Az új Peugeot E-3008

ÉRKEZIK AZ ÚJ GENERÁCIÓ!

2025-re a PEUGEOT az európai autómárkák közül a legszélesebb elektromos választékkal rendelkezik majd. Bestsellerét pedig már most lecseréli egy vadonatúj elektromos fastback SUV-re, a „Next-Level” E-3008-ra.

A PEUGEOT az E-3008 bemutatásával teljesen új szintre emeli a kreatív designt, a vezetési élményt és a modell elektromos teljesítményét, mindezt a márka alapértékeit szem előtt tartva:

⦁ VONZERŐ: stílusos és hatékony fastback SUV újragondolt designnal
⦁ ÉRZELEM: az új generációs PEUGEOT Panoramic i-Cockpit® jóvoltából új szintre emelt vezetési élmény
⦁ IGÉNYESSÉG: tisztán elektromos teljesítmény és akár 700 km hatótávolság a Stellantis STLA Medium platformjának köszönhetően

A jelenlegi PEUGEOT 3008 igazi bestseller, mely az utóbbi 7 évben 130 országban több mint 1 320 000 ügyfelet hódított meg. A PEUGEOT változatlanul arra törekszik, hogy 2025-re minden modellje elektromos változatban is elérhető legyen, 2030-ra pedig szeretné elérni, hogy európai értékesítései 100%-át az elektromos modellek tegyék ki. Az új E-3008 bevezetésével most új dimenziók nyílnak.

A PEUGEOT E-3008 az első olyan modell, amely a Stellantis vadonatúj STLA Medium platformjára épült. Az innovatív platform egy teljesen új szintet képvisel, úgy tervezték, hogy az ügyfelek számára legfontosabb szempontoknak megfelelően a legjobb szolgáltatásokat nyújtsa. Ilyen szempontok a hatótávolság (akár 700 km), a töltési idő (30 perc), a vezetési élmény, a teljesítmény, a hatékonyság és a kapcsolódási szolgáltatások (Trip planner, Smart charging, Vehicle to load és OTA frissítések).

A „Next-Level” PEUGEOT E-3008-at kizárólag a franciaországi Sochaux-ban fogják gyártani, és várhatóan 2024. tavaszán kezdik majd forgalmazni.

A modellválaszték az egyszerűség kedvéért két felszereltségi szintből (Allure és GT), 3 opciós csomagból és három elektromos motorból áll majd (210 LE, nagy hatótávú 230 LE és kétmotoros 320 LE négykerék-meghajtással). A kínálat egyes piacokon két hibrid változattal is kiegészül.

LINDA JACKSON, A PEUGEOT VEZÉRIGAZGATÓJA: „A Next-Level E-3008 bevezetése fontos állomása annak a folyamatnak, mely a PEUGEOT 100%-ban elektromos márkává való gyökeres átalakulását célozza. A modell design, vezetési élmény és hatékonyság szempontjából új mércét állít fel. A Next-Level E-3008 külső stílusának, a látványos PEUGEOT Panoramic i-Cockpit® vezetőhelynek, az egyedülálló vezetési élménynek és a páratlan elektromos teljesítménynek köszönhetően új korszakot nyit a márka történetében, melyben a PEUGEOT lesz a leggazdagabb elektromos kínálattal rendelkező, általános termékpalettát kínáló francia márka a piacon.”

VONZERŐ: A KREATÍV DESIGN ÚJ SZINTJE

Az új E-3008-cal a PEUGEOT-design új, elektromos korszakba lép, ahol az elegancia és a stílus a hatékonyság szolgálatában áll.

MATTHIAS HOSSANN, A PEUGEOT FORMATERVEZÉSI IGAZGATÓJA: „Az új E-3008-ban a Peugeot kreativitása és merészsége egyaránt kifejezésre jut, a modell a márka valamennyi alapértékét megtestesíti. A 3008 megújításakor a korszerűségre összpontosítottunk, a fastback sziluetten keresztül igyekeztünk összeegyeztetni a dinamikus designt az optimális hatékonysággal, és olyan újításokat vezettünk be, mint a PEUGEOT Panoramic i-Cockpit® újabb generációja.”

