Az új Mercedes-Benz közepes méretű furgon – hamarosan megrendelhető
- A magán- és kereskedelmi használatra szánt közepes méretű furgonsorozat a vállalat újrafókuszált üzleti stratégiáját tükrözi
- Új design, intelligens csatlakozási lehetőségek, fejlett vezetőtámogató rendszerek és még sok más
- Megrendelhető 2024 januárjában az értékesítési partnerektől, és hamarosan online, bővített alapfelszereltséggel és egyszerűsített felszerelési csomagokkal.
További fotók a Médiabirodalom pont hu oldalon!
Idén nyáron a Mercedes-Benz Vans bemutatta új, magán- és kereskedelmi használatra szánt közepes méretű modellsorozatát. Most az értékesítés beindítása gyorsan közeleg. A közepes méretű furgonok portfóliója új külső és belső dizájnnal, valamint megnövekedett kényelemmel és funkcionalitással büszkélkedhet, különösen az intelligens, digitális csatlakozási lehetőségek, valamint a továbbfejlesztett biztonsági és asszisztens rendszerek bővülésének köszönhetően. Minden modell 2024 januárjában rendelhető lesz az értékesítési partnerektől, és hamarosan az interneten is. A Vito Mixtoként 46 210,80 eurótól[1], kisteherautóként 47 074,02 eurótól1 és Vito Tourerként 57 924,44 eurótól1 kapható. Az eVito kisteherautóként 63 438,90 eurótól1, Tourerként pedig 68 397,63 eurótól1 kapható. A V-osztályú és az EQV MPV-k listaára 59 469,00 eurótól1, illetve 75 410,00 eurótól1 indul; és a V-osztályú Marco Polo lakóautó ára 80 005,00 euró1.
Differenciált stratégiai megközelítést alkalmaztak az új közepes méretű furgonok portfóliójával kapcsolatban. A kereskedelmi furgonok, köztük az eVito és a Vito esetében a vállalat fókuszáltabb prémium stratégiát követ. A jövőben a luxusstratégia minden újonnan kifejlesztett, magánhasználatra szánt közepes méretű furgonra vonatkozik majd, ahogyan minden Mercedes-Benz személygépkocsira is. A cél ennek a stratégiai változásnak a teljes megvalósítása a közelgő moduláris és méretezhető Van Electric Architecture – röviden VAN.EA – bevezetésével 2026-tól. A magánhasználatra szánt új, közepes méretű furgonok – EQV, V-Class és V-Class Marco Polo – fontos mérföldkövet jelentenek ezen az úton.
„A legkívánatosabb furgonokat és szolgáltatásokat szeretnénk kínálni – az egyterűektől és lakóautóktól a kereskedelmi furgonokig. Új közepes méretű furgon modelljeink további lépést jelentenek e cél elérése felé. Az EQV, V-Class és V-Class Marco Polo kifinomultabb luxuspozicionálása, valamint az eVito és Vito kifinomult prémium jellege lehetővé teszi számunkra, hogy jobban összpontosítsunk a magas árrésű régiókra és szektorokra.”
Klaus Rehkugler, a Mercedes-Benz Vans értékesítési és marketing vezetője
A frissítések egy pillantással
Az ügyfelek számos frissítést várhatnak a Mercedes-Benz középkategóriás kisteherautók modelljeivel kapcsolatban:
- Új külső és pilótafülke dizájn: A frissített dizájn az EQV, V-Class és V-Class Marco Polo, valamint az eVito és Vito markánsabb vizuális USP-t ad a megfelelő szegmensekben. Minden modell új elülső kialakítást kapott, amelyet kiemelkedő hűtőrács és jellegzetes stílusú lökhárító jellemez. Elegáns kialakítású, adaptív MULTIBEAM LED-es fényszórók állnak rendelkezésre, amelyek felszereltségtől függően akár alapfelszereltségként, akár opcionális extraként kaphatók, hátul az új tervezésű LED-lámpák, valamint új fényezési színek és kerékkialakítások. Az EQV, V-Class és V-Class Marco Polo esetében a kiválasztott konfigurációtól függően LED-es fénycsík veszi körül a hűtőrácsot. A csúcskategóriás V-osztály EXCLUSIVE motorháztetőjére is első ízben került fel egy tekintélyes, álló Mercedes csillagdísz. A magánhasználatra szánt közepes méretű furgonok hátulja új króm burkolatot kapott Mercedes-Benz felirattal[2].
