Az új Mercedes-AMG GT Coupé
Aktív aerodinamika a kiegyensúlyozott egyensúlyért és a nagy hatékonyságért
Az új AMG GT Coupé fejlesztésének kulcsfontosságú eleme a magas légellenállás volt, pontosabban az alacsony légellenállás és a csökkentett emelés közötti tökéletes egyensúly. A sportos coupé itt az elöl és hátul elhelyezett kiterjedt aktív aerodinamikai elemekből profitál. Az összes áramlás-optimalizáló elem zökkenőmentesen beépült a külső kialakításba. Az AMG GT Coupé aerodinamikája megfelel a menetstabilitás, a légellenállás, a hűtés és a szélzaj összetett követelményeinek. A sikeres aerobalance garantálja az optimális menetstabilitást nagy sebességnél anélkül, hogy a dinamikus kezelési jellemzőket veszélyeztetné.
Az aerofejlesztés technikai csúcspontja a kétrészes, aktív AIRPANEL légvezérlő rendszer. Az első rész az első kötény alsó légbeömlő nyílása mögé rejtett függőleges lamellákkal működik. A felső légbeömlő mögött található második rész vízszintes lamellákkal rendelkezik. Általában minden zsalu zárva van. Ez a pozíció csökkenti a légellenállást, és lehetővé teszi a levegőnek az alváz felé irányítását. Ez tovább csökkenti az előremenő emelést. A lamellák nem nyílnak ki, hogy maximális hűtőlevegő áramolhasson a hőcserélőkbe, amíg az előre meghatározott alkatrészeken el nem érnek bizonyos hőmérsékleteket, és különösen nagy a hűtőlevegő-igény (a második rendszer csak 180 km/h felett).
A motor előtti alvázba rejtett aktív aerodinamikai elem szintén hozzájárul a jobb kezelhetőséghez. Ez a karbonprofil egy exkluzív, szabadalommal védett AMG fejlesztés. Reagál az AMG vezetési módokra, és 80 km/h feletti sebességnél automatikusan hozzávetőleg 40 milliméterrel leengedi azt. Ez létrehozza az úgynevezett Venturi-effektust, amely ráadásul az útfelülethez szívja az autót, és csökkenti az első tengely emelését. A vezető ezt pozitívan érzi a kormányzásban: az új AMG GT Coupé még precízebb kanyarokban, és még nagyobb sávstabilitást biztosít.
Egy másik aktív elem a kihúzható hátsó légterelő, amely zökkenőmentesen van beépítve a csomagtérajtóba. A vezetési körülményektől függően változtatja a helyzetét. A vezérlőszoftver számos paramétert figyelembe vesz, beleértve a menetsebességet, a hossz- és oldalirányú gyorsulást, valamint a kormányzási sebességet. A légterelő 80 km/h felett öt különböző szöget állít be, hogy optimalizálja a menetstabilitást vagy csökkentse a légellenállást.
Opcióként aerodinamikai csomag is elérhető. További elülső mozdulatokat tartalmaz a külső légbeömlő nyílásokon és a kerékjáratokon. Hátul a légáramlást a hátsó kötény oldalsó mozdulataival, egy nagyobb diffúzorrögzítéssel és egy rögzített hátsó szárnyral optimalizálták. Összességében az aerodinamikai csomag csökkenti az első tengely emelését és növeli a hátsó tengely leszorítóerejét.
AMG 4,0 literes V8-as biturbó motor két dupla görgős turbófeltöltővel.
A piaci bevezetéskor az új AMG GT Coupé az AMG 4,0 literes V8-as biturbó motorjának két teljesítményszintjével kerül piacra. A motorokat teljes egészében kézzel szerelik össze az „egy ember, egy motor” elv szerint a cég affalterbachi telephelyén. A GT 63 4MATIC+ csúcsmodellben (kombinált üzemanyag-fogyasztás: 14,1 l/100 km, kombinált CO₂-kibocsátás: 319 g/km)[2] a motor teljesítménye 430 kW (585 LE), maximális nyomatéka pedig 800 Nm feletti. széles motorfordulatszám-tartomány 2500 és 4500 ford./perc között. A 0-ról 100 km/h-ra való gyorsulás mindössze 3,2 másodpercet vesz igénybe, végsebessége 315 km/h. A GT 55 4MATIC+ (kombinált üzemanyag-fogyasztás: 14,1 l/100 km, kombinált CO₂-kibocsátás: 319 g/km)[2] V8-as motorja 350 kW (476 LE) teljesítménnyel és 700 Nm maximális nyomatékkal rendelkezik. Az autó 3,9 másodperc alatt gyorsul nulláról 100 km/h-ra, végsebessége 295 km/h.
