Az új Porsche 911 Carrera Panamericana

A Porsche ma felfedte legújabb ódáját a motorsport történetéhez a Porsche Latin America és a Porsche Mexico megbízásából készült különleges egyedi termékkel. A modell ünnepli az autógyártó belépését a Carrera Panamericanába, egy 1952-es 356 S Cabrioletbe.

„A Porsche sikeres motorsporttörténetének jó része a Carrera Panamericanában kezdődött, amely sok szakértő számára a világ legigényesebb aszfaltralije volt az 1950-es években” – mondta Camilo San Martin, a Porsche Mexico igazgatója. „Úgy gondoljuk, nagyon helyénvaló felidézni a márka nagyszerű bravúrjait a Panamericanában egy egyedi modellel, a 911 Carrera Panamericana Specialnal.”

A 2022-es Porsche 911 Carrera S Cabrioletre épülő autó gentian kék metál színben készült, hogy megfeleljen ősének. A 911-es 20 és 21 hüvelykes keréktárcsai szintén gentian kék metál színben, szürke középponttal készültek.

A féknyergeket is feketére festették (a hagyományos piros helyett), az autó oldalára pedig 11-es számot viselő kerekek kerültek. Az autó hátsó részének hűtőrácsát is fehérre festették, a harmadik féklámpát pedig elsötétítették, hogy jobban hasonlítson egy 11-esre.

Grant Larson, a Porsche speciális projektjeinek vezetője szerint az a külső részlet, ami igazán különlegessé teszi ezt az autót, a Graffiti szürke puhatető.

„A 911-es tetejére nem kapható graffitiszürke, ezért a 718 Spyder (982-es típus) vászonját kellett használnunk, ami miatt a Sonderwunsch különleges megrendelési részlegének ez az egyedi modellje a világon az egyetlen 911-es ilyen tetőszínnel. – mondta Larson.

Belül az üléseket Crayon szürke bőr borította, a Carrera Panamericana sisakot pedig grafitkék színnel hímezték a fejtámlákra. A műszerfal jobb oldalán időközben „911 Carrera S – La Carrera Panamericana 1952” felirat került.

Ugyanez a felirat található a küszöbökön, míg a Carrera Panamericana rendszámtáblája a tócsás lámpákkal a talajra vetül. Eközben a verseny neve, a „La Carrera Panamericana” lézerrel van gravírozva a kék kulcstokba.

Az autót a „modern” Carrera Panamericana 35. futama előtt mutatták be. Eközben 1952-ben a 356 S Cabriolet Paul Alfons von Metternich herceg és báró Manuel Antônio de Teffé vezette, akik végül győzelmet arattak az osztályukban.

A 911 Carrera Panamericana Special végül 2023-ban kerül árverésre, és az eladásból befolyt pénz egy része jótékonysági alapítványokhoz kerül.