Az új Passat
Új status quo az üzleti osztály számára:
megérkezett a valaha volt legkorszerűbb Passat
- Új fejlesztés: A Volkswagen a Passat kilencedik generációját technológiai, minőségi és megjelenési szempontból teljesen új szintre emelte
- Új kombináció: körülbelül 100 km-es elektromos hatótávjával és több mint 900 km-es kombinált hatótávjával a Passat eHybrid a két hajtásrendszer-világ legjobbjait egyesíti
- Új koncepció: a Passat digitális pilótafülkéje intuitív kezelést és hangos asszisztenst kínál, amely hozzáfér a ChatGPT-hez
- Új méretek: a Passat Variant 50 mm-rel több helyet kínál hátul, akár 690 literes csomagteret öt utas számára, valamint 1920 literes teljes rakteret
- Új konfiguráció: technológiájával, anyagaival, tágasságával és kényelmével a Passat lebontja az osztályhatárokat
Exkluzív Volkswagen podcastok a Begurulva (spotify + youtube) és a podCARs (spotify + youtube) csatornáinkon!
Hallgass ránk!
Egy saját osztály. A Volkswagen Passat a világ bestsellerje. A mai napig több mint 34 millió darabot szállítottak a világ szinte minden országába. Folyamatos siker – még öt évtizeddel debütálása után is, a Passat jelenleg a három legkelendőbb Volkswagen egyike nemzetközi szinten a Tiguan és a Polo mellett (a származékaikkal együtt). Európában mindig is stabil, hosszú távú eladó volt, különösen Variantként. A Volkswagen ezért 2022 óta kizárólag a Passatot kínálja kombi változatként Észak-Fokföld és Gibraltár között. És zajos sikerrel. Németországban például 2023-ban a Passat Variant végzett a középkategóriás ranglista élén 45 494 új regisztrációval. Sikerének titka abban rejlik, hogy a Passat Variant két autó egyben – üzleti osztályú jármű és családi univerzális egyben. Most egy vadonatúj Passat Variant kerül piacra, amelyet a semmiből fejlesztettek ki. És ezúttal lebontja az osztályhatárokat. Annak ellenére, hogy az immár kilencedik generációs Passat Variant ára (39 995 eurótól) a középkategóriába tartozik, új mérete, új minőségi szabványa és új innovatív teljesítménye azt jelenti, hogy a következő szegmensnek is megfelel.
Új status quo. A Passat szegmens műszaki állapotát újradefiniáló részletek közé tartozik a teljesen új pilótafülke intuitívan működtethető infotainment rendszerrel, az új ergoActive ülések pneumatikus, 10 kamrás nyomáspontos masszázs funkcióval, a feltűnően jó minőségű belső anyagok és felületek, az új generáció adaptív futómű (DCC Pro), új IQ.LIGHT LED mátrix fényszórók rendkívül erős távolsági fénnyel, a Volkswagen plug-in hibrid hajtások következő evolúciós szakasza (kb. 100 km elektromos hatótáv és több mint 900 km kombinált hatótáv), valamint kiváló aerodinamika (0,31 helyett 0,25 légellenállási együttható). Ehhez párosul a kiemelkedő hely – 50 mm-rel több lábtér hátul a már bő méretű elődhöz képest, és 690 liter (+40) és 1920 liter (+140) közötti teherbírás. A további teret a tengelytáv adja, amely szintén 50 mm-rel 2841 mm-re nőtt. Az új Passat Variant 4917 mm hosszú, 1849 mm széles és 1497 mm magas.
Nyilatkozat. Kai Grünitz, a Volkswagen márka igazgatótanácsának fejlesztésért felelős tagja így összegzi az új Passat jellemzőit: „Ez a rendkívül hatékony hajtásrendszerek szinergiája, az asszisztens rendszerek észrevehetetlen támogatása, a kiegyensúlyozott kezelhetőség, a kellemes tapintás és a kezelhetőség. Minden elem, a magas szintű kényelem és nem utolsó sorban a bőséges hely, amelyek a Passat Variantot különösen kiegyensúlyozott túrajárművé teszik. Ezzel a koncepcióval az új generáció nemcsak a középkategóriában fog lenyűgözni, hanem a következő szegmensben is.”