⦁ Nagyragadozóra emlékeztető aerodinamikus fastback sziluett

Az új E-3008 fastback SUV designjával azonnal felhívja magára a figyelmet. Egyszerre dinamikus és áramvonalas (Cx = 0,28) sziluettjével az elegancia, a hatékonyság és a kiváló helykínálat megtestesítője.

A nagymacskás jelleg részben a jármű kiegyensúlyozott arányaiból is következik. A 4,54 m hosszú, 1,89 m széles és 1,64 m magas autó a tisztán elektromos C kategóriás SUV-k egyik legkompaktabb képviselője, miközben komoly helykínálattal és csomagtartó-kapacitással rendelkezik.

⦁ High-tech orr-rész

Az új E-3008 orr-része kinézetre teljesen újszerű. Megmaradt a márkára jellemző emblematikus 3 fénykarom, a fényszórók és a hűtőrács kialakítása azonban gyökeresen új.

Az új E-3008 hűtőrácsa a modell elektromos eredetére utal.

Az új lámpatestek és a karosszéria színében játszó hűtőrács nem válnak el élesen az új PEUGEOT-embléma köré szerveződő orr-rész többi elemétől.

A hűtőrács fölött az autó teljes szélességében egy keskeny, elegáns sáv húzódik, benne az ultrakompakt fényszórókkal. Ez a jellegzetes designelem különösen átható tekintetet kölcsönöz az új E-3008-nak, és kiemeli a modell személyiségét és modern karakterét.

A modell valamennyi változata LED-es fényszórókkal van felszerelve. Az E-3008 GT változatán szériafelszerelés a PEUGEOT Pixel LED technológia, amely automatikusan a forgalmi viszonyokhoz igazítja a fényszóró fénysugarát, és így a többi közlekedő zavarása nélkül folyamatosan optimális megvilágításról gondoskodik.

⦁ A fastback koncepció újragondolása

A hagyományos fastback sziluettnek modernebb megjelenést biztosít a „lebegő” hátsó spoiler. Ez az újszerű részlet erőteljesebbé teszi a karosszéria ívét, és javítja az aerodinamikai jellemzőket.

Az új E-3008 impozáns hátsó részének dinamikus formáit még jobban kiemeli a – GT változatokon 3D technológiájú – emblematikus három fénykarom. A hátsó sorban változatlan helykínálat áll rendelkezésre, és a csomagtartó kapacitása is megegyezik a korábbi változatéval (a választott motortól függetlenül 520 l).

⦁ Letisztult sziluett

Az új E-3008 legapróbb részletét is úgy tervezték meg, hogy minél modernebb és hatékonyabb jármű szülessen.

Az oldalablakok szegélyeinek elrejtése is hozzájárult az elegáns, letisztult profilhoz. Kevesebb lett a karosszériát díszítő betét, a krómelemek pedig teljesen eltűntek.

⦁ Innovatív, áramvonalas kerekek

Az először a 408-nál alkalmazott innovatív megközelítést folytatva a PEUGEOT az új E-3008-at is modern stílusú és kiváló aerodinamikai jellemzőket biztosító felnikkel szerelte fel.

A geometrikus és high-tech design jellemezte 19” és 20” keréktárcsák közepén az új PEUGEOT-márkaembléma látható.

⦁ Kifinomult és tartós külső kialakítás

Külső kivitelét tekintve az új E-3008 modernebb és fentarthatóbb megközelítést tükröz. A krómozott elemek teljesen eltűntek, helyüket egyes helyeken lakkbevonat veszi át: meteorszürke színben az első kötényen és a hátsó lökhárítón, Orbital-fekete színben a tükörházakon és az övvonal alsó részén.

