Az új Mercedes-AMG GT 63 PRO 4MATIC+

Mercedes-AMG GT 63 PRO 4MATIC+ | vorläufige Angaben, Energieverbrauch kombiniert: 14,1 l/100 km | CO2-Emissionen kombiniert: 319 g/km | CO2-Klasse: G;Mercedes-AMG GT 63 PRO 4MATIC+ (vorläufige Angaben, Energieverbrauch kombiniert: 14,1 l/100 km | CO2-Emissionen kombiniert: 319 g/km | CO2-Klasse: G) Mercedes-AMG GT 63 PRO 4MATIC+ | provisional figures; combined energy consumption: 14.1 l/100 km | CO2 emissions combined: 319 g/km | CO2 class: G;Mercedes-AMG GT 63 PRO 4MATIC+ (provisional figures; combined energy consumption: 14.1 l/100 km | CO2 emissions combined: 319 g/km | CO2 class:G)

  • Erőnövelés: 4,0 literes V8-as biturbó motor 450 kW (612 LE) teljesítménye biztosítja az erőteljes indítást
  • Optimalizált aerodinamika: az önálló karosszériaelemek tovább csökkentik az aerodinamikai emelést
  • Továbbfejlesztett hűtés: fokozott hőleadás a kiegészítő levegőbemeneteknek és az aktív hűtőelemeknek köszönhetően

A Mercedes-AMG a Goodwood Festival of Speed ​​rendezvényen bemutatta az AMG GT család legújabb tagját – az új Mercedes-AMG GT 63 PRO 4MATIC+-t (előzetes adatok; kombinált energiafogyasztás: 14,1 l/100 km | CO₂-kibocsátás együttesen: 319 g/km |. CO₂ osztály: G)[1] azoknak az autók szerelmeseinek szól, akik kivételes vezetési dinamikát keresnek. A vezetési parancsokra adott agilis reagálás és az általános teljesítmény még sportosabb vezetési élményt kínál, ami különösen az alkalmi versenypályákon szembetűnő. A nagyobb teljesítmény, az aerodinamikai finomhangolás, a tovább csökkentett aerodinamikai emelés és a fokozott hűtés hozzájárul a jobb menetdinamikához és a pályán eltöltött gyorsabb időhöz.

Ugyanakkor az új modell ugyanazokat az előnyöket kínálja, mint a többi AMG GT családtag. Az előző szériához képest jobb mindennapi használhatóság iránti vásárlói igények alapján a második generációs AMG GT nagyvonalú térérzetet és jó láthatóságot kínál minden irányba. Opcionálisan 2+2 ülőhellyel is rendelhető. Az olyan csúcstechnológiás alkatrészek, mint az AMG ACTIVE RIDE CONTROL felfüggesztés aktív dőlésstabilizálóval, a hátsó tengely kormányzása alapfelszereltségként és az aktív aerodinamika is élesíti a menetprofilt. A sportos kupé ráadásul a teljesen változtatható AMG Performance 4MATIC+ összkerékhajtással adja ki erejét az utakon.

„Az új AMG GT 63 PRO AMG GT családunk legsportosabb modellje. Ha nem csak az úton szeretné élvezni AMG GT-jét, hanem a versenypályán is gyors köröket szeretne megbirkózni, a GT 63 PRO az ideális választás. Növeltük a motor teljesítményét és javítottuk az aerodinamikáját olyan elemekkel, mint az új első kötény és a további légterelők az alvázon. További radiátorok a kerékívekben és elektromos vízszivattyúk a felül szerelt radiátorokban biztosítják a stabilitást intenzív használat mellett is. A GT PRO ugyanakkor magas fokú mindennapi használhatóságot kínál. A teljesítmény és a praktikum e keveréke tökéletes kiegészítőjévé teszi AMG GT-családunknak, amely minden sportautó-rajongó számára kínál valamit.”
Michael Schiebe, a Mercedes-AMG GmbH igazgatótanácsának elnöke és a Mercedes-Benz G-osztály és Mercedes Maybach részlegének vezetője

Jobb teljesítmény és optimalizált vezethetőség versenypályákon

A 450 kW-os (612 LE) konfigurációjú AMG 4,0 literes V8-as biturbó motor kiváló meghajtást biztosít. 20 kW-tal (27 LE) többet ad le, mint az AMG GT 63-ban, és az affalterbachi motorszakértők a maximális nyomatékot 50 Nm-rel 850 Nm-re növelték a még erőteljesebb gyorsulás érdekében. Ezt a teljesítménynövekedést a motorvezérlő egység átalakításával érték el. Az AMG GT 63 PRO általános teljesítményével lenyűgöz, különösen nagyobb sebességnél. Az AMG GT 63 PRO mindössze 10,9 másodperc alatt gyorsul nulláról 200 km/órára (0,5 másodperccel gyorsabb, mint az AMG GT 63). A végsebessége 317 km/h.

