Az új Mercedes-AMG CLE 53 4MATIC+ Cabriolet

Mercedes-AMG CLE 53 4MATIC+ Cabriolet

Exkluzív Mercedes podcastok a Begurulva (spotify + youtube) és a podCARs (spotify + youtube) csatornáinkon!
Hallgass ránk!

Az új CLE 53 4MATIC+ Cabriolet (kombinált energiafogyasztás: 9,8-9,6 l/100 km | CO₂-kibocsátás együttesen: 223-217 g/km | CO₂ osztály: G)[1] mostantól a Mercedes- második modelljeként csatlakozik az SL Roadsterhez AMG a nyitott tetejű vezetési élményhez. Kiterjedt alapfelszereltségével, tágas belső terével és kényelmi funkcióival, beleértve az AIRCAP®-t vagy az AIRSCARF®-t, a négyüléses teljesen alkalmas az egész éves vezetésre. A 3,0 literes soros hathengeres, dupla turbófeltöltésű motor teljesítménye 330 kW (449 LE) a kipufogó turbófeltöltőnek és a kiegészítő elektromos kompresszornak köszönhetően.

A motor maximális forgatónyomatéka 560 Nm (600 Nm túlhajtásnál 10 másodpercig). Az integrált indítógenerátor rövid időre további 17 kW (23 LE) hajtóerőt és 205 Nm nyomatékot biztosít. A 48 voltos elektromos rendszert is táplálja. Az új modell további műszaki jellemzői közé tartozik az AMG SPEEDSHIFT TCT 9G sebességváltó, a teljesen változtatható összkerékhajtású AMG Performance 4MATIC+ és az aktív hátsótengely-kormányzás.

“Az új CLE 53 Cabriolet az AMG-nket fémjelzett teljesítményünket a szabadba hozza. Az erőteljes hathengeres, a kifinomult felfüggesztés és a változtatható összkerékhajtás hihetetlenül dinamikus autóvá teszi, széles körű használhatósággal. A formatervezési szempontok egész sora, mint például a kiszélesedő kerékívek és a nagy légbeömlő nyílások elöl, sportos megjelenést kölcsönöznek. Ez egy igazi álomautó, amelyet nagyon élvezetes vezetni – nem csak álomutakon, hanem mindennapi utakon is.”

– mondta el Michael Schiebe, a Mercedes-AMG GmbH vezérigazgatója és a Mercedes-Benz G-Class & Mercedes-Maybach üzletágának vezetője

Külső kialakítás széles, kiszélesedő első és hátsó kerékívekkel

Számos AMG-specifikus tulajdonság kiemeli az autó karosszériáját. Az AMG jellegzetes A-alakú hűtőrácsa és a full-LED fényszórók éles, karcsú vonalai a márkára jellemző megjelenést kölcsönöznek. A DIGITAL LIGHT fényszórók vetítési funkcióval és anélkül opcionálisan kaphatók. Nappali menetfény ellipszisekkel és kék megvilágítással rendelkeznek a fényszórók alján, ami tovább javítja az autó dinamikus megjelenését. A feltűnő elülső szoknya középen megemelkedik, és A-formát (“A-szárny”) alkot, amely nagy légbeömlőnyílással rendelkezik a fokozott légáramlás érdekében. Ugyanez vonatkozik a két vízszintes bordával ellátott külső légbeömlő nyílásokra is.

Az elegánsan kialakított élek szerkezetet adnak a profilnak. Eközben a kiszélesedő első és hátsó kerékívek, a széles nyomtáv (elöl +58 milliméter, hátul +75 milliméter a Mercedes-Benz modellhez képest) és a 19 colos kerekek erőteljes megjelenést kölcsönöznek az új AMG Cabrioletnek. Opcionálisan 20 colos kerekek is kaphatók.

Az izmos hátlapot az áramló felületek, a sima átmenetek és a háromdimenziós fénytesttel ellátott kétrészes LED-lámpák jellemzik. Sötétvörös dizájnelem köti össze a hátsó lámpákat, kiemelve az autó hátsó részének szélességét. A további figyelemre méltó elemek közé tartoznak a kerek dupla kipufogócsövek, amelyek harmonikusan illeszkednek a hátsó szoknyába. A csomagtérfedélen található légterelő pereme karosszériaszínű, de az AMG Styling csomag részeként fekete színben is kapható.

