Az új Mercedes-AMG GT Coupé
Többlengőkaros első és hátsó tengely és alumínium vezérlőkarok körben
Az új AMG GT Coupé többlengőkaros első tengelyt tartalmaz, öt vezérlőkarral, amelyek teljes egészében a felnik belsejében helyezkednek el. A független kerékvezető és kerékfelfüggesztési elemek nagy oldalirányú gyorsulást tesznek lehetővé, minimális hatással a kormányrendszerre. A hátsó tengely kerekeit is ötlengőkaros térszerkezet vezeti.
A rugózatlan tömegek csökkentése érdekében az összes futómű vezérlőkar, kormánycsukló és keréktartók az első és a hátsó tengelyen kovácsolt alumíniumból készülnek. A többlengőkaros koncepció minimális rugalmas mozdulatokkal vezet minden kereket. A nagy dőlésszög és a nyomtáv merevsége nemcsak nagy kanyarsebességet tesz lehetővé, hanem az optimális útfelületi érintkezésért is felelős a magas kanyarhatárok tartományában. Ez megnyilvánul a kiváló oldaldinamikában és a vezetési stabilitásban nagy sebességnél, valamint a terhelés változásaira (pl. kitérő manőverek vagy sávváltások) és a külső hatásokra (pl. oldalszél vagy ütések) adott jóindulatú reagálásban. A lengéscsillapító és a hátsó keréktartó közötti különösen közvetlen kapcsolat csökkenti a vibrációt és a kerékterhelés nem kívánt ingadozásait. A független kerékvezető és kerékfelfüggesztési elemek nagy oldalirányú gyorsulást tesznek lehetővé, minimális hatást gyakorolva a kormányrendszerre – ami egyben kényelmi szolgáltatás is.
AMG ACTIVE RIDE CONTROL felfüggesztés félaktív gördülési stabilizálással
Aztán ott van az AMG ACTIVE RIDE CONTROL felfüggesztés félaktív gördülési stabilizátorral. Kifejezetten az AMG GT Coupéhoz hangolták. Az elmozdulás-csillapítók, amelyek visszapattanásban és kompresszióban állíthatók, emellett aktív, egymással összekapcsolt hidraulikus elemekkel vannak felszerelve. Felváltják a hagyományos torziós rúdstabilizátort. Ez a technológia csökkenti a karosszéria dőlését, és a vezetési módok széles skáláját képviseli. A csillapítókamrák hidraulikus csatlakozása mind a négy keréken kábeleken és az adaptív lengéscsillapítók belsejében található vezérlőszelepeken keresztül történik.
A négy rugóstag csatlakozása, valamint a szivattyú és a vezérlőszelepek nyomásszabályozása igen széles görgős rugósebességet tesz lehetővé csökkentett görgőmozgás mellett. Képletesen szólva: minden torziós rúd nullától merevig automatikusan ábrázolható. Ez növeli a mindennapi vezetési kényelmet azáltal, hogy kompenzálja az egyenetlen útfelületeket, akár csak a jármű egyik oldalán is. A hidraulika emellett aktívan csökkenti a gördülési veszteséget gyors kanyarodáskor. Az ebből adódó nagy dőlésmerevség lehetővé teszi a kupé rendkívüli pontos kormányozhatóságát.
Egyenesen haladva a rendszer teljesen kinyílik, a vezetési módtól és a vezetési helyzettől függően. A rendszer kompenzálja az egyoldalú akadályokat, amelyek egyébként gurulást eredményeznének. A vezetők és az utasok sokkal kényelmesebb vezetési élményben részesülnek. A csökkentett gördülés kanyarodáskor egyaránt hozzájárul a kényelemhez és a menetdinamikához. Az egyes vezetési módok vezetési viselkedését tekintve nagyobb a különbség a kényelem és a sport között.
