Az új Peugeot E-3008
IGÉNYESSÉG: PÉLDÁTLAN ELEKTROMOS TELJESÍTMÉNY ÉS SOKOLDALÚ INFOTAINMENT EGYSÉG
Az E-3008-on bevezetett új elektromos STLA Medium platformnak köszönhetően a PEUGEOT teljesítmény, hatékonyság, hatótávolság és töltési kapacitás tekintetében is maximálisan meg tud felelni a tisztán elektromos járművet vásárló ügyfelek elvárásainak.
JEROME MICHERON, A PEUGEOT TERMÉKIGAZGATÓJA: „Tekintettel az előző 3008 sikerére és az ügyfelek bizalmára, bátornak kellett lennünk. Az új E-3008-cal a design és a villamosítás tekintetében is új korszak kezdődik a PEUGEOT számára. Az E-3008-at szigorú elvárásokkal és gyorsan változó igényekkel rendelkező ügyfelek számára terveztük.”
⦁ Új hivatkozási alapnak tekintett elektromos platform
A PEUGEOT E-3008 az első olyan modell, amelyik a Stellantis vadonatúj STLA Medium platformjára épült. A márkacsoport majdani elektromos járműveihez tervezett platform új mércét állít fel a piacon.
Az STLA Medium BEV-by-design platform a kerekek között rekord mennyiségű energia tárolására képes: az akkumulátor kapacitása a 98 kWh-t is elérheti, miközben a tengelytáv továbbra is rövid maradt (az E-3008 esetében 2,73 m). A hatékony kialakításnak köszönhetően az E-3008 kompakt mérete (4,54 m hosszú) ellenére kategóriája legnagyobb hatótávolságával rendelkezik (akár 700 km).
⦁ Nagy teljesítményű villanymotorok széles választéka
A kezdettől elektromos modellként tervezett új E-3008 motorkínálatában 3 zéró kibocsátású erőforrás is szerepel, melyek az ügyfelek minden igényét kielégítik (WLTP ciklus szerint mért, jóváhagyásra váró értékek):
- 525 km hatótáv, kétkerék-meghajtás, 210 LE/157 kW
- kétmotoros változat 525 km hatótávval, négykerék-meghajtással, 320 LE/240 kW
- nagy hatótáv (700 km), kétkerék-meghajtás, 230 LE/170 kW
⦁ Elektromos motor és sebességváltó
Az új generációs állandó mágneses szinkronmotor nagyobb teljesítményt és hatékonyságot kínál. A kétkerék-meghajtású változatok teljesítménye 157 kW (343 Nm), illetve 170 kW (343 Nm). A kétmotoros négykerék-meghajtású változat 240 kW összteljesítménnyel büszkélkedhet (elöl 157 kW, hátul 83 kW). Az első motor 343 Nm, a hátsó 166 Nm nyomatékkal szolgál.
Az elektromos motort a STELLANTIS-NIDEC közös vállalat gyártja a franciaországi Trémeryben.
A fordulatszám csökkentőt (reduktor) a Stellantis gyártja, szintén Franciaországban, a valenciennes-i üzemben. A kétkerék-meghajtású (525 km hatótávú) változat esetén az áttételi arány 9,77.
⦁ Akkumulátor
Az NMC (nikkel, mangán és kobalt) összetételű, 400 V-os nagyfeszültségű lítium-ion akkumulátor a padló alatt helyezkedik el, és a jármű meghajtásáért felelős elektromos motort látja el energiával.
A többi elektromos fogyasztó (fényszórók, infotainment rendszer stb.) áramellátásáról egy 12 V-os akkumulátor gondoskodik, melyet egy inverteren keresztül a nagyfeszültségű akkumulátor táplál.
A nagyfeszültségű akkumulátor háromféle változatban áll rendelkezésre (hatótáv WLTP ciklus szerinti, jóváhagyásra váró értékek):
⦁ 525 km hatótáv (kétkerék-meghajtás): 73 kWh
⦁ kétmotoros változat 525 km hatótávval: 73 kWh
⦁ nagy hatótávú 700 km változat (kétkerék-meghajtás): 98 kWh
Az akkumulátor temperálása hűtőfolyadék keringtetésével történik. Ez rendkívül gyors töltést, optimális hatótávot és hosszabb élettartamot biztosít.
Az utasok hőkomfortjához természetesen az energiatakarékos hőszivattyú is hozzájárul.
Az akkumulátorra – 70%-os töltőkapacitás erejéig – 8 évre (vagy 160 000 km-re) szóló garancia vonatkozik.
⦁ Gyors töltés
A bal hátsó sárvédőn található töltőnyílás Mode 2/3 (váltakozó áramú) és Mode 4 (egyenáramú) típusú csatlakozást tesz lehetővé.
