Az új Mercedes-AMG GLC Coupé energiaellátása
Az Affalterbachban kifejlesztett Formula 1™ ihlette: az AMG High Performance akkumulátor
A lítium-ion energiatároló fejlesztését a Mercedes-AMG Petronas F1 Team Formula 1™ hibrid versenyautóiban bevált technológiák ihlették. Az AMG High Performance akkumulátor a nagy, gyakran egymás után elérhető teljesítményt a kis tömeggel kombinálja, hogy növelje a jármű általános teljesítményét. Ehhez járul még a gyors energiafogyasztás és a nagy teljesítménysűrűség.
80 kW folyamatos teljesítmény és 150 kW csúcsteljesítmény
A GLC 63 S E PERFORMANCE Coupé nagy teljesítményű akkumulátora 6,1 kWh kapacitást, 80 kW folyamatos teljesítményt és 150 kW csúcsteljesítményt kínál tíz másodpercig. A töltés rekuperációval vagy a beépített 3,7 kW-os, váltakozó áramú fedélzeti töltővel történik töltőállomáson, fali dobozon vagy háztartási konnektoron. Az akkumulátort a gyors energialeadásra és -felvételre tervezték, nem pedig a lehető leghosszabb hatótávra. Mindazonáltal a 12 kilométeres elektromos hatótávolság praktikus működési sugarat tesz lehetővé, például alacsony zajszintű, teljesen elektromos közlekedésnél a lakóterületekről a város szélére vagy az autópályára.
Az innováció lökése: az akkumulátorcellák közvetlen hűtése
Az AMG 400 voltos akkumulátor nagy teljesítményének alapja az innovatív közvetlen hűtés: csúcstechnológiás hűtőfolyadék áramlik körbe mind az 560 cella körül, és külön-külön hűti azokat. Minden akkumulátornak meghatározott hőmérsékletre van szüksége az optimális energiaellátáshoz. Ha az energiatároló túl hideg vagy túl meleg lesz, átmenetileg észrevehetően elveszíti az erejét, vagy le kell kapcsolni, hogy a túl magas hőmérséklet ne sérüljön meg. Az akkumulátor egyenletes hőmérséklet-szabályozása ezért döntően befolyásolja annak teljesítményét, élettartamát és biztonságát. Az AMG rendszert úgy tervezték, hogy egyenletes hőeloszlást biztosítson az akkumulátorban.
Működési stratégia: elektromos áram mindig rendelkezésre áll
Az alapvető működési stratégia a Mercedes-AMG Petronas Forma-1-es versenyautó hibrid erőforrásából származik. Akárcsak a motorsport első osztályában, a maximális meghajtás mindig elérhető, ha a pilóta kick-down rendszert alkalmaz – a kanyarokból történő erőteljes kigyorsításhoz vagy a gyors előzéshez. Az elektromos áram mindig elérhető és gyakran reprodukálható a nagy regenerációs teljesítmény és az igény szerinti újratöltés révén.
A teljesítmény hibrid hajtás képes szabályozni a kerék tapadását
A hibrid hajtás további előnyei a járműdinamika szabályozásában jelentkeznek. Az ESP® fékezési beavatkozás helyett az elektromos gép a tapadást is szabályozni tudja, amint egy kerék túl nagy csúszást jelez. Ennek érdekében az intelligens vezérlés csökkenti az elektromos gép hajtónyomatékát, amely a hátsó tengely reteszelő differenciálművön keresztül jut át a kerékre. Az eredmény: Az ESP®-nek nem kell beavatkoznia, vagy csak később lép közbe. Előny: A belsőégésű motor ezért nagyobb nyomatékkal üzemeltethető. Ez utólag javítja a mozgékonyságot és növeli a hatékonyságot. Ráadásul az egyébként fékezéskor „elpazarolt” teljesítmény felhasználható az akkumulátor töltésére.
GLC 43 4MATIC: 310 kW (421 LE) teljesítmény és 500 Nm forgatónyomaték sportos vezetési teljesítményt tesz lehetővé
A belépő szintű GLC 43 4MATIC Coupé modellben a 2,0 literes, négyhengeres soros motor 310 kW (421 LE) névleges teljesítményt kínál 6750 ford./perc mellett. Az 500 Nm-es maximális nyomaték 5000 ford./percnél van. A helyzettől függően a rendszer rövid időre további 10 kW (14 LE) teljesítményt is biztosít a szíjhajtású indítógenerátor (RSG) révén. A második generációs RSG enyhe hibridként működik, amely az átmeneti teljesítménynövekedés mellett olyan funkciókat is lehetővé tesz, mint a kifutás és a regeneráció a maximális hatékonyság érdekében. A 48 voltos technológia a kényelmet is növeli, hiszen szinte észrevehetetlenek az átmenetek a start-stop és a kifutási funkciók között. A GLC 43 4MATIC mindössze 4,8 másodperc alatt gyorsul álló helyzetből 100 km/órás sebességre. A végsebességet elektronikusan 250 km/h-ra korlátozzák.
