Az utolsó Lamborghini Aventador Ultimae Roadster tiszteleg az egyszeri Miura Roadster előtt
Az utolsó Lamborghini Aventador Ultimae Roadster a múlt hónapban gördült ki a gyártósorról, most pedig az olasz autógyártó nyilvánosságra hozta a részleteket. Az Ad Personam részleg által személyre szabott szuperautó ezen különleges példája az 1968-as egyszeri Lamborghini Miura Roadsterhez illeszkedik.
A külső Azzuro Flake árnyalat megismétli az eredetit, bár homologizációs célokra kevesebb csillogással. A karosszéria alsó része Grigio Liqueo színnel van festve, Nero Aldebaran csíkkal. Az elosztón, az oldalküszöbökön és a diffúzoron csupasz szénszál található, míg a levehető tetőhöz és a motorburkolathoz fekete szénszálat választottak. A kipufogócsövek matt fekete színűek, a fényes ezüst könnyűfém keréktárcsák pedig kontrasztot alkotnak a fekete féknyergekkel.
Belül Bianco Leda bőrkárpitozást találunk az üléseken és a műszerfal alsó részén, a hozzáillő varrások pedig kontrasztot alkotnak a Nero Ade Alcantara felső részével. Az utasoldalon egy speciális Miura-jelvény található, a lengőpaneleken pedig egy másik.
A Lamborghini hivatalos fotói az utolsó Aventadort az egyszeri Miura Roadsterrel együtt ábrázolják. A különleges félmeztelen Miurát az 1968-as Brüsszeli Autószalonon mutatták be, és jól fogadták, de soha nem érte el a gyártást, így egyedi volt. Gazdálkodást és átfestést követően az egyedülálló modell visszatért a Lamborghini kezébe, és 2008-ban teljes restaurálást kapott, visszaállítva eredeti specifikációit.
Az utolsó, nem villamosított V12-es Lamborghinit már átadták svájci tulajdonosának, ami egy korszak végét jelenti. A Lamborghini 11 éves életciklusa során összesen 11 465 Aventadort épített meg. A zászlóshajó gyártását hamarabb be akarták fejezni, de egy autószállító hajó az Aventador 15 példányával együtt elsüllyedt az Atlanti-óceánban, így a Sant’Agata kénytelen volt újraindítani a folyamatot. A modell utódja várhatóan valamikor 2023-ban debütál, egy vadonatúj hibrid V12-es hajtáslánccal.