Bandi örül, mert frissült a Bandit

- A Suzuki Solio és a Solio Bandit életciklus-frissítést kapott Japánban.
- A változások az újratervezett előlapra és az extra felszerelésre összpontosítanak.
Suzuki bemutatta a Solio és a Solio Bandit arccal emelt változatát Japánban, friss stílust és továbbfejlesztett felszerelést hozva a kis minibusz-sorozatba. Noha a változások nem forradalmasíthatják a tervezést, különösen a Solio Bandit kiemelkedik olyan jelekkel, amelyeket látszólag több autógyártótól kölcsönzöttek, köztük a Lexus, a Toyota és a Mitsubishi.
A Suzuki Solio és a Solio Bandit jelenlegi generációját 2020 novemberében vezették be, tehát itt az ideje az életciklus közepén történő frissítésnek. A változások elsősorban az átalakított elülső részre összpontosítanak, míg a modellek profilja és hátsó része nagyrészt változatlan marad.
Mint korábban, a Solio Bandit megkülönbözteti magát a szokásos Solio-tól, mint a prémium kínálat a felállásban. A Suzuki számára ez nyilvánvalóan azt jelenti, hogy kölcsön kell venni azokat a tervezési elemeket, amelyek bólintanak más prominensek stílusjeleire japán autógyártók.
A túlméretes rács például a nagyobbból inspirál Toyota Alphard és Vellfire minibuszok, olyan mintával, amely félreérthetetlen Lexus vibrációt bocsát ki. A függőleges króm akcentusok a rács mellett helyezkednek el, és a Mitsubishi aláírását idézik elő. “Dinamikus pajzs ” esztétikai. Végül a Solio Bandit megtartja osztott fényszóró-elrendezését, most egy nagy és kiemelkedőbb lökhárítóval párosítva.
Ezzel szemben a szokásos Suzuki Solio alulértékelt frissítést kap. Krómrudakat adtak az első rácshoz, tisztább és koherensebb kapcsolatot teremtve az alsó lökhárító bevitelével. A fényszórók és a lökhárító bevitele azonban változatlan marad, csakúgy, mint a karosszéria többi része. Mindkét modell ma már tartalmaz egy új Speedy Blue Metallic festék opciót, a Solio Bandit pedig kontrasztos Gun Metal tető hozzáadott hangulatát kínálja.
A Suzuki felfrissített minibuszaihoz újjászületett testvéreik, a Mitsubishi Delica D: 2 és Delica D: 2 Custom. Még látni kell, hogy a frissített stílus eljut-e a Mitsubishi változatokhoz, bár az új formatervezés jobban igazodna a Mitsubishi saját esztétikai nyelvéhez.
A belső változások az elektromos rögzítőfék és a Suzuki Connect funkcióinak bevezetésére korlátozódnak az infotainment rendszeren. A biztonsági berendezéseket továbbfejlesztették több ADAS-sel is, beleértve az adaptív sebességtartó automatikát, a sávtartó segítőt és a Blind Spot Monitor-ot.
A 3810 mm (150 hüvelyk) hosszú minibuszok enyhe hibrid 1,2 literes háromhengeres motorral vannak felszerelve, amely 60 kW (82 LE) és 109 Nm (80 lb-ft) nyomatékot szolgáltat. Ez az elektromos erőátvitel megoszlik a Suzuki Swift, mivel mindkét modell ugyanazon a könnyű Heartect platformon épül. A Solio és a Solio Bandit kizárólag CVT sebességváltóval érkezik, és a vásárlók számára választhat a 2WD és a 4WD konfigurációk között.
A felfrissített modellek a múlt héten, a Tokió Autószalonban tették első nyilvános kirándulásukat, és most Japánban is megrendelhetők. Az árképzés a Suzuki Solio esetében ¥1 926 100 ($ 12 400) és a Solio Bandit esetében ¥2 303 400 ($ 14 800) kezdődik. Ez a minibuszokat a megfizethetőbb Suzuki Spacia és Spacia Custom fölé helyezi, amelyek még kisebb méretűek és apró, 660 cm3-es motorral rendelkeznek, összhangban a kei autó szegmens.