Az új E-3008 hatféle színárnyalatban rendelhető.

Az innovatív dikroikus pigmenteknek köszönhetően az Obsession-kék fényezés a fényviszonyoktól és az egyes karosszériaelemektől függően hol kék, hol zöld színben játszik, elegánsan jelezve, hogy az E-3008 már egy új korszak szülötte. A finoman csillogó vadonatúj Ingaro-kék pedig tökéletesen kiemeli az új E-3008 modern formavilágát.

A paletta további színei: Okenite-fehér, Gyöngyfekete, Artense-szürke és titánszürke.

Az új E-3008 GT változatán szériafelszerelés a kétszínű fényezés, ahol a választott karosszériaszínhez fényes fekete tető járul.

Az elektromos GT változatokon az első és hátsó lökhárító alsó része, a kerékjárati ívek és az ajtóküszöbök szintén csillogó fekete színűek.

⦁ Igényes, high-tech belső

Az új PEUGEOT Panoramic i-Cockpit® látványos 21”-os lebegő panoráma-képernyője mellett (lásd lentebb), az utastér kimondottan vonzó, high-tech jellegét erősíti a nyolcféle színre beállítható LED-es hangulatvilágítás is.

A fényt sejtelmesen visszaveri a műszerfal teljes hosszában húzódó és az ajtókon is folytatódó elegáns alumíniumbetét. Az alumínium, a fény és a Chiné szövet révén a prémium anyagok egyedülálló, exkluzív harmóniája valósul meg.

ÉRZELEM: ÚJ PEUGEOT PANORAMIC I-COCKPIT® A PAZAR VEZETÉSI ÉLMÉNYÉRT

A kívülről innovációt és eleganciát ígérő E-3008 belülről sem okoz csalódást. Az új PEUGEOT Panoramic i-Cockpit® egyenesen új szintre emeli a vezetési élményt.

⦁ A magasra helyezett műszeregységet és a központi érintőképernyőt is magában foglaló, lebegni látszó 21” hajlított HD panoráma-képernyő

A PEUGEOT tervezőcsapata úgy döntött, hogy az i-Cockpit® három fő komponenséből kettőt összevon. A magasra helyezett műszeregység és a nagy központi érintőképernyő így beépült a műszerfal bal szélétől a középkonzolig húzódó, 21” hajlított HD panoráma-képernyőbe.

A panoráma-képernyő valósággal lebeg a műszerfal fölött. A LED-es hangulatvilágítás fényforrása közvetlenül a kijelző alatt található, ami szintén a lebegő hatást erősíti.

A minél ergonomikusabb kialakítás jegyében a 21” ívelt panoráma-képernyő enyhén a vezető felé van fordítva, de az első utas is tökéletesen látja. A kivételes méretű és minőségű digitális kijelző tehát a PEUGEOT i-Cockpit® két fő funkcióját is ellátja:

  • A panoráma-képernyő bal oldalán, a kompakt kormánykerék fölött elhelyezkedő műszeregységről az összes vezetéssel kapcsolatos információ leolvasható (sebesség, teljesítményjelző, vezetéstámogató funkciók, energiaáramlási diagramok stb.).
  • A műszerfal közepén, a panoráma-képernyő jobb oldalán található érintőtechnológiás egység a vezető és az első utas számára egyaránt hozzáférhető. Itt van lehetőség a fűtés/klímaberendezés, a navigációs rendszer, a média- és a kapcsolódási funkciók stb. kezelésére.

Az E-3008 Allure változatain az új PEUGEOT i-Cockpit® alapfelszereltség esetén két 10” digitális kijelzőből áll, melyek egy közös tartóelemen egymás mellett helyezkednek el, és ugyanolyan lebegő hatást keltenek, mint a 21”-os kijelző.

