Az újjászületett Fiat-kupé 2025-ben érkezik?
- Theottle független digitális művész a modern korszakra átalakította a Fiat Coupe-ot.
- A kitalált modell felhasználhatja a Stellantis alapjait, amelyek célja a Honda Prelude versengése.
- A Bangle által tervezett eredeti Fiat Coupe 1993-ban debütált, és 2000-ben megszüntették.
Ha egy dolog hiányzik a mai autópiacról, akkor megfizethető kupék vannak. Emlékszel ezekre? A keresztezések élettelen tengerének ellenszere, amelybe fulladunk? Szerencsére a Honda Prelude visszatérve, és egy új Toyota Celica csatlakozhat hozzá, az autógyártók végre felébredhetnek arra a tényre, hogy nem mindenki álmodik egy magas rangú, személyiségtől mentes SUV kísérletezéséről.
Hozzáadva némi üzemanyagot ehhez a fantasy újjáélesztési turnéhoz, Theophilus Chin digitális művész (a.k.a. “Theottle ”) úgy döntött, hogy újraképzi a Fiat Coupe-ot, a ’90-es évek tervezési ikonját, furcsa sorozattal a modern korszak számára.
Mivel a Fiat jelenleg nem kínál alacsony szintű modelleket a kompakt vagy közepes méretű szegmensekben, Theottle-nak digitális illusztrációit valami másra kellett alapoznia. Az Audi RS5 Coupe-ot választotta annak arányához, az elemek keverésével az eredetiből Fiat Coupe (üvegház), a Bentley Continental GT (csomagtartó és hátsó lámpák) és a Lynk & Co 07 (orr).
A végeredmény meglepően modernnek tűnik, bizonyítva, hogy a Fiat Coupe stílusa megelőzte korát. A formatervezés megőrzi az osztott fényszórókat, az aláírással ellátott éles sárvédő gyűrődéseket és az eredeti szögletes üvegházát, miközben új funkciókat ad hozzá.
A farok szokásosabbnak tűnik, mint amire számíthatnánk, a Fiat Coupe Ferrari ihlette kerek hátsó lámpáit Bentley stílusú ovális egységekkel cserélve. Végül, a diffúzor és az ovális kipufogócsövek az Audi RS5 maradék darabjai, és tovább fejleszthetők egy Abarth ihlette dizájn.
Punk rocker az 1990-es évektől
Tekerjük vissza a Fiat Coupe dicsőségének napjait. 1993-ban született és 2000-ben tengelyes volt, Chris Bangle agyalapja volt (igen,azt Chris Bangle) a Fiat tervezési legendája, Ermanno Cressoni alatt. A belső teret Pininfarina, amely szórakoztató tényként az autó gyártását is kezeli.
A Fiat a kupét a Tipo ferdehátú szerény FWD platformon építette, de független felfüggesztési beállítással hozzáadta az érzetet. Az eredmény egy megközelíthető, mégis furcsa kupé volt, amely elegendő teljesítményt nyújtott ahhoz, hogy izgalmas maradjon. A teljesítmény négyhengeres turbófeltöltős motorokból származik, köztük egy kölcsönzött a legendás Lancia Delta HF Integrale-től.
A felállás tetején a Coupe 20VT volt, amely turbófeltöltéssel ellátott, 2,0 literes öthengeres motorral rendelkezik, amely 217 lóerőt termel, és ez a szám komoly versenyzővé tette a korszakát.
Tényleg visszatérhet?
Tekintettel arra, hogy a Fiat jelenlegi felállítása erősen a kis ferdehátokra és a SUV-kra összpontosít, a kupé visszatérése nagyon valószínűtlennek tűnik. Ennek ellenére egy ilyen modell technikailag lehetséges, köszönhetően Stellantis‘ alkatrész tartály. Az STLA Medium architektúra tökéletes lenne egy új Fiat Coupe-hez, amely kompatibilitást kínál a hibrid, a PHEV és az EV hajtóművekkel. Párosítsa ezeket egy sportos alvázlal és lenyűgöző stílussal, és rendelkezzen olyan modellel, amely akár elkészítheti is Alfa Romeo irigy.
Végül: nem ez az első alkalom, hogy a Fiat Coupe modern felvételét látjuk, mivel rengeteg független tervező ihlette. Az egyik legmenőbb példa a digitális koncepció: Gaspare Conticelli amit néhány évvel ezelőtt lefedtünk.