Az új Radical SR3 XXR versenyautó 232 LE-s 1,5 literes bioüzemanyag-motorral

A csak pályás modell egy sor frissítést hoz az SR3 XX elődjéhez képest

A brit székhelyű Radical bemutatta az SR3 XXR-t, az SR3 versenyautók sorozatának legújabb verzióját, amely új motorral, kis stílusmódosításokkal és futómű-javításokkal érkezik, hogy gyorsabb legyen a pályán.

A Radical SR3 XX elődjéhez képest az új SR3 XXR újratervezett LED-grafikát kapott a fényszórókhoz és a hátsó lámpákhoz, az LMP versenyautók által ihletett hátsó középső bordával, új hátsó szárnyvéglemezekkel, valamint opcionális szénszál-osztóval és diffúzorral. Az opcionális halo szerkezet a vezető biztonsága érdekében megmarad, akárcsak az FIA által tanúsított spaceframe alváz esetében.

A belső tér két- és együléses konfigurációban kapható, opcionálisan prepreg szénszálas műszerfallal. Az AiM Formula Wheel beépített kijelzővel, kapcsolókkal és sebességváltó lapátokkal rendelkezik. Az utastér teljesen szabadon van, így a műszerfalon lévő érintőpad vízálló. Ha rögzíteni szeretné a pálya teljesítményét, rendelkezésre áll a Data Pack opció, amely egy SmartyCam videorendszert tartalmaz GPS-szel és kormányzási naplózó érzékelőkkel.

Az SR3 XXR új, könnyű öntött alumínium középső keréktárcsán fut, amelyek elöl 14, hátul 15 hüvelykesek, slick vagy nedves abroncsokkal. A csak pályás modell új fékeket is kapott az AP Racingtől 280 mm-es (11 hüvelykes) tárcsákkal és körös-körül négyes féknyergekkel. A teljesen állítható Nik-link felfüggesztés nem egyenlő hosszúságú lengőkarokkal, állítható tolórudakkal és cserélhető bukórudakkal rendelkezik. Ezenkívül az Intrax egyedi, teljesen állítható lengéscsillapító készlete opcionálisan elérhető.

A Radical új „Generation 5” 1,5 literes vagy 1,3 literes négyhengeres motorjai megnövelt teljesítményt és nyomatékot hoznak, miközben bioüzemanyagra is alkalmasak (benzin / E85). A kézzel épített, középre szerelt marók akár 232 LE-t (173 LE / 235 LE) is teljesítenek, ami nem hangzik soknak, de a jármű könnyű jellegének köszönhetően tonnánként több mint 350 LE-t jelent. Az erőt a Quaife korlátozott csúszású differenciálmű segítségével egy újrakalibrált hatfokozatú szekvenciális sebességváltón keresztül továbbítják a hátsó tengelyre.

A cég nem közölte az SR3 XXR árait, de a korábbi SR3 XX használt példái jelenleg 100 000 dollárért szerepelnek a Radical honlapján, tehát ennél drágábbnak kell lennie.