A felfüggesztés alapelve, hogy az autó egyes lengéscsillapítóinak kompressziós és feszítő oldala össze van kötve. A bal első lengéscsillapító nyomásfokozata hidraulikus vezetéken keresztül kapcsolódik a jobb első lengéscsillapító visszapattanó fokozatához. A járművön keresztül húzódó vezetéken keresztül kapcsolódik a bal hátsó lengéscsillapító nyomási oldalához és a jobb hátsó lengéscsillapító visszapattanásához is. A csillapítókamrák másik oldala ugyanígy egy második körön keresztül kapcsolódik egymáshoz. A hidraulikus vezetékek egyszerűsített elvezetése „H” alakú.
A csappantyúk összekapcsolása mellett a rendszer egyéb, a működése szempontjából fontos alkatrészeket is használ. A csappantyúk vontatási és nyomási oldala közvetlenül kapcsolódik egymáshoz egy elektromosan vezérelt 2/2-utas szelepen keresztül, amelyet komfortszelepként ismerünk. A csappantyú nyomási oldalán egy-egy nyomástároló is található. Mindkét kör egy központi szivattyúhoz is csatlakozik. Ez biztosítja, hogy a hidraulikus rendszer nyomása mindkét körben állítható legyen. A szivattyú és az áramkörök közötti kapcsolat 2/2-utas szelepeken keresztül történik. Nyomásérzékelők vannak beépítve a szelepek mögé, hogy figyeljék a rendszer nyomását a megfelelő vezetékekben. Szabadon megválasztható a rendszernyomás és ezzel együtt a keletkező görgőtámasz mennyisége. A következők érvényesek: Minél nagyobb a rendszer nyomása, annál nagyobb a várható hengermerevség.
A rendszer rendkívül hatékony, mivel a jármű kinetikus energiáját használja fel a gördülési viselkedés pozitív befolyásolására. Az AMG ACTIVE RIDE CONTROL felfüggesztés hidraulikája az opcionális első tengely emelőrendszerét is táplálja. Igény esetén a kocsi eleje 30 milliméterrel megemelhető, megkönnyítve például a mélygarázsba való behajtást vagy a vasúti talpfák áthajtását. Az emelőrendszer a központi multimédiás kijelzőn vagy az AMG kormánykerék gombjaival működtethető. A kezelőpanelen lévő járműszimbólum megnyomásával megnyílik a megfelelő menü. Többek között GPS-technológiával pozíciók menthetők, így az előlap automatikusan felemelkedik, amikor legközelebb áthalad a megfelelő pontokon.
Hátsó tengely korlátozott csúszású differenciálmű az optimális menetstabilitásért
Az új AMG GT alapfelszereltsége a hátsó tengelyen elektronikusan vezérelt, korlátozott csúszású differenciálmű, amely minden vezetési körülmény között kiemelkedő tapadást és maximális menetbiztonságot biztosít. A sávváltáskor is javítja a vezetési stabilitást, különösen nagy sebességnél. A rendszer teljesen változtatható zárhatással működik vontatási és toló üzemmódban is. Tökéletesen be van hangolva az összes közúti súrlódási tényezőhöz, és folyamatosan kommunikál más dinamikus vezérlőegységgel. A drift üzemmódhoz speciálisan hozzáigazított vezérlés található a korlátozott szlip differenciálműhöz.
Aktív hátsó tengely kormányzás: a mozgékonyságot és a stabilitást ötvözi
Az új AMG GT Coupé alapfelszereltségként aktív hátsó tengely kormányzással is fel van szerelve. A sebességtől függően a hátsó kerekek vagy ellenkező irányba (100 km/h alatt), vagy ugyanabba (100 km/h felett) forognak, mint az első kerekek. A rendszer agilis és stabil kezelhetőséget biztosít – olyan jellemzők, amelyek éles kontrasztot mutatnak a hátsó tengely kormányzása nélkül. További előnyök közé tartozik a könnyebb járművezetés a végponton és a kisebb kormányzási erőfeszítés az elöl közvetlenebb kormányzási aránynak köszönhetően.
A cikknek még nincs vége!
Lapozz a következő oldalakra!