Az új NX az új irányelv a Lexus formanyelvében

MÉG KIFINOMULTABB ÉRZÉSEK:

  • Az NX formatervének „funkcionális szépsége” közvetlenül a különböző ügyféligényeket és preferenciákat veszi alapul
  • Megtartja az NX avantgárd megjelenését, miközben érettebb, kifinomultabb és erőteljesebb látványt nyújt
  • Az ikonikus, orsó formájú Lexus hűtőrács a formaterv meghatározó eleme
  • A szélesebb első és hátsó nyomtáv még jobb kiállást biztosít; a széles kerékjárati ívek akár 20 colos kerekeknek is helyet adnak
  • A hátsó rész középpontjában az új, L-alakú lámpatestek állnak, a jármű teljes hosszán átívelő megvilágítással
  • A korábbi L-embléma helyét a „LEXUS” név veszi át a csomagtérfedélen, letisztultabb és modernebb megjelenést biztosítva

A vadonatúj NX a Lexus formanyelvi evolúciójának első lépése, amely a reformok mellett is hű marad a márka alapvető L-finesse filozófiájához, kimagasló szintű formatervet és technológiát kínálva, különösen kifinomult csomagolásban. Az új modell az első NX avantgárd látványára épít, de még kifinomultabb, dinamikusabb és érettebb megjelenést nyújt, még erőteljesebb karakterrel.

A formatervező csapat célja az volt, hogy „funkcionális szépséget” alkossanak, vagyis olyan kifejező stílust, amellyel a Lexus kiszolgálja az egyre sokszínűbb ügyféligényeket. A „technológiából származó egyszerűség” letisztult, egyértelmű formatervet eredményez, amely kifejezi az innovatív funkciók és technológiák vonzerejét, valamint a Lexus modern szemléletét is.

Az NX erőteljes, magabiztos látványát a kiegyensúlyozott, masszív arányok adják. Az első generációs modellhez hasonlítva a teljes hosszúság 20 mm-rel, a tengelytáv 30 mm-rel, a szélesség 20 mm-rel, a magasság pedig 5 mm-rel növekedett. Az új méretek optimális formát hoznak létre, amely még több helyet biztosít a hátul utazók számára.

Elöl a Lexus ikonikus, orsó formájú hűtőrácsa még hangsúlyosabb szerepet játszik az autó formatervében: a meredekebben álló és kifinomultabb kidolgozású elem kihangsúlyozza a hosszú motorháztetőt, amely a széles vállakban folytatódva aktívan hozzájárul a teljes látvány egységéhez. A hűtőrács meredekebb kialakítása javítja a hűtési teljesítményt is. Az erőteljes, agilis benyomást a szélesebb első és hátsó nyomtáv (amit a Global Architecture K (GA-K) platform tesz lehetővé), a hosszú motorháztető, a rövid túlnyúlások és a nagyobb, akár 20 colos kerekeknek is helyet biztosító kiszélesített kerékjárati ívek is fokozzák.

Hátul hangsúlyos megkülönböztető részletként tűnnek fel az új, L-alakú lámpák, amelyeket a jármű teljes hosszán átnyúló fényív köt össze. A Lexus embléma helyét a „LEXUS” felirat vette át a csomagtérfedélen, amely letisztult, modern megjelenést biztosít.

A modell funkcionális szépsége a kidolgozott részletekben is megnyilvánul: az NX formatervezőinek és mérnökeinek közös munkáját fémjelzik a különböző légterelők, amelyek a levegőt a karosszéria alá és fölé terelik. Ilyenek például az oldalsó ívek és a motortér új alsó borítása, amely a golflabdákéhoz hasonló felületet kapott. Ez mikroörvényeket hoz létre az autó alatt, nagy sebességnél javítva az egyenesfutást.