⦁ Újfajta kialakítás és ergonómia

Az új PEUGEOT Panoramic i-Cockpit® teljesen új felépítéssel rendelkezik. Újdonsága, hogy a panoráma-képernyő egy az utastérből nem látható rögzítőrendszerrel van a műszerfalra erősítve. Az új elrendezésnek köszönhetően jobban láthatók a 21” érintőképernyőn kijelzett információk.

A műszerfal közepén helyezkednek el az i-Toggle kapcsolók. Ezek teljességgel testre szabható érintésérzékeny gombok, amelyek gyors hozzáférést biztosítanak a felhasználó által beprogramozott 10 kedvenc funkcióhoz: kedvenc kapcsolat hívása, célravezetés indítása egy gyakori úti cél felé, kedvenc rádióállomás beállítása, a légkondicionáló ideális hőmérsékletének beállítása stb.

A középkonzol kialakítása szellős és letisztult, hogy több legyen a tárolásra alkalmas hely, és hogy az első utasnak is kellemesen tágas tér álljon a rendelkezésére.

Ezt a praktikus felépítést az tette lehetővé, hogy az automata sebességváltó vezérlője a műszerfalra került, mostantól a kormány jobb oldalán, közvetlenül a stop/start gomb mellett helyezkedik el. Az ergonomikus megoldásnak köszönhetően ugyanazzal a mozdulattal kezelhető a sebességváltó kapcsolója és indítható el, illetve állítható le a motor.

⦁ Új kompakt kormány érintésérzékeny kezelőszervekkel

A kompakt kormány kezdettől meghatározó eleme a PEUGEOT i-Cockpit®-nak. A tervezők most ezt is újragondolták, hogy még nagyobb vezetési élményt és kényelmet nyújtson. Természetesen maradt a kompakt méret, de modernebb lett a design: a megújult középső rész nemcsak kisebb, de a kormánykerék küllőitől is elválik, és így a műszerfali panoráma-képernyőhöz hasonlóan lebegő hatást kelt.

Az optimális ergonómia jegyében újak a kompakt kormányon elhelyezett kezelőszervek: automatikusan érzékelik a járművezető ujjait, de a téves manőverek elkerülése érdekében csak akkor aktiválódnak, ha a vezető lenyomja őket.

Az E-3008 GT változat szériafelszerelésként fűthető kormányt kínál.

Az új PEUGEOT Panoramic i-Cockpit®-ban a kompakt kormány mögött két új elegáns és keskeny kapcsolókart, valamint a visszatápláló fékezéshez szükséges kapcsolókat találunk.

⦁ Kivételes kényelem

Az új E-3008 tágas és világos utasterében pihentető élményben van részünk. Az – Allure kiviteli szinten szintetikus bőr és szövetkárpitozású, a GT változaton bőr és Alcantara bevonatú – új első ülések kivételesen kényelmesek. Az ergonomikus formájú ülőlapok nagy sűrűségű habszivacsból készültek.

Az új E-3008 első ülései AGR (Aktion für Gesunder Rücken) minősítéssel rendelkeznek, amit egy a gerincproblémák megelőzésével kapcsolatos kutatásokat támogató, német orvosokból és terapeutákból álló egyesület ítél oda. A GT változaton az ülések szellőzés és masszázs funkcióval is rendelkeznek, az ülésfűtés pedig a hátsó üléseken is igény be vehető.

A PEUGEOT modellválasztékában először az első ülések adaptív oldaltámaszokkal is rendelkezhetnek, amelyek elektromosan felfújódnak vagy leeresztenek, hogy tökéletesen alkalmazkodjanak az utas testalkatához.

Az egészséges utastéri levegő biztosítása érdekében az új PEUGEOT E-3008 AQS (Air Quality System) rendszerrel van felszerelve, amely folyamatosan ellenőrzi az utastérbe kerülő levegő minőségét, és szükség esetén automatikusan bekapcsolja a belső levegő keringetése funkciót. GT kiviteli szinten ezen felül a szennyező gázokat és részecskéket kiszűrő opciós Clean Cabin légkezelő rendszer is kérhető. A levegőminőségre vonatkozó információ a panoráma-képernyő jobb oldalán jelenik meg.

