Az új Monkey 125 erőforrása

  • 124 cm3-es, léghűtéses erőforrás 9,4 LE-s csúcsteljesítménnyel és 10,7 Nm-es legnagyobb forgatónyomatékkal
  • Ötfokozatú váltó, nagyobb utazósebesség
  • Megfelel az EURO5+ előírásainak – OBD2-2 érzékelő, új katalizátor és ECU beállítások

A Monkey 124 cm3-es, léghűtésű, SOHC-vezérlésű, kétszelepes hajtóműve hihetetlenül élvezetessé teszi a motorozást. Furata 50,0, lökete 63,1 mm, sűrítési viszonya pedig 10,0:1. Csúcsteljesítménye nem kevesebb, mint 9,4 LE (6,9 kW/6750 f./perc), és 5500-as percenkénti főtengelyfordulatnál jelentkező, 10,7 Nm-es maximális forgatónyomatéka is elismerésre méltó. 

Légterelő lemezei egyenesen az optimalizált légbeömlőbe, illetve szívócsőbe vezetik a menetszelet, miként a levegőszűrőház formája is a hatékonyságot, az egyenletes nyomatékleadást és a rugalmasságot szolgálja és egykamrás, szép hangú kipufogódob került a modellre, s úgy alakították át a leömlőt, hogy passzoljon az optimalizált szívóoldalhoz. Az EURO5+ előírások könnyed teljesítése érdekében frissítették a katalizátort, az ECU beállításait, valamint OBD2-2 érzékelővel látták el a motort. 

Az ötfokozatú váltóval nagyobb távolságok is fáradtság nélkül, viszonylag gyorsan tudhatóak le, ahogy arról a 91 km/órás végsebesség is árulkodik. A kuplungkar működtetése olyan érzetet nyújt, mint a nagymotorokon, a 12”-os kerekekkel pedig gyerekjáték átvágni a dugókon. Ehhez a típus apró mérete és kis sebességnél is stabil mivolta egyaránt hozzájárul, hiszen tulajdonképpen bárhol el-, illetve átfér. 

A kifinomult PGM-FI befecskendezővel felszerelt erőforrás tervezésekor a belső súrlódás mérséklése volt az egyik fő célkitűzés, ezért a dugattyút eltolták a főtengely középsíkjától és görgős szelephimbákat alkalmaztak a szakemberek. Munkájuk gyümölcseként a Monkey rendkívül takarékos motorkerékpárként léphet színre, WMTC-szabvány szerint mért üzemanyag-fogyasztása mindössze 1,5 l/100 km. 

Kapcsolódó podcastok a PodCars és a Begurulva youtube, valamint videa csatornákon!