Belül is jelentős változások vannak. Az EQV, V-Class és V-Class Marco Polo széles képernyős pilótafülke két 31,24 centiméteres (12,3 hüvelykes) kijelzővel rendelkezik; Az eVito és a Vito egyaránt egy intuitív, 26,04 centiméteres (10,25 hüvelykes) központi kijelzőt és egy új műszercsoportot kap 13,97 centiméteres (5,5 hüvelykes) színes kijelzővel. Valamennyi modell új, stílusos szellőzőnyílásokkal, új generációs kormánykerékkel, kapacitív kéz-leválasztás-érzékelővel, valamint új középkonzollal rendelkezik, amely vezeték nélküli okostelefon-töltővel is felszerelhető[3],[4].
- A kényelem és a funkcionalitás új szintje: Az összes középkategóriás furgon modell további újdonságai közé tartozik a KEYLESS indító funkció és az opcionális kormánykerék-fűtés. Az új EQV, V-Class és V-Class Marco Polo első ízben 64 színű környezeti világítással is rendelkezik a még személyre szabottabb és otthonosabb légkör érdekében, valamint tompított hátsó világítással az éjszakai vezetéshez. A kényelmesebb hátsó megközelítés érdekében a V-osztály és az EQV már alapfelszereltségként egy tolóajtóval is rendelkezik a jármű bal oldalán. A Vito Tourer, a Mixto[5] és az eVito Tourer modellekhez először áll rendelkezésre az elektromos EASY-PACK csomagtérajtó a kényelmes be- és kirakodás érdekében. Ezenkívül az összes, automata sebességváltóval felszerelt kereskedelmi modell első alkalommal van felszerelve elektromos rögzítőfékkel. És ez csak néhány kiválasztott példa.
- MBUX multimédiás rendszer: A páratlan digitális és interaktív élményt nyújtó új közepes méretű furgon portfólió alapfelszereltségként az MBUX (Mercedes-Benz User Experience) multimédiás rendszer legújabb generációjával van felszerelve – ez az első a Vito és az eVito esetében. Az új MBUX-nak köszönhetően az EQV, a V-osztály és a V-osztályú Marco Polo vezetői olyan további funkciókat élvezhetnek, mint az ENERGIZÁLÓ komfortszabályozás.
- Különféle intelligens, digitális extrák: Az MBUX multimédiás rendszer a Mercedes me fiókkal[6],[7] összekapcsolva a digitális extrák széles skáláját kínálja, amelyek a mindennapi életet még könnyebbé és hatékonyabbá teszik. Különféle funkciók használhatók az utazás előtt és után, illetve úton. Ide tartoznak az olyan ingyenes szolgáltatások, mint a karbantartás, a baleset- és üzemzavarkezelés, valamint a távoli szolgáltatások, mint például az ajtók zárása és nyitása, valamint az ablakok kinyitása és bezárása a Mercedes me alkalmazáson keresztül. További hasznos szolgáltatások közé tartozik a navigáció élő forgalmi információkkal, az autó-x kommunikáció, valamint a „Hey Mercedes” hangasszisztens segítségével kibővített MBUX-funkciók, amelyek online kereshetnek a közeli érdekes pontokat, beleértve az éttermeket vagy szállodákat.