A kitűnő hangszigetelés még tovább fokozható az opciós többrétegű első ablakokkal. Külön említést érdemel a kiváló minőségű Focal® Premium hifirendszer, amely a PEUGEOT és a prémium audiorendszerekre specializálódott francia Focal® cég többéves közös tervezői munkájának gyümölcse.

A Focal® Premium hifirendszer 10 exkluzív, szabadalmaztatott technológiájú hangszóróból áll:

  • 4 TNF alumínium inverz dóm magassugárzó
  • 4 darab 165 mm-es Polyglass membrános mély-/középsugárzó TMD (Tuned Mass Damper) felfüggesztéssel
  • 1 magasabb teljesítményű Polyglass membrános középcsatorna
  • 1 optimalizált Power Flower™ mélysugárzó

A hangszórókhoz egy 690 W-os 12 csatornás – D osztályú – erősítő társul. A zenei élményt tovább gazdagítja az innovatív Front-Optimized hallgatási mód, amely az E-3008 első üléssorát amolyan élő színpaddá varázsolja.

⦁ Számtalan rakodóhely és nagy csomagtartó

Az új E-3008 utasterében 17 különböző tárolóhely került kialakításra, melyek űrtartalma összesen kb. 34 liter. Ide tartozik többek között a középkonzolon könnyen elérhető vezeték nélküli indukciós telefontöltő, a középső könyöklő alatti hűtött tárolórekesz, a tetőkonzolban található szemüvegtároló, a pohártartók és a kesztyűtartó is.

A kalaptartó alatt mért 520 literes hasznos térfogatával az új E-3008 csomagtartója ugyanolyan tágas, mint elődjéé. Az új STLA Medium platform a választott motortól függetlenül azonos méretű csomagtartót biztosít.

⦁ Fokozott hatékonyságot és vezetési élményt biztosító dinamikus padlólemez

Az E-3008 méltó a PEUGEOT menettulajdonságok és vezetési élmény terén szerzett hírnevére.

Az új STLA Medium platform vadonatúj első és hátsó tengelyeket foglal magában, melyek kialakítása kedvez a dinamikus menettulajdonságoknak. Felépítésével maga a platform is hozzájárul a jármű dinamikus viselkedéséhez: a tervezők a maximálisra növelték a könnyű és merev anyagok arányát, és azzal, hogy az egyrétegű akkumulátort a lehető legalacsonyabban helyezték el a kerekek között, a jármű súlypontját is lejjebb vitték.

Négyféle vezetési üzemmód az optimális teljesítmény érdekében

A vezető a középkonzolon elhelyezett kezelőszervvel négy üzemmód közül választhat. Ezek lehetővé teszik, hogy az E-3008 teljesítménye minél inkább a vezető kívánságaihoz és/vagy a forgalmi viszonyokhoz igazodjon:

  • Normál üzemmód: Ebben az alapértelmezett üzemmódban a gázpedál 0–70% mértékű lenyomásakor a teljesítmény és a nyomaték kissé alacsonyabb, de 70% felett a teljes teljesítmény és nyomaték rendelkezésre áll.
  • Eco üzemmód: A gázpedál speciális beállítása révén a teljesítmény és a nyomaték korlátozásával, valamint a fűtés és a légkondicionáló teljesítményének csökkentésével és alacsonyabb energiafogyasztást tesz lehetővé.
  • Sport üzemmód: A szervokormány, a gázpedál és a sebességváltó speciális beállításainak köszönhetően dinamikusabb vezetési élményt garantál.
  • 4WD üzemmód (adott esetben): A 135 km/h sebességig elérhető üzemmód csúszós úton (hó, sár stb.) a rendelkezésre álló teljesítményt elosztja a négy kerék között.