Az opcionális AMG Styling csomag még sportosabb hangsúlyokat ad. Tartalmazza az első és a hátsó szoknyán lévő csíkokat, a csomagtérfedél magasfényű fekete légterelőjét, valamint a kipufogóvégek közötti diffúzor panelt. Két AMG Night csomag és AMG Carbon csomag is elérhető a további testreszabáshoz.

Belső AMG-exkluzív felszereltséggel és speciális kijelzőkkel

A figyelemfelkeltő belső jellemzők közé tartozik a szabadon álló, 12,3 hüvelykes, teljesen digitális vezetői kijelző és a 11,9 hüvelykes, álló formátumú, vezetőorientált központi kijelző. Ez utóbbi 15 és 40 fok között dönthető, hogy megakadályozza a zavaró fényvisszaverődést, amikor a teteje nyitva van. Egy másik kiemelés az opcionális dinamikus környezeti világítás 64 színnel. Fénycsíkok söpörnek a pilótafülkéből az ajtókon és a hátsó oldalfalakon át a hátsó ülések mögé. Ez stílusos körbefutó hatást hoz létre, amelyet két további burkoló részlet fokoz. Először is, a műszerfal felső részét, az ajtók felső széleit és a puha fedőlapot fekete nappabőr kárpitozással látták el. Másodszor, az egész utastér krómozott szélű.

Nyáron a túlmelegedés elkerülése érdekében a bőrülések speciális bevonattal rendelkeznek, amely visszaveri a nap közeli infravörös hullámait. Ez a funkció akár 12 fokkal hűvösebben tartja a bőrt közvetlen napfényben, mint a normál kezeletlen bőr. Még zárt tetővel is kevésbé melegszik fel a belső tér a hűvös üléshuzatoknak köszönhetően.

Egy másik kiemelés az ARTICO műbőrből és fekete MICROCUT mikroszálas beépített ülések AMG-specifikus grafikával és kontrasztos vörös varrással. A sportos megjelenést kiemelkedő oldaltartással ötvözik. A belső tér további jellemzői közé tartoznak a piros biztonsági övek és a magasfényű karbon díszítőelemek. Igény szerint számos bőr és nappa bőr kárpitozási lehetőség áll rendelkezésre. A nappa bőrt választó vásárlók az első fejtámlákba domborított AMG emblémát kapják.

Opcióként AMG Performance ülések is rendelhetők. Kifejezettebb támasztékokkal tűnnek ki a még nagyobb oldaltartás érdekében. A függőleges nyílások vizuális hangsúlyt adnak és javítják a szellőzést. Nappa bőrrel együtt az ülések is kontrasztos színnel vannak kihangsúlyozva.

A vezetői kijelző lehetővé teszi a vásárló számára, hogy válasszon a Classic, Sport és Supersport megjelenítési stílusok közül. A különösen feltűnő AMG-exkluzív Supersport stílusban egy központi kerek fordulatszámmérő és a vezetőre fókuszált vízszintes kijelzők találhatók, amelyek a fordulatszámmérőtől balra és jobbra helyezkednek el, így a térbeli mélység érzetét keltik. Az AMG menü segítségével a vezető számos speciális nézetet hívhat elő, mint például a motoradatok, a sebességkijelzés, a bemelegítés, a beállítás, a G-mérő és a versenyidőmérő. A központi kijelző az autó dinamikus karakterét is kiemeli, egyedi AMG-kijelzőkkel, mint például a menetprogramok és a telemetriai adatok.

Soros hathengeres motor beépített indítógenerátorral és kiegészítő elektromos kompresszorral

Az új CLE 53 4MATIC+ a jól bevált M256 3,0 literes soros hathengeres turbófeltöltős motor széles körben továbbfejlesztett változatát használja. A most M256M névre keresztelt nagyteljesítményű motor mindenekelőtt az újratervezett szívó- és kipufogónyílásokkal rendelkező optimalizált égéstereivel nyűgöz le. Új dugattyúgyűrűkkel, módosított befecskendezéssel és új kipufogó-turbófeltöltővel is rendelkezik, amely 1,5 bar-ral (korábban 1,1 bar) megnövelt töltőnyomást kínál. Ez nagyobb nyomatékot, 560 Nm-t eredményez folyamatos üzemben és 600 Nm-t túlnyomásban akár tíz másodpercig.

