Az új Skoda Octavia biztonsága

Új biztonsági és segédrendszerek a még hatékonyabb védelem érdekében

  • Továbbfejlesztett járművezető-felügyelet: az új Figyelem- és álmosság-asszisztens megbízhatóbban figyeli a vezető viselkedését
  • Könnyebb parkolás: az intelligens parkolóasszisztens és a távoli parkolóasszisztens a nagyobb kényelemért, míg az automata vészfék – gyalogos hátsó rendszer pontosabban érzékeli az embereket
  • Akár tíz légzsák: nagyobb utasbiztonságot garantál

Exkluzív autós, motoros és közlekedési podcastok a Begurulva (spotify + youtube) és a podCARs (spotify + youtube) csatornáinkon!
Hallgass ránk!

A Škoda Auto tovább finomította az Octavia aktív és passzív biztonsági szintjét. Az új Attention and Drowsiness Assist innovatív algoritmust használ a vezető viselkedésének pontosabb felmérésére. Még ebben az évben bevezetik az új automata vészfékező – gyalogos hátsó funkciót, amely tolatáskor megbízhatóbban észleli az autó mögött tartózkodókat. A frissített Octaviához akár tíz légzsák is tartozik.

Az innovatív algoritmus felméri a járművezető viselkedését

A frissített Octaviában a Škoda a Driver Alert-et felváltotta az Attention and Drowsiness Assist rendszerrel, amint az a vadonatúj Superbben és a vadonatúj Kodiaqban is látható. A rendszer figyeli a sofőr viselkedését és felméri álmossági szintjét. Míg a Driver Alert főként az elektromechanikus szervokormány adatait elemezte, az Attention and Drowsiness Assist a jármű különböző vezérlőegységeiből, például a Lane Assistból származó információkhoz fér hozzá. Innovatív algoritmust használ a rövid távú figyelmetlenség (figyelemelvonás) és a hosszú távú figyelmetlenség (fáradtság) felismerésére. 65 km/h feletti sebességnél észleli a normál kormányzási viselkedéstől való eltéréseket, és folyamatosan értékeli a vezető viselkedését, hogy következtetéseket vonjon le vezetési alkalmasságáról. Ha a rendszer arra a következtetésre jut, hogy a vezető fáradt, vizuális és hangos figyelmeztetéseket indít el a virtuális pilótafülkében három szinten: ajánlás, figyelmeztetés és eszkaláció. Ha a vezető nem reagál a rendszer egyik figyelmeztetésére sem, az Emergency Assist kihúzza a biztonsági öveket és megrázza a féket. A rendszer ezután bekapcsolja a figyelmeztető lámpákat, megtartja a sávot, és lelassít a teljes leállásig. Végül az Emergency Assist automatikusan segítséget kér az eCall-on keresztül.

Kényelmes és biztonságos parkolás

Az új intelligens parkolóasszisztens (csak automata sebességváltóval kapható) lehetővé teszi, hogy az Octavia automatikusan be- és kiszálljon a párhuzamos és merőleges parkolóhelyekről. A kormányzás vezérlése mellett – a Park Assist-hez hasonlóan – most a fékek kezelését, valamint a sebességet és a menetirányt (előre és hátra) is átveszi. Az autó automatikusan megáll, ha a rendszer akadályt észlel. A hamarosan megjelenő Remote Park Assist (csak automata sebességváltóval kapható) még ennél is tovább megy. Lehetővé teszi a vezető számára, hogy a MyŠkoda alkalmazáson keresztül távolról vezérelje az intelligens parkolásasszisztens manővereket. A jármű és az okostelefon Bluetooth-on keresztül kommunikál, ha a felhasználó négy méteren belül van az Octaviától. A felhasználóknak mindössze annyit kell tenniük, hogy az alkalmazásban kiválasztják a manőver típusát és azt az irányt, amerre szeretnének kiszállni a parkolóhelyről. A maximális sebesség a manőver során 9,5 km/h. A későbbiekben elérhető új automata vészfék – gyalogos hátsó funkció – a tolatókamera képének és fékezésének segítségével az autó mögötti terület elemzésével megelőzi az ütközéseket tolatás közben. A Trailer Assist segítségével az új Octavia az utánfutó manőverezését is megkönnyíti.

Magas szintű passzív biztonság

A Škoda Octavia kategóriája egyik legbiztonságosabb járműve. 2022-ben sikeresen megismételte 5 csillagos besorolását az Euro NCAP ütközésbiztonsági referenciatesztjén, még szigorúbb tesztkörülmények között is. Akár tíz légzsák védi a jármű utasait baleset esetén: a vezető és az utas közötti központi légzsák és a vezető térdlégzsákja, valamint a vezető és az első utasoldali légzsákok, valamint az első oldallégzsákok és a fejlégzsákok, szabvány szerint jön. A hátsó oldallégzsákok opcióként rendelhetők.