Az AMG GT Coupé esetében a motor számos módosítást kapott az előző modellhez képest: új olajteknőt, áthelyezett közhűtőt és aktív forgattyúház-szellőztetést kapott. A szívó- és kipufogócsatornákat a még hatékonyabb gázcsere érdekében optimalizálták, a katalizátordoboz és a benzinrészecskeszűrő kipufogógáz-elvezetését pedig kibővítették. Az AMG GT 55 4MATIC+-hoz képest a fejlesztők az AMG GT 63 4MATIC+ teljesítményét elsősorban magasabb töltőnyomással és nagyobb légáramlással, valamint módosított motorszoftverrel érték el. Összességében elmondható, hogy a nyolchengeres motor lenyűgöző teljesítményt nyújt erőteljes tolóerővel minden motorfordulatszám-tartományban, maximális hatékonysággal kombinálva az alacsony üzemanyag-fogyasztás és károsanyag-kibocsátás érdekében.
Digitális és intelligens gyári gyártás: „Egy ember, egy motor”
A motor összeszerelése teljes egészében kézzel történik. Az affalterbachi AMG motorgyárban az „egy ember, egy motor” elvet az Ipar 4.0 gyártási módszereivel kombinálják. Az Ipar 4.0 tükrözi az ergonómia, az áruáramlás, a minőségbiztosítás, a fenntarthatóság és a hatékonyság legújabb eredményeit. Az intelligens gyártást maximális rugalmasság, átláthatóság és nagy hatékonyság jellemzi. Ennek során digitális technológiákat használ a motorok és a gyártási folyamatok minőségének védelme és javítása érdekében.
Nedves indító tengelykapcsoló a sebességváltóhoz
Az AMG SPEEDSHIFT MCT 9 G sebességváltó az érzelmi váltási élményt rendkívül rövid váltási időkkel ötvözi, és kifejezetten az új AMG GT követelményeinek való megfelelésre készült. A nedves indító tengelykapcsoló helyettesíti a nyomatékváltót. Csökkenti a súlyt, és kisebb tömegtehetetlenségének köszönhetően optimalizálja a gázparancsokra adott választ, különösen sprinteléskor és terhelésváltáskor.
Nagyobb tapadás és menetstabilitás: Teljesen változtatható összkerékhajtás AMG Performance 4MATIC+
Mindkét V8-as modell alapfelszereltsége a teljesen változtatható AMG Performance 4MATIC+ összkerékhajtás. Az intelligens rendszer egyesíti a különböző hajtási koncepciók előnyeit: Az első és a hátsó tengely teljesen változtatható nyomatékelosztása lehetővé teszi a maximális egyensúlyt a vezetési biztonság és a tapadás között a mindennapi vezetésben és a menetdinamikát a fizikai határon, még az ESP® kapcsolóval is. az ON állást. A vezetők maximális vezetési élményt élvezhetnek a felületi viszonyoktól függetlenül – maximális menetstabilitás mellett. Az ESP® Sport és ESP® OFF üzemmódokban az összkerékhajtás elosztása még inkább a hátsó felé dominál. Az átállás a hátsóról az összkerékhajtásra és fordítva folyamatosan történik egy kifinomult mátrix alapján, amely integrálja a vezérlési algoritmusokat a jármű teljes rendszerarchitektúrájába.
Egy elektromechanikusan vezérelt tengelykapcsoló változtathatóan köti össze az állandó hajtású hátsó tengelyt az első tengelyhez. A lehető legjobb nyomatékeloszlást folyamatosan számítjuk. Az új kupé fokozatmentesen változtatható vezetési lehetőségeket kínál – az összkerékhajtástól az akár 50:50 arányú erőelosztással az első és a hátsó tengelyen a tiszta hátsókerék-hajtásig. A vonóerő és az oldaldinamika mellett az összkerékhajtás a hosszirányú dinamikát is javítja a még erőteljesebb gyorsulás érdekében. A Drift mód lehetővé teszi a kupé hátsókerék-hajtássá alakítását a teljes sebességtartományban.
A cikknek még nincs vége!
Lapozz a következő oldalakra!