Plug-in hibrid, újragondolva. A két új plug-in hibrid meghajtó (eHybrid) különösen fontos a termékcsalád számára. A körülbelül 100 km-es elektromos hatótávolság és a több mint 900 km-es elméleti kombinált hatótávolság két hajtásrendszert egyesít egy új filozófia létrehozása érdekében. eHybridként a Passat egy elektromos jármű, amely csak akkor kapcsolja be csúcstechnológiás benzinmotorját (TSI), ha nagy teljesítményre van szükség, vagy hosszú utakon, így nagyon alacsony fogyasztási adataival lenyűgöző. Érdekes mellékes, hogy a Német Szövetségi Digitális Ügyek és Közlekedési Minisztérium tanulmánya azt mutatja, hogy Németországban az összes személygépkocsi-utak 95 százaléka rövidebb 50 km-nél, 99 százaléka pedig 100 km-nél rövidebb – ez a forgatókönyv átvihető más európai országokba. Ez azt jelenti, hogy a Passat eHybridben az összes utazás 99 százalékát csak elektromos energiával lehetne megtenni.
Elektromos hajtómotor plusz 1,5 TSI. A Passat eHybrid két kimeneti változata lesz. Mindkét modell mindig elektromos E-MODE-ban indul (kivétel: -10 fok alatti külső hőmérséklet). A csaknem kétszer akkora, 19,7 kWh-s akkumulátor ugyanis a korábbinál nagyobb mennyiségű energiát tartalékol erre. A Passat csak akkor kapcsol át automatikusan Hibrid üzemmódba, ha a sebesség meghaladja a 140 km/h-t, ha a vezető nagy teljesítményt kér (pl. kickdown), vagy ha az akkumulátornak túl kicsi a maradék kapacitása a folyamatos elektromos működéshez; a vezető ezt a kapcsolót manuálisan is elvégezheti, ha szükséges. Emellett a vezető négy vezetési mód közül választhat Eco, Comfort, Sport és Individual. Itt a Volkswagen jelentősen továbbfejlesztette és átalakította hibrid stratégiáját. Eco módban a Passat most még erős gyorsításkor is E-módban marad; ebben az üzemmódban az autó gyakorlatilag úgy vezet, mint egy elektromos jármű. A TSI motor Eco módban csak majdnem teljes terhelésnél vagy alacsony akkumulátorszint esetén kapcsol be. Ebben az üzemmódban ez most anélkül megy végbe, hogy a sebességváltó lejjebb kapcsolna, így biztosítva, hogy az TSI nagyon kényelmes és hatékony módon kerüljön beépítésre. Ha azonban a vezető Comfort, Sport vagy a megfelelően konfigurált Egyéni üzemmódba kapcsol, spontán módon is aktiválhatja a lefelé váltást a gázpedál pozíciójával, és hozzáférhet az TSI teljes teljesítményéhez. A fent leírtak szerint az elektromos hajtómotort egy új, 19,7 kWh-s akkumulátor látja el energiával (nettó energiatartalom). Az egyenáramú gyorstöltő állomásokon immár akár 50 kW-ig is tölthető).
eTSI, TSI és TDI – sokoldalú hatékonyság. A hajtásrendszerek kínálatát enyhe hibrid hajtás (1,5 eTSI), turbófeltöltős benzinmotorok (2,0 TSI) és turbófeltöltős dízelmotorok (2,0 TDI) egészítik ki. A belépő szintű változat egy 48 V-os mild hibrid hajtás 110 kW (150 LE) teljesítménnyel, ami új a termékcsaládban. A TDI teljesítményspektruma szintén 110 kW-tól (150 LE) kezdődik. A motor teljesítményétől függően ismét lesznek intelligens vezérlésű 4MOTION összkerékhajtású modellek is; az összes többi Passat Variant modell elsőkerék-hajtású.
