Bemutatjuk a Morgan Plus Four CX-T modellt
- A Morgan Plus Four CX-T olyan Morgan, amilyet még soha nem látott, kifejezetten szárazföldi kalandokra tervezték
- A modell mögött rejlő inspirációk a Morgan történelmi tartóssági kísérleti törekvéseiben és a Morgan tulajdonosok által az évtizedek során elkövetett kalandokban gyökereznek.
- A Plus Four CX-T a CX-Generation platformra épül, amelyet 2019-ben dobtak piacra, és amely a Plus Four (és a Plus Six) szériamodell alapját képezi
- A CX-T elnevezés a CX-generáció alapjainak felhasználásából és a Morgan kísérleti eredetéből származik
- A projektben a Morgan együttműködött a Rally Raid UK -val, a Dakar versenyjárművek elismert alkotóival
- Az emelt felfüggesztés, az alváz és az utasok védelme, valamint egy sor speciális felszerelés feltűnő vizuális megjelenést és valódi terepjáró képességet kölcsönöz a CX-T-nek
- A Morgan termékek léteznek, hogy ellenszereket biztosítsanak a fertőtlenített motorozáshoz, és a Plus Four CX-T megtestesíti ezt a célérzetet
- Mindössze nyolc Plus Four CX-T modell készül, ára 170 000 font plusz helyi adók
A Morgan bemutatja a Plus Four CX-T nevű autót, amelynek lényege a kaland. A Morgan sportkocsin még nem tanúsított képességű jármű megnyitja az útvonalak, tájak és úti célok lehetőségét, amelyekhez a Morgan autók eddig nem tudtak hozzáférni.
A Morgan Plus Four CX-T ihlette a Morgan jól dokumentált múltja, amikor a terepjáró állóképességi versenyeken versenyzett. Már 1911 -ben a Morgan sportautók versenyeztek és győztek a próbaversenyeken, és ez a kalandszellem azóta is kulcsfontosságú a Morgan márka kialakításában. A kalandosabb utazások, amelyeket a Morgan ügyfelei gyakran tesznek szerte a világon, tovább erősítették a vágyat, hogy a Morgan elképzelje a Plus Four CX-T-t.
A Plus Four 2020-as bevezetését követően a Morgan együttműködött a Rally Raid UK-val, a Dakar versenyautók elismert megalkotójával a Plus Four CX-T közös tervezésében és tervezésében. A projekt egyik célja, hogy bemutassa a Morgan új CX-generációs platformjának képességét és tartósságát, valamint a CX-T alapjául szolgáló Plus Four-ot.
Mindössze nyolc jármű épül, ára 170 000 font plusz helyi adók, és teljes szárazföldi specifikációban kerülnek forgalomba, és minden vásárlónak lehetősége van arra, hogy a Morgan tervezőcsapatával közösen határozza meg saját CX-T-jét. Minden Plus Four CX-T a Morgan malverni, Worcestershire-i gyárában készül, mielőtt a Rally Raid UK saját műhelyében végső előkészítést és beállítást végezne. A Morgan tervező és mérnöki csapata a Rally Raid UK mellett dolgozott a program során, hogy meghatározzák a modell koncepcióját, specifikációját, műszaki tulajdonságait és esztétikáját.
Műszaki információk
A Plus Four CX-T külsejét úgy tervezték, hogy maximalizálja a poggyász és a felszerelés teherbírását, és biztosítja az utasok extrém környezetben szükséges védelmét. Ezzel párhuzamosan a Morgan gondoskodott arról, hogy látványterve tükrözze ezt a képességet és céltudatosságot.
A legszembetűnőbb, hogy a jármű hátsó paneljét felszerelési rackre cserélték, egyedi oldalsó karosszériás panelekkel, amelyek a klasszikus négyüléses Morganra emlékeztetnek.
Az állványon két strapabíró és vízálló Pelican csomagtáska, egy Zarges alumínium szerszám/tároló doboz, két Rotopax 11 literes tartály és két pótkerék/gumiabroncs található. Ezenkívül azok számára, akik távolabb merészkednek a kitaposott pályától, a helyreállító berendezések felszerelhetők az autó külsejére, könnyen elérhető helyen, amikor szükséges. Az összes külső rögzítőrendszert minden tárolóhoz és berendezéshez alaposan megtervezték, hogy kemények és könnyen hozzáférhetők legyenek, ha szükséges.
A külső védő exoskeleton a szabadidős felszerelések, például kerékpárok és szörfdeszkák hordozására is alkalmas, a tulajdonos életmódbeli tevékenységeinek kiegészítésére, míg a levehető oldalsó képernyők felszerelhetők a jármű tetejére, így észrevétlenül hordozhatók az időjárási viszonyok megváltozása esetén.
A Rally Raid UK teljes körű tanulmányt végzett a standard Plus Four járműről, hogy meghatározza az átalakítás lehetőségeit. Ez a tanulmány magában foglalta a platform, a hajtómű és a felfüggesztési rendszerek tartósságának értékelését.
A felfüggesztést expedícióra készen tervezték: kemény és a célnak megfelelő. A tartósságot és a 230 mm-es akadálymentesítést a módosított Plus Six lengőkarok segítségével érték el. Ezek kiszélesítik a pályát, és lehetővé teszik a kívánt mozgást, hogy elérjék a kívánt felfüggesztési teljesítményt. A kerékív nyílásait is módosították, lehetővé téve a felfüggesztés mély benyomódását a keréklyukba, maximális tapadást és stabilitást biztosítva.