⦁ Városon belül fürge mozgású SUV

A szegmens tisztán elektromos SUV-i közül a legjobb fordulókörrel (10,6) rendelkező új E-3008 kompakt méretével különösen otthonosan mozog a városi forgalomban. A könnyebb manőverezés érdekében szériában hátsó kamerával van felszerelve, mely kétféle látószöget kínál: a gépjármű hátsó környezetét és madártávlati képét egyaránt meg tudja jeleníteni. A kamera tisztítófúvókával van ellátva, hogy minden körülmények között tökéletes képet adjon.

Az új E-3008-on opciós felszerelés a PEUGEOT VisioPark 360° rendszer, mely az első és hátsó kerekek közvetlen közelébe felszerelt 4 kamera és a jármű különböző részein elhelyezett 12 érzékelő segítségével 360°-os képet nyújt a gépjármű környezetéről, így a közelben található akadályok könnyen kikerülhetők.

⦁ Továbbfejlesztett félautonóm vezetési funkciók

A PEUGEOT az új E-3008 kínálatában szereplő Drive Assist Plus rendszerrel újabb lépést tesz a félautonóm vezetés felé. A rendszer a járműben elhelyezett különböző érzékelőkre (kamerák, radarok stb.) és az online navigációs rendszer információira támaszkodva segíti a vezetőt.

Az alábbi vezetéstámogató rendszerek a többsávos utakon – például autópályákon vagy gyorsforgalmi utakon – hivatottak megkönnyíteni a vezető dolgát:

  • Állóra fékező (Stop & Go) funkcióval ellátott adaptív sebességtartó automatika és sávtartó asszisztens: a kormányzás és a sebesség vezérlésével a járművet az adott forgalmi sávban és a vezető által előre beállított sebességen tartja.
  • Félautomata sávváltás: a járművezető kívánságára sávot vált helyette. Elég bekapcsolni az irányjelzőt és megnyomni a kormányon lévő OK gombot, és a rendszer máris a kívánt sávba kormányozza az autót.
  • Előzetes sebességbeállítás: A jelzőtáblákról leolvasott és az online navigációs rendszerből származó információk alapján észleli, ha megváltozik az engedélyezett sebességhatár, és javasolja a vezetőnek, hogy módosítsa az adaptív sebességtartó automatika beállítását. Eső észlelése esetén a funkció a sebességkorlátozásoknak megfelelően azonnal sebességcsökkentést javasol, autópályán például 130-ról 110 km/h-ra.

A fenti félautonóm vezetési funkciók vezetői jóváhagyást igényelnek. Érzékelők biztosítják, hogy a vezető mindig a kormányon tartsa a kezét.

⦁ Aktív biztonsági rendszerek teljes köre

Az E-3008 a PEUGEOT legfrissebb aktív biztonsági rendszereivel van felszerelve:

  • Automatikus vészfékező rendszer ütközésveszélyre figyelmeztető funkcióval: 7–140 km/h sebességtartományban éjjel-nappal érzékeli a gépjárműveket, gyalogosokat és kerékpárosokat.
  • Aktív sávtartó asszisztens menetpálya-korrekcióval
  • Éberségfigyelő rendszer: a jármű mozgásának elemzése révén észleli a vezetői figyelem lankadására utaló jeleket.
  • Kibővített táblafelismerő rendszer a digitális műszeregységen történő kijelzéssel: a szokásos sebességkorlátozó táblák mellett stop, behajtani tilos, előzni tilos, előzési tilalom vége
  • Nagy hatótávolságú holttérfigyelő (akár 75 m)
  • Lejtmenetvezérlő: lejtőn haladva, 30 km/h alatt a sebesség automatikus szabályozása révén előre- és hátramenetben egyaránt csökkenti a megcsúszás vagy a jármű feletti uralom elvesztésének kockázatát.
  • Továbbfejlesztett Grip Control rendszer: csúszós felületeken optimalizálja a tapadást. 3 pozícióba állítható: hó, sár és homok.

A cikknek még nincs vége!
Lapozz a következő oldalakra!