Emellett a magán- és kereskedelmi ügyfelek először használhatják a műholdas nézetet; a magánügyfelek mostantól a közösségi navigációnak köszönhetően is megoszthatják tartózkodási helyüket vagy számított érkezési idejüket kapcsolataikkal. A Mercedes me Charge[8] digitális szolgáltatás az EQV-hez is elérhető, és a jövőben az eVito számára is elérhető lesz. Hozzáférést kínál ügyfeleinek Európa egyik legnagyobb nyilvános töltőhálózatához, több mint 500 000 töltőponttal, köztük az európai IONITY gyorstöltő hálózattal. A Mercedes me Charge minden állomáson lehetővé teszi a megújuló forrásból származó árammal történő töltést[9].
Az MBUX-nak köszönhetően az EQV és az eVito először integrálódik az elektromos jármű ökoszisztémájába, amely intelligens navigációt és aktív hatótávolság-kezelést, valamint felhőalapú szolgáltatásokat és alkalmazásokat tartalmaz. Az átláthatóság és a lehető legnagyobb tervezési biztonság révén nyugodt vezetési élményt garantál. Például a belépés előtti klíma egyedi igények szerint konfigurálható, a töltési beállítások módosíthatók, a navigáció pedig az Electric Intelligence és a Mercedes me Charge funkcióival üzemeltethető.
Az MBUX-szal együtt a V-osztályú Marco Polo az MBAC (Mercedes-Benz Advanced Control) lakóautó vezérlőegységgel is rendelkezik, amely igazi kerekeken járó okosotthonná alakítja át. A Mercedes-Benz Vans két új funkcióval egészítette ki az intelligens kapcsolódási modult. Ha a lakóautó enyhén egyenetlen talajon parkol, az AIRMATIC légrugózás szintje kényelmesen, egy gombnyomással állítható. Az új kempingezési mód lehetővé teszi a gépjárművek különféle funkcióinak kikapcsolását, amelyekre a kempingben vagy vidéken való tartózkodás során nincs szükség – ilyen például az üdvözlő otthon világítása.
- A vezetőtámogató rendszerek minden helyzetben még nagyobb támogatást nyújtanak: Az új közepes méretű kisteherautók vonzerejét biztonsági és asszisztens rendszerek[10] teszik teljessé, amelyek további, egyes esetekben továbbfejlesztett funkciókat is tartalmaznak. Az Active Brake Assist például már tartalmazza a kereszteződés funkciót is, és figyelmeztethet merőlegesen keresztező vagy szembejövő járművekre és veszélyes előzési manőverekre, valamint vészhelyzetben fékezi és segítséget nyújt a kanyarodáskor.
Az alapfelszereltséghez tartozó rendszerek választéka széles. Az EQV, V-Class és V-Class Marco Polo ATTENTION Assist, fényszóró-asszisztens esőérzékelővel, DISTRONIC aktív távolság-asszisztens, aktív fékasszisztens kereszteződés funkcióval, holttér-asszisztens, aktív sávtartó asszisztens, intelligens sebesség-asszisztens és parkolási csomag. szabvány szerint. Az eVito és a Vito alapfelszereltségként ATTENTION ASSIST, fényszóró-asszisztens, esőérzékelővel, sebességtartó automatika, kereszteződési funkcióval rendelkező aktív fékasszisztens, holttér-asszisztens, aktív sávtartó asszisztens, intelligens sebességsebesség-asszisztens és tolatókamerával rendelkezik.
Az adaptív MULTIBEAM LED-es fényszórók Highbeam Assist PLUS-szal most először kaphatók. További vezetőtámogató rendszereket csoportosít az új vezetőtámogató csomag. Az új, 360 fokos kamerával ellátott parkolási csomag a kényelmes és gyors parkoláshoz elérhető.
