Az új Peugeot Le Mans Hypercar

Hiperhatékony hibrid motorok

Mióta a PEUGEOT 2020 szeptemberében bejelentette, hogy versenybe száll az LMH (Le Mans Hypercar) kategóriában, a versailles-i műhelyek teljes erőbedobással dolgoztak a 9X8 elkészítésén.

A 9X8 hátuljába a PEUGEOT HYBRID4 motorcsalád V6-os, 2,6 literes, 500 kW-os (680 lóerős), 90 fokos biturbó motorja kerül, amely már április óta gyűjtögeti a kilométereket a tesztpadon.

Az autó elejébe kerülő 200 kW-os elektromos motor, a 7 sebességes szekvenciális váltó és az akkumulátor jelenleg gyártási fázisban van, és a tervek szerint készülnek el a tesztek idejére. A PEUGEOT Sport és a Saft (a TotalEnergies leányvállalata) napról napra oldják meg azokat a kihívásokat, amelyeket egy magas sűrűségű, nagy teljesítményű és nagyfeszültségű (900 voltos) akkumulátor fejlesztése jelent.

A célunk egyik oldalról az abszolút megbízhatóság, másik oldalról pedig a tökéletes üzemanyag-gazdálkodás – mondja Jean-Marc Finot. – A Le Mans-i verseny igazából egy 24 órás sprint, ahol a győzelem egyetlen boxkiálláson is múlhat. A Hypercar kategóriában versenyző modellek kivételes energiagazdálkodási megoldásokat tudnak felmutatni, amelyek előbb-utóbb a szériaautókban is megjelennek. Ebben a szellemben dolgozunk mi is a PEUGEOT 9X8-on: a meghajtástól az aerodinamikáig mindennek a hatékonyságot kell szolgálnia.”

Le Mans, a PEUGEOT laboratóriuma

Az autóversenyeken – különösen pedig az extrém erőpróbának számító Le Mans-i 24 órás versenyen – nemcsak az aerodinamikai, mechanikai és elektronikai hatékonyság, de a PEUGEOT teljes mérnöki szakértelme is vizsgázik. Az autók 24 óra alatt 5400 kilométert tesznek meg – ez körülbelül annyi, amennyit a Formula-1-es gépek egy teljes szezon alatt teljesítenek. Hihetetlen kihívás ez az autók megbízhatóságát és hatékonyságát tekintve.

Linda JACKSON hangsúlyozza: „Az, hogy a PEUGEOT elindul a hosszútávú világbajnokságon, nem szimplán versenyzés kérdése. Ez a verseny valódi laboratórium a PEUGEOT számára. Ez magyarázza azt is, hogy miért ilyen fontos számunkra Le Mans. Természetesen sokat számít a sporteredmény is, de talán még többet az, hogy extrém körülmények között, 24 órán keresztül látjuk a technológiáinkat működni. Versenyhelyzetben tesztelhetjük a hibrid meghajtást és minden olyan technológiát, amely az üzemanyag-fogyasztás – ezzel együtt a CO2-kibocsátás – csökkentését szolgálja, és amelyeket jelenleg is fejlesztünk a szériamodellekhez. A PEUGEOT Sport munkatársai számára nagy büszkeség, amikor az általuk kifejlesztett megoldások bekerülnek a szériamodellekbe. Ügyfeleink számára pedig Le Mans és az ott mutatott teljesítmény az autóink minőségének mércéje.”

A PEUGEOT 9X8 műszaki adatai:

Kategória: LMH – Le Mans Hypercar

Hossz: 5000 mm

Szélesség: 2080 mm

Magasság: 1180 mm

Tengelytáv: 3045 mm

Motor: PEUGEOT HYBRID4 500KW (négykerék-meghajtás)

Hátsó kerekek: V6-os, 2,6 literes, 500 kW-os (680 lóerős), 90 fokos biturbó motor + 7 fokozatú szekvenciális váltó

Első kerekek: 200 kW-os elektromos motor + fordulatszámcsökkentő áttétel

Akkumulátor: nagyfeszültségű, 900 voltos, a Peugeot Sport és a TotalEnergies / Saft közös fejlesztése

Üzemanyag & kenőanyag: TotalEnergies

FOTÓK >>>