Az új Mercedes-AMG PureSpeed
Karosszéria: AMG sportautó-architektúra kompozit alumínium szerkezettel
A PureSpeed a Mercedes-AMG sportautó-architektúráján alapul. Az alváz alumínium térkeretből áll, önhordó szerkezettel. Ez a kialakítás biztosítja a maximális merevséget, tökéletes alapot biztosítva a pontos vezetési dinamikához és a sportos testarányhoz. Az intelligens anyagkeverék csökkenti súlyát. A felhasznált anyagok közé tartozik az alumínium, magnézium, rostkompozitok és acél. Vannak szénszálas alkatrészek az elülső és a hátsó kötényen lévő repülőgép elemekhez, valamint az oldalsó küszöbhöz és az ülések mögötti burkolathoz.
Kifinomult aerodinamika a kormánynál való hamisítás nélküli szórakozáshoz
Az autó számos aktív aerodinamikai elemmel rendelkezik, mint például a meghosszabbítható hátsó spoiler, amelyet zökkenőmentesen integrálnak a csomagtartó fedelébe. A vezetési körülményektől függően megváltoztatja helyzetét. A vezérlőszoftver számos paramétert figyelembe vesz, beleértve a vezetési sebességet, a hosszanti és oldalirányú gyorsulást és a kormányzási sebességet. A spoiler öt különböző szöget fogad el 80 km / h feletti sebességnél, lehetővé téve a vezetési stabilitás optimalizálását vagy a húzás csökkentését, helyzetétől függően.
A motor előtti alvázban rejtett aktív aerodinamikai elem szintén hozzájárul a biztonságos és dinamikus kezelhetőséghez. Két kilogramm körül súlyozva ez a szénszálas profil reagál az AMG vezetési módjaira, automatikusan kb. 40 milliméterrel csökkenti azt 80 km / h feletti sebességnél. Ez létrehozza az úgynevezett Venturi-effektust, amely ezen felül szopja az autót az útfelületre és csökkenti az első tengely emelését. A vezető ezt a hatást közvetlenül a kormányban érzi, mivel lehetővé teszi a PureSpeed még pontosabb irányítását a sarkok körül, és még nagyobb stabilitást biztosít az autó számára.
Az AMG GT 63 PRO-hoz hasonlóan az alváz aerodinamikai kiegészítő elemekkel is rendelkezik, amelyek kompenzálják a tető hiányát és javítják az erőt. Az első tengelyen lévő emelőrendszert a PureSpeed emelésére használják, mielőtt dudorokon vagy járdákon haladnának.
Erőteljes és hangos: AMG 4,0 literes V8 biturbo motor
Az AMG 4,0 literes V8 biturbo motor 430 kW (585 LE) maximális teljesítménnyel és 800 Nm maximális nyomatékkal dinamikus meghajtást és kiváló vezetési teljesítményt nyújt. A PureSpeed speciális tervezési koncepciójával kombinálva ez egyedülállóan izgalmas vezetési élményt nyújt, mivel a radikálisan nyitott kialakítás még az alacsonyabb sebességeket szubjektíven sokkal gyorsabban érzi. De az objektív adatok is lenyűgözőek: az autó nulláról 100 km / h-ra megy 3,6 másodperc alatt, maximális sebessége 315 km / h. Aztán ott van a legendás AMG V8 motor hangja, amely még közvetlenebben érezhető a PureSpeed-ben.
Sebességváltó nedves indító tengelykapcsolóval
Az AMG SPEEDSHIFT MCT 9G átvitel ötvözi az érzelmi váltási élményt és a rendkívül rövid eltolási időket. A nedves indító tengelykapcsoló helyettesíti a nyomatékváltót. Csökkenti az autó súlyát, és alacsonyabb tömegű tehetetlenségének köszönhetően optimalizálja a gyorsító parancsokra adott választ, különösen sprint és terhelés közben.
Nagyobb tapadási és vezetési stabilitás: Teljesen változó négykerék-meghajtású AMG teljesítmény 4MATIC +
A PureSpeed az AMG Performance 4MATIC + négykerék-meghajtással érkezik. Az intelligens rendszer egyesíti a különböző hajtási koncepciók előnyeit: Az első és a hátsó tengelyek közötti teljesen változó nyomatékeloszlás biztosítja az optimális tapadást a fizikai határon, valamint a magas vezetési stabilitást és biztonságot minden körülmények között.
Felfüggesztés és fékek: Félig aktív tekercsstabilizálás és optimális lassulás
Az innovatív AMG ACTIVE RIDE CONTROL felfüggesztés félig aktív hidraulikus tekercs stabilizálással optimális közúti érintkezést biztosít. A hagyományos mechanikus oldalsó stabilizátorok helyett a rendszer aktív hidraulikus elemeket használ, amelyek kompenzálják a gördülési mozgásokat egy másodperces frakciókban. A rendszer lehetővé teszi az optimális kormányzási és terhelés-változási viselkedést az AMG-tipikus kezelhetőséggel, beleértve a dinamikát, a pontosságot és a vezető visszajelzését. Ugyanakkor növeli a vezetési kényelmet, ha egyenesen előre halad és dudorokon halad. A széles nyomtávú hátsó tengely növeli az agilitást, ami különösen észrevehető a kanyargós országutakon.
A szokásos AMG nagy teljesítményű kerámia kompozit fékrendszer kiváló lassítási értékeket és pontos vezérlést biztosít. Rövid féktávolságokkal, érzékeny reakcióval és nagy stabilitással – még extrém terhelések esetén is lenyűgöző. Az elülső 6-dugattyús rögzített féknyereg és a hátsó 1-dugattyús úszó féknyereg fekete színű, fehér AMG logókkal.
Aktív hátsó tengelyes kormányzás: Az agilitás és a stabilitás kombinálása
A PureSpeed aktív hátsó tengelyes kormányzással van felszerelve. A sebességtől függően a hátsó kerekek vagy ellentétes irányba (100 km / h alatt), vagy ugyanabba az irányba (100 km / h felett) fordulnak, mint az első kerekek. A rendszer mind agilis, mind stabil kezelhetőséget biztosít – olyan jellemzőkkel, amelyek ellentétesek lennének a hátsó tengely kormányzása nélkül. Egyéb előnyök közé tartozik a jármű könnyebb irányítása a határon és kevesebb kormányzási erőfeszítés az elülső közvetlen kormányzási arány miatt.
[1] A megadott értékeket a jogilag megkövetelt, világszerte harmonizált könnyű járművek vizsgálati eljárásának (WLTP) alapján határozták meg. A megadott tartományok a német piacra vonatkoznak. A személygépkocsik energiafogyasztása és CO ₂ kibocsátása az üzemanyag / energiaforrás hatékony felhasználásától függ az autó által, az egyedi vezetési stílus és más nem műszaki tényezők mellett.