Az új X-ADV váza és futóműve
- Kis tömegű, acélcsövekből összeállított, gyémántalakú váz
- 41 mm-es csúszószár-átmérőjű, fordított első teleszkópok és Pro-Link himbarendszer hátul
- Radiálisan rögzített, négydugattyús nyergek 296 mm-es tárcsákkal és blokkolásgátlóval
- 120/70 R17 és 160/60 R15 első-hátsó abroncsok
Az X-ADV acél csővázra épül, ami nemcsak merev és tartós, hanem arra is lehetőséget adott, hogy az ülés alatt méretes pakolóhelyet alakítsanak ki a mérnökök. A villaszög 27°, az utánfutás 104 mm, a tengelytáv 1590 mm, a kormány pedig 39° fokos tartományban forgatható, így a fordulókör sugara csupán 2,8 méter és roppant könnyű az X-ADV terelgetése szűk helyeken. Folytatva az érdekes adatok sorát, a 153,5 mm-es első és 150 mm-es hátsó rugóutat, valamint a tekintélyes, sokoldalúságot fokozó 165 mm-es szabad hasmagasságot kell megemlítenünk, és természetesen az sem mellékes, hogy a modell nedves tömege csupán 237 kg.
A 41 mm-es csúszószár-átmérőjű, állítható rugó-előfeszítésű és húzócsillapítású, patronos USD teleszkópok terepen, illetve rossz minőségű burkolaton is remek menetkomfortot szavatolnak, akárcsak az állítható rugó-előfeszítésű, belsőtartályos központi hátsó rugóstag, ami Pro-Link himbarendszer közbeiktatásával kapcsolódik – az üreges keresztmerevítővel és U-szelvényekkel erősebbé tett – alumínium lengővillához.
Az elöl 17, hátul 15”-os kerekek ráfjait rozsdamentes küllők kötik össze a kerékaggyal, igazodva az X-ADV terepes küldetéséhez és kényelemre hangolt futóművéhez. Az erdei barangolásokat jócskán megkönnyíti, hogy a tervezők terepgumikkal álmodták meg a modellt, s hogy a nyomásállítás se okozzon gondot, L-alakú levegőszelepeket alkalmaztak. Az abroncsok mérete 120/70 R17, illetve 160/60 R15, a hatékony lassításról pedig radiálisan rögzített, négydugattyús első nyergek és 296 mm-es első tárcsák gondoskodnak, méghozzá blokkolásgátlóval kiegészítve.
Tudtad?
A Mi az a blogger pont hu, az Egyszer már láttam autót pont hu, a Teszt a lelke mindennek pont hu, a GaszTROLL pont hu és a Trollverda pont hu honlapok, valamint a Begurulva – autó és kütyümustra és a podCARs pont hu podcast csatornák a Médiabirodalom lapcsoporthoz tartoznak!