A váltakozó áramú töltéshez kétféle fedélzeti töltő áll rendelkezésre. A szériában kínált 11 kW-os háromfázisú töltő és az opciós 22 kW-os háromfázisú töltő valamennyi felhasználási célhoz és töltőeszközhöz megfelel.
A szupertöltőkön keresztül történő egyenáramú töltéshez az új E-3008 Mode 4 aljzata akár 160 kW teljesítmény fogadására is képes. Ezzel a sztenderd hatótávú E-3008 akkumulátora 20%-ról 80%-ra 30 perc alatt, a nagy hatótávú változaté pedig kevesebb mint 30 perc alatt tölthető fel.
⦁ Kibővült elektromos funkciók
⦁ V1G vagy Smart Charging funkció
Ez az energiaszolgáltatók szolgáltatásaival kompatibilis funkció a töltési költségek optimalizálása érdekében az új PEUGEOT E-3008 akkumulátorának töltési idejét és teljesítményét a különböző idősávokhoz igazítja.
⦁ V2L (Vehicle to Load) funkció
Ez a rendkívül praktikus funkció lehetővé teszi, hogy egy elektromos készülék áramellátásáról az új PEUGEOT E-3008 nagyfeszültségű akkumulátora gondoskodjon (pl. egy elektromos kerékpár töltésekor vagy egy villamos készülék működtetésekor). A rendszer 3 kW és 16 A leadására képes.
⦁ Háromszintű visszatápláló fékezés
Ezzel a funkcióval ösztönösen és könnyen beállítható az energia-visszanyerés szintje és a jármű lassulásának mértéke.
A kompakt kormány mögött elhelyezett kapcsolókkal 3 különböző szintre állítható be a visszatápláló fékezés. A bal oldali kapcsoló növeli, a jobb oldali csökkenti az energia-visszatáplálás mértékét:
⦁ Alacsony (-0,6 m/s²): a belső égésű motorral felszerelt járművekben tapasztalthoz hasonló érzés,
⦁ Közepes (-1,2 m/s²): a gázpedál felengedésekor fokozott lassulás következik be,
⦁ Magas (-1,8 m/s²): a gázpedál felengedésekor maximális lassulás, és ezáltal maximális energia-visszanyerés történik.
A két utóbbi esetben automatikusan bekapcsolnak a féklámpák.
⦁ Hibrid és plug-in hibrid motorok
A modell motorválasztéka – piactól függően – két villamosított (egy hibrid és egy plug-in hibrid) változattal és egy a nemzetközi piacokra szánt hajtáslánccal bővül. Ennek részleteiről később tájékoztatunk.
⦁ Legújabb generációs PEUGEOT infotainment rendszerek
Allure kiviteli szinten alapfelszerelés a PEUGEOT i-Connect® rendszer, amely a vezeték nélküli tükrözési funkciónak (Apple CarPlay/Android Auto) köszönhetően teljes körű csatlakoztathatóságot kínál.
A GT változaton szériában kínált PEUGEOT i-Connect® Advanced rendszerrel még teljesebb az élmény. Ez a rendszer nagy teljesítményű TomTom online navigációval és utazástervező (Trip planner) funkcióval rendelkezik, amely a minél nagyobb hatótávolság és a könnyebb töltés érdekében optimális módon tervezi meg az utazásokat. Az ideális útvonal kiszámításához a rendszer számos információt vesz figyelembe, ilyenek többek között a megteendő távolság, az akkumulátor töltöttségi szintje az induláskor, a kívánt töltöttségi szint az érkezéskor, a sebesség, az energiafogyasztás, a forgalom, az út típusa, a domborzat… és természetesen a célállomás környékén rendelkezésre álló töltőpontok.
A természetes beszéden alapuló hangfelismerő funkciónak köszönhetően az „OK PEUGEOT” hangparancs az infotainment rendszer, a fűtés és a légkondicionáló, valamint a telefon funkcióihoz is hozzáférést biztosít. A rendszer már képes különbséget tenni a vezető és az utas által adott parancsok között.
Segítségnyújtásképp és a felhasználókban felmerülő kérdések megválaszolása érdekében a rendszer egy digitális kezelési útmutatót és QR-kóddal elérhető oktatóanyagokat is tartalmaz. A rendszerfrissítések „over the air” módon történnek.
⦁ Teljes körű csatlakoztathatóság
Valamennyi E-3008-ban két USB-C csatlakozó található a középkonzol elején, az egyik töltésre és adatátvitelre, a másik kizárólag töltésre szolgál.
A PEUGEOT i-Connect® Advanced rendszerrel felszerelt modelleken a középkonzol hátsó részén a hátsó utasok számára két további (töltésre szolgáló) USB-C aljzat került elhelyezésre. Az E-3008 összes változatában három 12 voltos csatlakozó található, ezek a középkonzol első és hátsó részén, illetve a csomagtérben helyezkednek el.