- Meghajtórendszerek széles választéka áll rendelkezésre: A teljesen elektromos EQV és eVito Tourer modelleket vásárló ügyfelek két akkumulátorméret (90 és 60 kWh) közül választhatnak, amelyek csúcsteljesítménye 150 kW (204 LE) és folyamatos teljesítménye 70 kW ( 95 LE) (ideiglenes értékek WLTP: EQV: kombinált energiafogyasztás: 30,6–27,4 kWh/100 km; kombinált CO₂-kibocsátás: 0 g/km // eVito Tourer: kombinált energiafogyasztás: 30,1–26,9 kWh/100 km; kombinált CO₂-kibocsátás : 0 g/km)[11]. Az eVito kisteherautó 60 kWh-s akkumulátorral, 85 kW (116 LE) csúcsteljesítménnyel és 70 kW (95 LE) folyamatos teljesítménnyel érkezik (ideiglenes értékek WLTP: eVito furgon: kombinált energiafogyasztás: 26,9 – 21,2 kWh/ 100 km;
kombinált CO₂-kibocsátás: 0 g/km)11. Az EQV elektromos hatótávolsága akár 326–363 kilométer11,[12] az eVito Tourer 332–370 kilométerig11,12, az eVito kisteherautó pedig 242–314 kilométerig11,12 – köszönhetően a hatékony regeneratív fékezésnek és az optimalizált hőkezelés; ez utóbbi tovább növeli a valós hatékonyságot és a hatótávolságot. A középkategóriában minden e-modell képes váltakozó árammal (AC) tölteni otthon vagy nyilvános töltőállomásokon akár 11 kW-ig. Egyenárammal (DC) is tölthetők a gyorstöltő állomásokon akár 110 kW-ig (EQV, eVito Tourer)13 vagy 80 kW-ig (eVito kisteherautó) alapfelszereltségként[13].
A jól bevált és hatékony OM654 dízelmotor a V-osztályhoz, a V-osztályú Marco Polo-hoz és a Vito-hoz érhető el. A V-osztályban és a V-osztályú Marco Polo-ban a motor három teljesítményfokozatban érhető el (120 kW (163 LE), 140 kW (190 LE), 174 kW (237 LE)). A Vitoban akár öt teljesítményfokozatban is elérhető (75 kW (102 LE; csak N1), 100 kW (136 LE), 120 kW (163 LE), 140 kW (190 LE), 174 kW (237 LE, M1) Csak akkor /100 km; kombinált CO₂-kibocsátás: 236–195 g/km // Vito: kombinált üzemanyag-fogyasztás: 8,7–6,8 l/100 km; kombinált CO₂-kibocsátás: 227–178 g/km)[14]. Emellett az új év (2024) folyamán egy új benzinmotor, az M254-es, lágy hibridként is elérhető lesz a V-osztályhoz, a Vito Tourerhez és a Vito Mixtóhoz – Európában először.
A 9G-TRONIC automata sebességváltó, valamint a különféle felfüggesztések és vezetési módok választéka gondoskodik arról, hogy minden modell agilis és kényelmes menettulajdonságokat kínáljon. A belső égésű változatok alapkivitelben hátsókerék-hajtással is kaphatók; a dízel modellekhez opcionális összkerékhajtás is tartozik. Az elektromos modellek elsőkerék-hajtásúak. További műszaki adatok és értékek a mellékletben[15] találhatók.
Jelentősen továbbfejlesztett alapfelszereltség és egyszerűsített felszerelési csomagok a piaci bevezetéskor
A Mercedes-Benz Vans átfogóan korszerűsítette az alapfelszereltséget, és a felszerelési csomagok konfigurációját még pontosabban az ügyfelek egyedi kívánságaihoz szabta. A gyakran együtt vásárolt funkcionális berendezéseket ma már egyre inkább csomagokba foglalják. Ez jelentősen leegyszerűsíti a számos egyedi opció kiválasztásának korábban időigényes folyamatát.
A cikknek még nincs vége!
Lapozz a következő oldalakra!