EXE-TC coilover szerelvényeket használnak belső ütköző ütközőkkel, ezeket az EXE-TC fejlesztette ki kifejezetten a járműhöz. Ezek a szerelvények az off-road versenyből születnek, és úgy vannak kalibrálva, hogy tökéletes egyensúlyt biztosítsanak a megfelelőség és a tartósság között.
A fő felfüggesztés mellett az alsó felfüggesztő karok egyedi perselyeket tartalmaznak, amelyek tovább növelik a tartósságot. A kombinált felfüggesztési csomagot úgy optimalizálták, hogy olyan utakat tegyen meg, amelyeket még soha nem kísérelt meg Morgan sportkocsival, miközben biztosítja a nyugalmat és a kényelmet a hátsó országba tett kirándulások során.
Az ötrészes alvázvédő rendszer-amely motorvédőt, hátsó alvázvédőt, középső szakaszvédőt és hátsó alátétet tartalmaz-segít megvédeni az alvázat és a fontos alkatrészeket a sérülésektől szélsőséges körülmények közötti vezetés közben. Az autó teljesen egyedi kipufogórendszerrel van felszerelve, hátsó oldalsó kijárattal, amely javítja az indulási szöget, és hozzájárul a 230 mm-es hasmagassághoz.
A Plus Four CX-T BMW X-Drive elektronikus differenciálművet használ, egyedi szoftverrel, kifejezetten az alkalmazáshoz kalibrálva és tesztelve. Az utastérben található kapcsolók lehetővé teszik a három üzemmód kiválasztását a vezetési körülményektől függően; minden üzemmód eltér az alkalmazott differenciálzár mértékétől. Az „Út” üzemmód kiválasztása teljesen kinyitja a differenciálművet, míg az „All-Terrain” mód körülbelül 45% -os reteszelést alkalmaz a hátsó differenciálműnél, lehetővé téve a nyomaték némi eltérését a hátsó kerekek között. Az „All-Terrain-Extreme” üzemmód teljesen reteszeli a hátsó differenciálművet, egyenlő nyomatékot biztosítva mindkét hátsó keréknek. A két All-Terrain módot érdes felületek és alacsony tapadási viszonyok kezelésére tervezték. A végső meghajtási arányt is lerövidítették, hogy figyelembe vegyék a nagyobb átmérőjű abroncsokat, és megfeleljenek a terepviszonyoknak.
Az utastérben a Plus Four CX-T funkciókkal bővítették az utasok kényelmét és használhatóságát távoli környezetben. A műszerfalba beépített RAM -rögzítő sáv lehetővé teszi különféle eszközök, például telefonok vagy kamerák biztonságos rögzítését. A rugalmas térképlámpa, a ceruza és a notebook tartó is beépítésre került, mindezt úgy tervezték, hogy ellenálljon a zord vezetési környezetben való működésnek.
Az utastérben való elhelyezést optimalizáltuk egy kivehető térkép-/dokumentumtartóval és szigetelt hűtőtáskával is, amelyek mind az utas lábtartójában találhatók. Egyedi készítésű elsősegély-készlet van felszerelve a belső tekercstartóba az ülések mögött. A külső berendezésekhez hasonlóan minden belső funkciót a hozzáférhetőség és a kényelem szem előtt tartásával terveztünk, akár távoli körülmények között, akár a tulajdonos szabadidős tevékenységeire szolgál. Az utastér egy kompozit kemény tetőbe van zárva, amely egyedülálló a Plus Four CX-T-hez, és bonyolult tervezésű, hogy illeszkedjen a belső és a külső hengerketrecek közé.
A Morgan Plus Four CX-T a második két különleges projekt közül, amelyeket a Morgan készített 2021-ben, az első a Plus 8 GTR. A Plus Four CX-T bemutatása egybeesik a Plus Four és a Plus Six 22. modellévének frissítéseivel, és segít tájékoztatni a Morgan jelenlegi és jövőbeli járműválasztékának műszaki és esztétikai fejlődését. A Plus Four CX-T azonnal értékesítésre kerül, minden járművet 2021 vége előtt kell megépíteni.
Jonathan Wells, a Morgan Motor Company tervezési vezetője elmondta: „A Morgan tervezőcsapata hosszú évek óta koncepcionálja a modern kísérleti járműveket. Körülbelül 18 hónappal ezelőtt befektetőink és vezérigazgatónk, Steve Morris a stúdióban voltak, és megjegyezték, milyen hihetetlen lenne egy ilyen rajz életre keltése. A projekt zavartalan volt, és teljes egészében az izgalmas brit kalandjármű létrehozásának vágyából született. A CX-T sok új Morgan járműhöz hasonlóan demonstrálja a Morgan dizájn rugalmasságát. Számomra ez egy teljes csomag: történelmi integritás, jogos képességek és vadonatúj kalandvezérlő esztétika. ”
Mike Jones, a Rally Raid UK elmondta: „A 13 Dakar -ralin, 60 dakari járműépítésen és az egész életen át tartó kalandozáson szerzett tapasztalataimat egy nem mindennapi sportautóra, például egy Morganra, érdekes és kifizetődő projekt volt. Az a lehetőség, hogy egy ilyen tekintélyes márkának tervezhessek autót, olyan felelősség volt, amit soha nem gondoltam volna. A Rally Raid UK és a Morgan az iparág vezető beszállítóival dolgozott együtt a legmagasabb minőségű alkatrészek beszerzésében, valamint olyan egyedi alkatrészek tervezésében, amelyek egyedülállóak maradnak a modellnél. A Morgan Plus Four CX-T valódi szárazföldi kalandjármű, és alig várom, hogy láthassam azokat a hihetetlen célpontokat, amelyekben a tulajdonosok megtalálják magukat. ”