A középkonzolon, az i-Toggle kapcsolók alatt egy vezeték nélküli (15 W) telefontöltő kapott helyet.
⦁ Új kapcsolódási szolgáltatások*
Az okostelefonokra kifejlesztett My PEUGEOT alkalmazásnak köszönhetően az ügyfél állandó kapcsolatban lehet a járművével, és távolról is hozzáfér bizonyos funkciókhoz:
- A gépjármű földrajzi helyzetének meghatározása, az esedékes karbantartásra figyelmeztető üzenetek
- Az ajtózárak távvezérlése és a világítás vagy a kürt aktiválása az autó helyének meghatározásához
- Az utastér előfűtése/-hűtése funkció bekapcsolása vagy beprogramozása: a nagyobb kényelem mellett ez a funkció a hatótávolságot is optimalizálja azáltal, hogy a jármű csatlakoztatásakor felmelegíti az akkumulátort.
- A jármű töltésének felügyelete, beprogramozása, elindítása vagy későbbre halasztása (időzített töltés): a jelentős időmegtakarítás mellett segít elkerülni, hogy a szükségesnél többet költsünk vagy fogyasszunk.
- A Free2move Charge E-Routes szolgáltatása egy okostelefonokon elérhető útvonaltervező.
- App Store: közvetlenül az új E-3008 infotainment rendszeréből elérhető, több területet (zene, utazás, hírek, szórakozás, időjárás stb.) lefedő alkalmazásmenü
*egyes szolgáltatások csak előfizetéssel vehetők igénybe, elérhetőségük piaconként változó lehet
⦁ Környezetbarát megközelítés
⦁ Fenntartható anyagok
Az új PEUGEOT 3008 esetében a teljes járműhöz több mint 500 kg zöld anyag (fémek + polimerek) kerül felhasználásra:
- A zöld acél és alumínium a zöld anyagok teljes tömegének 60%-át teszi ki.
- Több mint 30 polimer alkatrész készül zöld anyagok felhasználásával.
- Újrahasznosított műanyagot használnak a lökhárítókban, a spoilerekben, a tárolórekeszekben és a szőnyegekben.
A fenntartható design jegyében csökkent a karosszériát díszítő betétek száma, és az új 3008 külsejéről teljesen eltűntek a krómozott elemek.
⦁ Integrált gyártási rendszer
Fenntartható politikájának megfelelően a PEUGEOT az új E-3008-at Franciaországban tervezi és gyártja. Az akkumulátorokat a mulhouse-i Stellantis-gyárban tervezték, az akkumulátorcsomagokat pedig az E-3008 modelleket gyártó sochaux-i üzemben szerelik össze.
⦁ Egyszerűen felépített, átlátható kínálat
Az E-3008 két felszereltségi szinten kapható: Allure és GT.
Az E-3008 Allure változatok egyszínű fényezéssel és dombornyomott motívumokkal ellátott bőr/szövetkárpitozással kerülnek forgalomba. Főbb szériafelszerelések: kulcs nélküli nyitás-zárás-indítás, hátsó HD kamera, hátsó parkolószenzorok, LED-es lámpák és fényszórók, 19” könnyűfém keréktárcsák, két darab 10” digitális kijelzővel felszerelt PEUGEOT i-Cockpit®, PEUGEOT i-Connect® infotainment rendszer stb.
Az E-3008 GT változatok kétszínű fényezéssel (fekete tető) és Alcantara kárpitokkal rendelkeznek. Főbb szériafelszerelések az Allure szinten kínáltakon felül: 20” könnyűfém keréktárcsák, Pixel LED-es Pixel fényszórók, első parkolószenzorok, motoros működtetésű csomagtérajtó, fűthető első ülések és kormány, indukciós telefontöltő, személyre szabható
hangulatvilágítás, PEUGEOT Panoramic i-Cockpit® 21” hajlított képernyővel, személyre szabható i-Toggle kapcsolók, PEUGEOT i-Connect® Advanced infotainment rendszer stb.
⦁ ÚJ PEUGEOT E-5008
A teljes kínálat villamosítására irányuló stratégia kiegészítéseképp – egy szélesebb ügyfélkört megcélozva – a márka egy nagyobb méretű prémium elektromos SUV piacra dobását is tervezi. További részletek 2024 elején várhatók.
Tudtad?
- A Mi az a blogger pont hu, az Egyszer már láttam autót pont hu, a Teszt a lelke mindennek pont hu, a GaszTROLL pont hu és a Trollverda pont hu honlapok, valamint a Begurulva – autó és kütyümustra és a podCARs pont hu podcast csatornák a Médiabirodalom lapcsoporthoz tartoznak!