Az új Sprinter a Caravan Salon Düsseldorf 2024 kiállításon

  • Az új Sprinter: olyan sokoldalú, mint valaha, olyan biztonságos és kényelmes, mint még soha
  • Alig néhány hónappal az új Sprinter piaci bevezetése után az első lakóautó-gyártók bemutatják átalakításaikat a düsseldorfi Caravan Salonban

Közel 30 éve a Mercedes-Benz Sprinter egymást követő generációi egyre több lakóautó-gyártót és végfelhasználót győznek meg arról, hogy a motorhome ideális alapjármű. Az új Sprinter fejlesztésében a lakóautó-ipar igényei is kulcsszerepet játszottak. Az univerzális megőrizte karosszéria-, motor- és hajtásváltozatainak széles spektrumát. Ugyanakkor az intelligens technológia bővülésének köszönhetően az új nagy furgon még biztonságosabb és kényelmesebb. Ez szolgál alapul a különféle gyártók számos lakóautó-modelljének, amelyek augusztus 31. és szeptember 8. között mutatkoztak be a düsseldorfi Caravan Salonban.

Az új Sprinter – olyan sokoldalú, mint valaha

A kisteherautótól az alvázon át a vonófejig – a karosszériaváltozatok változatosak maradnak, és ugyanúgy változatosak a lakóautó-gyártók átalakítási lehetőségei. Vezetékes kisteherautóként az új Sprinter ideális a csúcskategóriás lakóautókhoz. Alvázként alkóvsá, félig integrált vagy teljesen integrált lakóautóvá alakítható. Vonófejes változatként az új Sprinter továbbra is nagy szabadságot kínál a lakóautó-gyártóknak a lakóterek kialakításában. Ennek az az oka, hogy a motor, az üzemanyagtartály és az összes többi kiegészítő a fülke területén a B-oszlop előtt található. A gyártók ezután külön-külön felszerelhetik a keretet és a hátsó tengelyt, és csatlakoztathatják őket a vonófejhez.

Az új Sprinter motorválasztéka ugyanolyan változatos: A bevált, rendkívül hatékony OM 654 négyhengeres dízelmotor négy teljesítményfokozatban érhető el: 84 kW, 110 kW, 125 kW és 140 kW. A Mercedes-Benz nagyteherautó nem csak első- és hátsókerék-hajtással, hanem összkerék-hajtással is kapható – 5,5 tonnás megengedett össztömegig (GVW). Az összkerékhajtás megkönnyíti a kitaposott utat – még télen is –, és igazi plusz, különösen a tapasztalatlan lakóautó-vezetők számára. Teljes mértékben változtathatóan osztja el a meghajtást az első és a hátsó tengely között a helyzettől függően, anélkül, hogy a vezetőnek bármit is tennie kellene (nyomaték-on-demand). Ez nagy tapadást és kiváló kezelhetőséget biztosít.

Az új Sprinter az intelligens technológia bővülésének köszönhetően még biztonságosabb és kényelmesebb

A további és továbbfejlesztett biztonsági és asszisztens rendszerekkel[1] az új Sprinter még intelligensebb támogatást kínál, mint korábban, és fokozza a Mercedes jellegzetes vezetési élményét. Ez jelentős hozzáadott értéket jelent, különösen a lakóautó-alkalmazások esetében. Például az Active Brake Assist most többek között keresztezési funkciót is tartalmaz. Az új Moving-off Information Assist[2] segíthet elkerülni az ütközéseket elhúzáskor. A szintén első alkalommal elérhető Sideguard Assist[3] segít azonosítani a többi közlekedőt egy meghatározott területen az utasoldalon. A futóműváltozattól függően az aktív fékasszisztens, az aktív sávtartó asszisztens, a holttér-asszisztens, az ATTENTION ASSIST, az intelligens sebesség-asszisztens és a tolatókamera alapfelszereltség része.