Az abszolút nyomatéknál fontosabb a jobb nyomatékfelépítés és a motor harmonikusabb reakciója. Ezt a kiegészítő elektromos kompresszor teszi lehetővé, amelyet szintén továbbfejlesztettek. Mostantól szinte folyamatosan, hosszabb ideig tud működni, ez a frissítés, amelyet a vásárlók különösen a közepes fordulatszám-tartományban vehetnek észre. Ez viszont lehetővé tette a nagyobb kipufogó-turbófeltöltő használatát a magasabb csúcsteljesítmény érdekében.

A vásárlók a motor megnövekedett hatásfokából is profitálnak, ami különösen teljes terhelésnél jelentősen javul. A második generációs integrált indítógenerátor (ISG), amely immár a sebességváltó csengőházába került, szintén hozzájárul a hatékonysághoz. A 48 voltos elektromos rendszer központi elemeként nemcsak elektromos generátorként működik, hanem hibrid funkciókat is ellát. Ez magában foglalja a 17 kW-os teljesítmény és a 205 Nm nyomaték rövid növelését, a regenerációt, a terhelési pont eltolását, a szabadonfutást és a szinte észrevehetetlen motor újraindítást a start/stop funkcióban.

Az elektronikusan korlátozott, 250 km/órás végsebesség 270 km/h-ra növelhető az opcionális AMG Driver csomaggal. Az AMG nagy teljesítményű fékrendszert úgy tervezték, hogy megfeleljen a CLE 53 4MATIC+ teljesítményének. 370 x 36 mm-es perforált és belső szellőzésű tárcsákat tartalmaz négydugattyús fix féknyereggel és AMG felirattal elöl, és 360 x 26 mm-es belső szellőzésű tárcsákat egydugattyús lebegő féknyereggel hátul.

Igazított váltási idők, nagy hatásfok: AMG SPEEDSHIFT TCT 9G sebességváltó

A 3,0 literes soros motor az AMG SPEEDSHIFT TCT 9G sebességváltóval párosul, amely rövid váltási időket, gyors reagálást, dupla tengelykapcsoló funkciót és többszörös visszakapcsolást kínál. A sebességváltó azonnal végrehajtja a fel- és lekapcsolásokat, és különösen érzékeny a Sport+ hajtásprogramban és kézi üzemmódban. A vezetési program kiválasztása a dinamikus gyorsítási manőverektől és az igazított váltási időktől kezdve az üzemanyag-takarékos vezetési stílusig mindent megkönnyít. A kormány mögött bal és jobb oldalon elhelyezett horganyzott váltófülek lehetővé teszik az AMG SPEEDSHIFT TCT 9G sebességváltó kézi váltását.

Karakterisztikus jellemzők: AMG DYNAMIC SELECT

Az öt AMG DYNAMIC SELECT vezetési program – Slippery, Comfort, Sport, Sport+ és Individual – lehetővé teszi, hogy a vezető egy ujj érintésével befolyásolja az autó jellemzőit. A hatékony és kényelmestől a rendkívül dinamikusig terjednek, olyan fontos paraméterek módosításával, mint a motor reakciója, a sebességváltó, a felfüggesztés és a kormányzás. Az AMG DYNAMIC SELECT vezetési programjaitól függetlenül a vezető az „M” gombbal közvetlenül kézi üzemmódba válthat, így a váltást kizárólag a kormánylapátokkal végezheti. A vezető egyénileg is kiválaszthatja a felfüggesztési szinteket.