AMG SPEEDSHIFT MCT 9G sebességváltó nedves indítókuplunggal
Az erőátvitel mindkét Mercedes-AMG GLC Coupé modellben az AMG SPEEDSHIFT MCT 9G sebességváltón (MCT = Multi-Clutch Transmission) keresztül történik, amelyben a nedves indító tengelykapcsoló helyettesíti a nyomatékváltót. Csökkenti a súlyt, és kisebb tömegtehetetlenségének köszönhetően optimalizálja a reakciót a gázpedál parancsaira, különösen sprinteléskor és terhelésváltáskor. Az igényesen összehangolt szoftver rendkívül rövid kapcsolási időket és szükség esetén gyors többszöri lekapcsolást biztosít. Ezenkívül a „Sport” és „Sport+” vezetési programok dupla kioldó funkciója kifejezetten kifejező váltási élményt nyújt. A RACE START funkciót is alkalmazzák, amely garantálja az optimális gyorsulást álló helyzetből. A „Kényelmes” vezetési programban az ECO start/stop funkció automatikusan aktiválódik, a „Vonatfutás” funkció „Egyéni” módban aktiválható.
A GLC 43-ban az AMG Performance 4MATIC összkerékhajtás állandó erőeloszlása az első és a hátsó tengely között 31-69 százalék. A hátul feszített kialakítás fokozott menetdinamikát biztosít, beleértve a nagyobb oldalirányú gyorsulást és a jobb tapadást gyorsításkor. A GLC 63 S-ben a teljesen változtatható AMG Performance 4MATIC+ összkerékhajtás adja át a hajtás erejét az útra, beleértve a drift üzemmódot is a még nagyobb vezetési élmény érdekében.
Az AMG DYNAMICS standard része az AMG DYNAMIC SELECT vezetési programválasztéknak
Az AMG DYNAMIC SELECT vezetési programok (öt a GLC 43-hoz, nyolc a GLC 63 S-hez) a jármű jellemzőinek széles skáláját teszik lehetővé a kényelmestől a dinamikusig. Az egyes vezetési programok egyedi vezetési élményt kínálnak, pontosan a különböző vezetési körülményekhez szabva.
Az AMG DYNAMIC SELECT vezetési programok részeként az AMG DYNAMICS integrált menetdinamikai vezérlővel egészül ki. Kibővíti az ESP® elektronikus menetstabilizáló program stabilizáló funkcióit a kormányzási jelleggörbe agilisáló beavatkozásaival és az ESP® kiegészítő funkciókkal. Dinamikus kanyarodáskor például egy rövid fékezés a belső hátsó keréken meghatározott elfordulási nyomatékot hoz létre a függőleges tengely körül a spontán és precíz kormányzás érdekében.
Ezeknek a beavatkozásoknak a mértéke és hatékonysága a kiválasztott AMG DYNAMIC SELECT programtól függ, amelynek során a vezető maga határozhatja meg a beállítást az „Egyéni” menüben. Az ESP® három fokozatban állítható. Az „On” az alapfelszereltség, amely magas szintű biztonságot kínál, igazodva a jármű sportos karakteréhez. Míg a „Sport” magasabb sodródási szögeket tesz lehetővé, az „Off” funkció lehetővé teszi a rendszer teljes kikapcsolását a különösen sportos vezetési stílus érdekében zárt versenypályákon.
AMG RIDE CONTROL felfüggesztés adaptív lengéscsillapítási beállítással
Mindkét modell AMG RIDE CONTROL acélrugós felfüggesztéssel van felszerelve, adaptív lengéscsillapítás-beállítással. Egyesíti a sportos menetdinamikát a hosszú távú kényelemmel. Ennek alapja az első tengely a speciálisan kifejlesztett kormánycsuklókkal és a rugós lengőkar gömbcsuklóival, valamint a hátsó tengely, amely szintén dinamikusan kialakított elasztokinemetikával rendelkezik. Erre építve az adaptív beállító lengéscsillapítás folyamatosan az aktuális igényekhez igazítja az egyes kerekeken a lengéscsillapítást – mindig figyelembe véve az előre kiválasztott futóműszintet, a vezetési stílust és az útfelület állapotát. Ez a gördülési és vezetési kényelem javulása mellett a vezetési biztonság növekedéséhez is vezet. Három különböző lengéscsillapító térkép közül választhat („Comfort”, „Sport” és „Sport+”).