A további funkciók megfelelnek a vásárlók igényeinek a Mercedeshez hasonló kényelem iránt, ugyanakkor modern megjelenést és érzetet adnak a pilótafülke számára. Ezek közé tartozik az új, csúcstechnológiás kormánykerék kapacitív kézleadás-érzékelővel és a frissített intelligens MBUX multimédiás rendszer (Mercedes-Benz User Experience) alapfelszereltségként. Utóbbi 26,04 centiméteres (10,25 hüvelykes) érintőképernyővel és színes kijelzővel rendelkezik a műszercsoportban. A frissített MBUX multimédiás rendszer továbbfejlesztett menünavigációt és gyorsabb számítási teljesítményt is kínál. A párbeszéd-képes hangasszisztens most még intelligensebb, és bizonyos műveleteket indíthat el a „Hey Mercedes” aktiválási kifejezés nélkül. Mostantól a jármű funkcióit is elmagyarázza, és segít az okostelefonok Bluetooth® kapcsolaton keresztüli csatlakoztatásában. Lehetőség van vezeték nélküli kapcsolatra is az Apple CarPlay és az Android Auto segítségével. A szoftverfrissítések és az új jármű- vagy kényelmi funkciók telepítése történhet az éteren keresztül (OTA).

Azok, akik szeretnének tetézni nyugodt utazásukat, élvezhetik a jól bevált és részben továbbfejlesztett digitális extrákat[4], mint például a pótkocsik és a túlméretezett járművek navigációja. Figyelembe veszi a jármű méreteit és tömegét, hogy elkerülje a szűk utakat és az áthaladási korlátozásokat. Számos funkcionális funkció is létezik, amelyeket kifejezetten lakóautós használatra fejlesztettek ki. Ilyen például a „hibernált üzemmód”. Ez kíméli az indítóakkumulátort, ha a lakóautó hosszabb ideig parkolt. A funkció be- és kikapcsolása az MBUX multimédiás rendszeren keresztül történik.

Az új Sprinterre épülő első lakóautó a Caravan Salon Düsseldorfban

Nem sokkal az új Sprinter 2024 tavaszi piaci bevezetése után a nemzetközi lakóautó-gyártók széles köre mutatja be az erre épülő modelleket a düsseldorfi Caravan Salonban. 2024. augusztus 31. és szeptember 8. között a látogatók többek között a következő lakóautókat tekinthetik meg[5]:

  • Mercedes-Benz Sprinter panel van
  • Mercedes-Benz Sprinter chassis
  • Mercedes-Benz Sprinter traction head

A teljes Mercedes-Benz furgonportfólió még vonzóbbá – lakóautós használatra is

Az új Sprinter és az új eSprinter mellett a Mercedes-Benz Vans idén frissítette magán- és kereskedelmi használatra szánt szélesebb modellportfólióját, amely magában foglalja a hagyományos meghajtású és teljesen elektromos járműveket a közép- és kisteherautók szegmensében. Ezek közé tartozik a cég saját kompakt lakóautója, az új V-osztályú Marco Polo. A háromágú csillaggal rendelkező márka tehát további növekedési irányt szab a megfelelő szegmenseinek felső végén, beleértve a lakóautó-ipart is. Az új modellekről további információk a Mercedes-Benz Media online platformján találhatók.

A sajtóközleményben található leírások és adatok a Mercedes-Benz nemzetközi modellprogramjára vonatkoznak. Országspecifikus eltérések lehetségesek. A kínált járművekről országonként további információk találhatók a https://www.mercedes-benz.com oldalon.

[1] A Mercedes-Benz vezetéstámogató és biztonsági rendszerei segédeszközök, és nem mentesítik a vezetőt felelőssége alól.

[2] Szabvány a 3,5 tonnát meghaladó össztömegű járműkonfigurációkhoz. Ha egy gyalogossal vagy kerékpárossal való ütközés veszélye fenyeget, figyelmeztető jelzést generál (vizuális és hallható, a műszercsoporton keresztül). A funkció 10 km/h sebességig aktív; nagyobb sebességnél az Active Brake Assist támogatja a vezetőt.

[3] Szabvány a 3,5 tonnát meghaladó össztömegű járműkonfigurációkhoz.

[4] A Digitális Extrák használatához létre kell hoznia egy Mercedes me ID-t, és el kell fogadnia a digitális extrák használati feltételeit és a Mercedes me ID-t, ahogyan az aktuálisan érvényes. A bemutatott digitális extrák, valamint elérhetőségük és funkcióik különösen az időtartamtól, a járműmodelltől, a gyártási évtől, a kiválasztott opcionális felszereléstől és az országtól függenek.

[5] A Mercedes-Benz AG és leányvállalatai nem vállalnak felelősséget vagy garanciát a kizárólag a lakóautó gyártója által biztosított tartalomért.

FRISS PARALIMPIAI HÍREINK >>>

Tudtad?