Az új Octavia erőátvitele

Három benzin- és két dízelmotor, valamint két enyhe hibrid opció

  • Új benzinmotorok: az 1,5-ös TSI benzinmotor két teljesítményváltozata opcionális mild-hibrid technológiával és DSG-vel
  • Jobb teljesítmény: nagyobb teljesítmény és hatékonyság a 2.0 TSI motorhoz
  • Motorok széles választéka: 116 LE (85 kW) és 265 LE (195 kW) közötti teljesítmény

Exkluzív autós, motoros és közlekedési podcastok a Begurulva (spotify + youtube) és a podCARs (spotify + youtube) csatornáinkon!
Hallgass ránk!

A Škoda Octavia számos műszakilag fejlett, hatékony négyhengeres motorral kapható – három benzines és két dízel. A teljesítmény a két belépő szintű változat 116 LE-től (85 kW) az Octavia vRS 265 LE-ig (195 kW) terjed.

Johannes Neft, a Škoda Auto igazgatótanácsának műszaki fejlesztésért felelős tagja így nyilatkozott: „A Škodánál mindig is arra törekedtünk, hogy a motorok széles választékát kínáljuk vásárlóinknak. Ez a helyzet a felfrissített Octaviával is, amely kizárólag négyhengeres motorokat kínál, köztük két mild-hibrid változatot a még nagyobb hatékonyság érdekében. Mindkét 1,5-ös TSI-változat elérhető enyhe hibrid technológiával, ha automata DSG sebességváltóval párosul. Mindkét 1,5-ös TSI motor két hengert is le tud kapcsolni az ACT+ aktív henger-deaktiválással az üzemanyag-fogyasztás csökkentése érdekében.

Enyhe hibridek a még nagyobb hatékonyság érdekében
A frissített Octavia hajtáslánca egy 1,5 TSI benzinmotorral és egy 2,0 TDI dízelmotorral kezdődik, amelyek mindegyike 116 LE (85 kW) teljesítménnyel és egy kézi 6-fokozatú sebességváltóval rendelkezik. A korábbi 110 lóerős (81 kW) háromhengeres benzinmotort egy új, négyhengeres motor váltotta fel. A 150 lóerős (110 kW) 1,5 TSI-s változathoz hasonlóan a belépő szintű benzinmotor enyhe hibrid technológiával is elérhető automata DSG sebességváltóval. A fékezés során visszanyert energiát egy 48 voltos lítium-ion akkumulátor tárolja, vízhűtéses, 48 ​​voltos szíjhajtású indító-generátor segítségével. Ez megnöveli a belső égésű motort, vagy lehetővé teszi, hogy az Octavia teljesen kikapcsolt motor mellett szabadon mozogjon. Ha kisebb teljesítményre van szükség, mindkét 1,5 TSI-motor le tud kapcsolni két hengert az ACT+ használatával az üzemanyag-fogyasztás csökkentése érdekében. A turbófeltöltő változó turbina geometriával rendelkezik.

Finomhangolt 2.0 TSI motorok
Mindkét 2.0 TSI motor 350 bar nyomású üzemanyagot fecskendez be, és változtatható szelepemelkedéssel rendelkezik. A jobb légbeszívás és a súrlódásoptimalizálás hozzájárul a nagyobb teljesítményhez. A 265 LE-s (195 kW) motor 20 LE-vel (15 kW) nagyobb teljesítménnyel büszkélkedhet. Mindkét motor hatékonyabb, mint elődei.

Dízel kipufogógáz kezeléssel ikeradagolással
Mindkét 2.0 TDI motorban az acéldugattyús főtengely-hajtás hatékonyan csökkenti a hőveszteséget, ugyanakkor növeli az égési sebességet. A befecskendezési nyomás 2200 bar, míg a turbófeltöltő változtatható turbina-geometriával rendelkezik, amely széles fordulatszám-tartományban biztosítja az optimális töltőnyomást, ami egyenletesebb teljesítménygörbe karakterisztikát eredményez. Az optimalizált kipufogógáz-kezelő rendszer, amely csökkenti a nitrogén-oxid (NOx) kibocsátást, a motor közelében helyezkedik el, és kettős adagolási eljárással AdBlue-t fecskendez be két sorba épített SCR katalizátor előtt.