Balogh Janiék hazai pályán is a jó eredményért hajtanak


A Balogh János és Holczer Dániel páros eredményesen zárta a szezonnyitó Eger Ralit és egy
abszolút harmadik helyezéssel a tarsolyában térhetett haza a hevesi megyeszékhelyről. Jó
ajánlólevél lehet ez a hétvégén előttünk álló Miskolc Ralira, de nem lesz könnyű dolguk, hiszen
merőben más ez a futam és sok új kihívás vár az indulókra.


Balogh Jani: „Az egri tapasztalatokkal a zsebünkben, az ott megkezdett úton próbálunk tovább
haladni az előttünk álló versenyen is. Volt lehetőségünk tesztelni és mivel az időjárás is
közrejátszott, így enyhén nedves útfelületen is ki tudtuk próbálni az új Pirelli abroncsok
tapadását. Egerben még csak egy kört, most viszont már az egész versenyt ezekkel fogjuk
teljesíteni. Sikerült összehangolnunk az autót velük, de az tisztán látszik, hogy egy nagyon szűk
mezsgyén kell mozogni ahhoz, hogy jól kezelhető és gyors autózást tudjunk bemutatni. Nagyon jó
érzés volt, hogy olyan pillanatokat éltünk meg -ezekből is egyre többet-, amit korábban még az
előző autónkkal volt lehetőségünk. Ez talán azt is mutatja, hogy tényleg egyre közelebb vagyunk
az általunk használt Skoda Fabia R5-öshöz és egyre kezesebbnek érzem az autót.”


A szervezők idén is a salakos prológgal várják az indulókat és a mindig szép számban megjelenő
publikumot, de ezen kívül megváltozott a korábbi években megszokott program. Csak a szombati
napon tartanak gyorsasági szakaszokat, ami azt jelenti, egy nap alatt kell az összes versenytávot
teljesítenie a csapatoknak, ami komoly kihívásnak ígérkezik. A Bükkszentlászló, Mályinka, Sáta és
Lyukóbánya helyszíneken beiktatott szakaszok embert és gépet próbálóak lesznek.


Balogh Jani: „Hazai pályán fogunk most autózni, ami egy részről jóleső dolog, másik részről pedig
próbálom függetleníteni magam ettől, és úgy tekinteni erre a versenyre, mint bármelyik futamra
a szezonban. A program eléggé feszes lesz, így jól kell gazdálkodnunk az energiánkkal, de az
állóképesség mellett még nagyobb hangsúlyt fognak kapni a gumiabroncsok. Mivel elég nagy a
kör és 1-2 óra alatt sokat tud változni az időjárás, ezért az időjósok bevonásával fogjuk kémlelni
az eget, hogy melyik lesz az optimális gumiválasztás egy-egy körre. A salakos prológon kezdődik az idei Miskolc Rali is, nagyon várjuk már, hogy begurulhassunk a publikum előtt a villanyfényes
salakarénába!”