Széles körben bővített hűtőcsomag

Az AMG GT szakértői megerősítették a magas és alacsony hőmérsékletű hűtőkört, hogy a hajtáslánc még nagyobb terhelés mellett se melegedjen túl. A bal és a jobb első kerékjárati ívekben most két hűtő található. Ez növeli a hajtáslánc hűtési teljesítményét, és ezáltal a jármű általános teljesítményét a versenypályán.

Az első és a hátsó tengely differenciálművei tetejére szerelt hűtők, valamint a teljesen változtatható összkerékhajtású AMG Performance 4MATIC+ váltóműve most aktív hűtést kapott. Az elektromosan működtetett vízszivattyúk segítségével a hűtőfolyadék a megfelelő hűtőkörökben kering, így jobban és folyamatosabban tudja elvezetni a hőt a felül elhelyezett radiátorokon keresztül.

Az alváz légterelő lapátjainak új geometriája és az átdolgozott féktakaró lemezek is több levegőt juttatnak a fékekhez. Ez növeli a tartósságot és megakadályozza a túl magas fékhőmérsékletet.

Megnövelt aeroteljesítmény

Az aerodinamikai finomhangolás a hossz- és oldaldinamika tekintetében is növeli az általános teljesítményt. Az aerodinamikai szakértők és a menetdinamikai szakemberek itt szorosan együttműködtek. Az újratervezett első kötény még dominánsabb. A megnövelt oldalsó légbeömlők köré további, látható szénszálból készült légterelőket épít be. Az alváz aktív aerodinamikai profilja, az AIRPANEL aktív levegővezérlő rendszer az első kötényben és az aerodinamikai csomag a csomagtérajtó fix hátsó szárnyával szintén alapfelszereltség. Az első tengely aerodinamikai emelése több mint 30 kilogrammal csökken. Ez még precízebb kormányzási viselkedést eredményez. Az AMG GT 63 PRO további légterelőket is kapott az alvázon – hasonlóan a Mercedes-AMG ONE-hoz. Ezek a bordák, amelyek az első és a hátsó tengely magasságában helyezkednek el, felgyorsítják a légáramlást az alvázon. Minden intézkedés összehangolt és kölcsönhatásban van a hátsó szárny koncepciójával, amely körülbelül 15 kilogrammal növeli a hátsó tengely leszorítóerejét.

Erős kerámia fékek, 21 colos kovácsolt kerekek és csésze gumiabroncsok felár nélkül

A standard AMG kerámia nagyteljesítményű kompozit fékrendszer elöl hatdugattyús fix féknyergekkel, hátul pedig egydugattyús úszónyergekkel 420 milliméteres féktárcsákkal van felszerelve az első tengelyen. Jelenleg ezek a Mercedes-AMG legnagyobb szabványos kerámia féktárcsái. A motorsporthoz hasonlóan a nagy teljesítményű féktárcsák hátulja könnyű, nagy szilárdságú titánból készül. A fékrendszer csökkenti a tömeget, különösen a rugózatlan tömegeket. További előnyük a még nagyobb tartósság és az erős fékezés hatására bekövetkező fakulással szembeni ellenállás, ami gyors köridőt garantál. A fékrendszer hosszú élettartamával és spontán reakcióképességével is kitűnik. Ez is kulcsfontosságú tényező a közúti mindennapi élet magas szintű biztonságához.

A könnyű AMG Performance 21 hüvelykes kovácsolt kerekek keresztküllős kivitelben kizárólag Himalaya szürke matt színűre festettek. Alapfelszereltségként Michelin Pilot Sport 5 abroncsokkal vannak felszerelve. A Michelin Pilot Sport Cup 2R Cup gumiabroncsok opcionálisan, felár nélkül kaphatók. A gumiabroncsok mérete elöl 295/30 ZR 21, hátul 305/30 ZR 21.

Motorsport érzés a külső és belső térben

Az alapfelszereltségű AMG Exterior Carbon Fibre csomag első osztóval, díszlécekkel az oldalsó küszöbökön, diffúzorral és kiváló minőségű szénszálas hátsó sárvédővel kiemeli a motorsporthoz való kapcsolódást. A feketére festett féknyergek, az AMG Performance ülések nagy oldaltartással és a Nappa bőr/MICROCUT mikroszálas AMG Performance kormánykerék szintén az alapfelszereltség része.

[1] Az információk ideiglenesek, és belsőleg határozták meg a „WLTP teszteljárás” tanúsítási módszerének megfelelően. Sem EK-típusjóváhagyás, sem hivatalos értékeknek való megfelelőségi tanúsítvány még nem áll rendelkezésre. Az adatok és a hivatalos értékek között eltérések lehetségesek.

[2] Az információk ideiglenesek, és belsőleg határozták meg a „WLTP teszteljárás” tanúsítási módszerének megfelelően. Sem EK-típusjóváhagyás, sem hivatalos értékeknek való megfelelőségi tanúsítvány még nem áll rendelkezésre. Az adatok és a hivatalos értékek között eltérések lehetségesek.

Tudtad?