Az AMG DYNAMICS irányíthatósági rendszere az AMG DYNAMIC SELECT vezetési programjaiba integrálva van. A Basic, Advanced és Pro szinten például befolyásolja az ESP® (elektronikus stabilitási program) vagy az összkerékhajtás vezérlési stratégiáit. A vezető lépései és az érzékelő adatai alapján az intelligens elővezérlő rendszer előrejelzi a jármű kívánt viselkedését. Ez a stabiltól a rendkívül dinamikusig terjed a kényelem-orientáltabb vagy különösen sportos vezetési élmény érdekében. A vezető az AMG kormánykerék gombjaival is közvetlenül kiválaszthatja az AMG DYNAMICS funkcióit. A változtatható járműkarakterisztika és a kiterjedt felszereltségi lehetőségek széles skálát tesznek lehetővé a sportosság, az elegancia és az életstílus között, az ügyfél egyéni preferenciáitól függően.

Teljesen változtatható AMG Performance 4MATIC+ összkerékhajtás alapfelszereltségként

A teljesen változtatható AMG Performance 4MATIC+ összkerékhajtás a dinamikus vezetéshez optimális tapadást a magas szintű vezetési biztonsággal ötvözi minden körülmények között – száraz, nedves és csúszós felületen. Az intelligens összkerékhajtás-vezérlés az autó általános rendszerarchitektúrájába integrálódott, lehetővé téve a folyamatos átmenetet mindkét irányban a hátsó és az összkerékhajtás között. A nyomaték elosztása a vezetési helyzet alapján történik. Mérsékelten haladva, azaz amikor nincs szükség összkerékhajtásra, az első tengelyt leválasztják a hatékonyság növelése érdekében. Az ESP Sport beállítástól kezdve a nyomatékelosztás jobban hátra van fókuszálva. Drift üzemmódban pedig az új AMG CLE 53 4MATIC+ Cabriolet kizárólag hátsókerék-hajtásban működik a teljes sebességtartományban.

Független AMG RIDE CONTROL felfüggesztés a dinamikus kezelhetőségért

A CLE 53 4MATIC+ Cabriolet az Affalterbachban kifejlesztett AMG RIDE CONTROL felfüggesztést használja a fokozott mozgékonyság, semlegesebb kanyarodás és jobb tapadás érdekében. Különösen sportos lengéscsillapító tuningjával és adaptívan állítható lengéscsillapításával az acélrugós felfüggesztés a kiváló kezelhetőséget magas szintű utazási kényelemmel ötvözi. Az egyes kerekek csillapítása alkalmazkodik az aktuális vezetési helyzethez és az útviszonyokhoz. Ez gyorsan és pontosan a lengéscsillapítókban található külön szelepek segítségével történik a visszapattanás és a kompresszió érdekében. Ezenkívül a csillapítási karakterisztika három fokozatban – Comfort, Sport és Sport+ – választható, hogy észrevehető különbséget biztosítson a nagy távolságú kényelem és a sportos kezelhetőség között.

Háromfokozatú AMG paraméteres kormányzás és alapkivitelű hátsó tengely kormányzás

A kormányzás elrendezése egy másik jellemző, amely hozzájárul a dinamika és a kényelem növeléséhez. A CLE 53 4MATIC+ Cabriolet háromfokozatú AMG paraméteres kormányzással rendelkezik, amely alkalmazkodik a kiválasztott vezetési programhoz. Manőverezéskor és parkoláskor kevés kormányerőre van szükség. Nagyobb menetsebességnél az adaptált kormányzási karakterisztika lényegesen több visszajelzést ad a vezetőnek a Sport és Sport+ felfüggesztés beállításaiban is.

Az alapfelszereltségű hátsó tengely kormányzása legfeljebb 2,5 fokos kormányszöggel működik. A hátsó kerekek 100 km/h sebességig (az AMG DYNAMICS beállításától függően változó) ilyen mértékben az első kerekekkel ellentétes irányba fordulnak. Ez gyakorlatilag lerövidíti a tengelytávot a lényegesen mozgékonyabb bekanyarodáshoz, kisebb kormányzási erőkifejtéshez és jobb manőverezhetőséghez, ami kanyarodáskor vagy parkoláskor észrevehetően csökkenti a fordulókört. 100 km/h feletti sebességnél (az AMG DYNAMICS beállításától függően változó) a hátsó kerekek párhuzamosan fordulnak az első kerekekkel – maximum 0,7 fokkal. A gyakorlatilag meghosszabbított tengelytáv pozitív hatással van az iránystabilitásra. Ez gyorsabb oldalirányú erő felhalmozódását eredményezi irányváltoztatáskor, lehetővé téve az autó számára, hogy közvetlenül reagáljon a kormányzási parancsokra. A hátsó kerék kormányzása a kiválasztott AMG DYNAMIC SELECT vezetési programtól függ.