Kiváló futómű. Az új Passat futóműve továbbfejlesztett elődjéhez képest. Magas szintű kényelmet kínál hosszú távú utakon, nagyon semleges kezelési jellemzőkkel. Ezt a teljesítményt tovább növelheti az új DCC Pro adaptív futóművezérlő rendszer. Új, kétszelepes lengéscsillapítói lényegesen nagyobb eloszlást tesznek lehetővé a maximális dinamika és a kiemelkedő kényelem között. A Volkswagen az alapfelszereltségű futóművel és az opcionális DCC Pro-val is tovább tudta tökéletesíteni a Passat jellegzetes lineáris kezelhetőségét, és javítani tudta a kényelmet. A hosszabb tengelytáv és a rendkívül jól kiegyensúlyozott kormányzás, különösen a középső pozícióban, hozzájárul ezekhez a precíz menettulajdonságokhoz. A DCC Pro-val együtt a Passathoz az újonnan hangolt progresszív kormányzás is tartozik, amely még közvetlenebb reakciójellemzőket kínál a kormánykerék-fordulatok számának csökkentésével (mínusz 0,65 fordulat 2,1 fordulat).
Erős tervezési DNS. A teljesen új külső megjelenés megfelelő vizuális csomagolást biztosít az új Passat technológiáinak. Követi ennek a termékcsaládnak a DNS-ét, de a berendezéstől függően erőteljesen és nagyon egyedi módon értelmezi újra. Négy sor érhető el: a Passat belépő szintű változata, a céges autósokra szabott Business vonal, valamint a csúcskategóriás Elegance és R-Line változat. Vizuálisan olyan jellemzőkkel különböztetik meg őket egymástól, mint például a design. Elöl szemet gyönyörködtető elemek az új LED-es fényszórók és a lökhárítóban található nagy légbeömlők. A Passat Business és Passat Elegance széles, elegáns króm burkolata, valamint a Passat R-Line sportos gyémánt hűtőrácsa oldalsó aerodinamikus szárnyakkal szembetűnő. A sziluettet stílusosan határozza meg az ajtókilincsek magasságában elhelyezkedő éles alávágás, a hosszú ablakgrafika és az erőteljes kerékházak. A folyamatos hátsó lámpacsík hátul vonzza a tekintetet. Minden változatot a hátsó lökhárító kialakítása különböztet meg. Az elejéhez illő Passat R-Line-t itt magasfényű fekete díszítés jellemzi, gyémántmintával és a karosszérián végigfutó piros fényvisszaverő csíkkal. A Passat Elegance-en egy elegáns króm megjelenésű vízszintes csíkot használnak ezen a területen. Az R-Line és az Elegance vonalak egyediségét ezen kívül speciális LED-elemek (IQ.LIGHT) és egy keskeny krómcsík is jelzi.
Csúcstechnológiás pilótafülke ChatGPT-vel. Az intuitívan kezelhető pilótafülke ikonikus, áttekinthető kialakítású. Vízszintes elrendezésével és olyan finom részletekkel, mint az ügyes varrások és a megvilágított akcentusok, a Passat ezen a téren is megemeli a mércét a középkategóriában. Az áttekinthető szerkezetű, nagyméretű kijelző különösen stílusos. A technikai alapot a MIB4 – a negyedik generációs moduláris infotainment mátrix – adja. Mint mindig a Passatban, most is intuitív kezelést tesz lehetővé. A feldolgozási teljesítmény is nagyon gyors. Az alapfelszereltség a belépő szintű változatban már tartalmazza a Digital Cockpit Pro-t (digitális műszerek) és a 32,8 cm-es (12,9 hüvelykes) érintőképernyőt vagy az infotainment rendszert. Opcióként elérhető a Discover Pro Max navigációs rendszer 38,1 cm-es (15 hüvelykes) kijelzővel. Az új IDA hangsegéd természetes nyelven működik. Ez lehetővé teszi számos járműfunkció vezérlését, és megválaszolja a konkrét kérdéseket minden elképzelhető témában. Ennek érdekében a rendszer hozzáfér az online adatbázisokhoz és – újdonságként – a ChatGPT-hez (mesterséges intelligencia, AI). A ChatGPT frissítésként lesz elérhető.