Az AMG DYNAMIC PLUS csomag

Az opcionális AMG DYNAMIC PLUS csomag egy sor különösen sportos felszereltséget kínál a még érzelmesebb vezetési élmény érdekében. A kiemelések közé tartozik a RACE START és a RACE vezetési program drift üzemmóddal. A MICROCUT mikroszálas AMG Performance kormánykerék a kormánykerék gombjaival rendelkezik a vezetési programok és egyéb kezelési beállítások gyors vezérléséhez. A piros féknyergek elöl és hátul AMG felirattal kiemelik az autó sportos karakterét. Az aktív motortartók helyzetfüggő eloszlást biztosítanak a kényelmes és a sportos között a motor és a karosszéria kapcsolatában.

A magas szintű mindennapi kényelemről az egész éves nyitott tetős szórakozáshoz az AIRCAP® elektromos szélterelő rendszer, valamint az AIRSCARF® rendszerű, nyakig érő fűtés és szellőzés gondoskodik. Mindkét rendszert frissítették, és alapfelszereltségnek számítanak. Még kényelmesebbé teszik a nyitott tetejű vezetést hideg külső hőmérsékleten. Az AIRCAP® két elemből áll. A szélvédőn lévő szélterelő a légáramlást az utasok feje fölé irányítja. Egy gombnyomásra kinyúlik, és segít a hátsó fejtámlák mögött elhelyezett automatikus szélterelőnek még hatékonyabban csökkenteni a turbulenciát. Az AIRSCARF® még a korábbi modelleknél is melegebb levegővel burkolja be az első utasok nyakát és vállát – még kedvezőtlen szélviszonyok mellett is.

Az alapfelszereltségű szövet akusztikus felsőrész is hozzájárul ahhoz, hogy az autó teljes mértékben alkalmas legyen az egész éves vezetésre. Fekete, piros vagy szürke színben kapható. A felső többrétegű kialakítása kiterjedt szigeteléssel minden évszakban kiváló védelmet biztosít az időjárás viszontagságaival szemben. Csökkenti a szél és a menetzajt is. A teteje 20 másodpercen belül nyílik és záródik, 60 km/h-s sebességig. A teteje most először teljesen elektromos, így még halkabb, mint korábban. Az alapfelszereltséghez tartozó, teljesen elektromos görgős elválasztó választja el az összecsukott tetejét a csomagtér többi részétől.

375 literes (nyitott tetővel 285 literes) térfogatával a csomagtér kiválóan alkalmas a mindennapi használatra. Szükség esetén a hátsó ülések lehajtásával bővíthető. A 60:40 arányban osztottan lehajtható hátsó ülések kényelmesen lehajthatók a csomagtérből. A HANDS-FREE ACCESS érintésmentes, teljesen automatikus hozzáférést biztosít a csomagtérhez. Az alapfelszereltséghez tartozik a KEYLESS-GO is. Ez a funkció lehetővé teszi az autóajtók zárását és kinyitását az ajtókilincs megérintésével.

A fehér karosszéria célzott megerősítése stabilizáló fix tető nélkül is magas szintű szerkezeti biztonságot kölcsönöz a négyülésesnek. Van egy borulásvédelmi rendszer is, amely a merev A-oszlopokkal kombinálva túlélési teret teremt a közelgő borulás esetén. Ezenkívül a visszatartó rendszerek a lehető legjobb védelmet nyújtják baleset esetén. Konkrét példák közé tartozik a tizenegy légzsák, amelyek a széleskörű alapfelszereltség részét képezik. Az újdonságok közé tartozik az első sorban ülők közötti középlégzsák és a hátsó utasok fejlégzsákja. Egy másik alapfelszereltség a PRE-SAFE® rendszer, amely az utasokat és magát az autót is felkészíti a küszöbön álló ütközésre.