Bemutatkotzik a 2018-as Honda CRF250R

A Honda CRF250R vadonatúj, DOHC-vezérlésű, önindítóval felszerelt erőforrást kapott, melynek csúcsteljesítménye 9 %-kal nagyobb az elődmodellhez viszonyítva. Emellett nőtt a maximális fordulatszám is, az alapot pedig a CRF450R tömeg-középpontosított váza, illetve 49 mm-es csúszószár-átmérőjű, acélrugós Showa USD első villája adja.

Bevezetés

Az MX2-nél aligha létezik nehezebb és kiélezettebb versenysorozat a motorsport világában.

Minden egyes kanyarért és tizedmásodpercért kőkemény csata zajlik, a gépeknek pedig elképesztő terhelést kell elviselnie. Nos, itt edződött és vált tökéletes fegyverré a legendás Honda CRF250R.

Ez a modell több évtizedes fejlesztés eredménye, nem csoda, hogy amatőrök és profik egyaránt rajonganak érte. A 2018-as átirat hatalmasat lépett előre, hiszen tervezésekor éppúgy az „Absolute Holeshot” filozófia érvényesült, mint a 2017-es CRF450R esetében. Ennek célkitűzése, hogy a pilóta már az első kanyar előtt az élre törhessen, s rajt-cél győzelemmel utasítsa maga mögé riválisait.

A CRF450R-től átvett, hetedik generációs, optimalizált geometriájú váznak, a Showa felfüggesztésnek és a vadonatúj, DOHC-vezérlésű motornak köszönhetően minden adott a sikerhez.

Miért versenyzünk?

A motokrosz élmenők egyre nagyobb és nagyobb teljesítményre vágynak, és hogy ki is tudják használni a lóerőket, ezért az új CRF250R fejlesztésekor különösen nagy hangsúlyt kapott a motorerő fokozása.

Természetesen emellett üzemmódkapcsolóval szerelték fel a modellt, és az ergonómiát illetően is csiszoltak rajta a Honda mérnökei, hogy kellőképpen kényelmes és könnyen kezelhető maradjon a hobbipilóták számára. Persze mindez csak másodlagos, mivel a 2018-as CRF250R modell teljesítény paraméterei – a teljesítmény és a kezelhetőség tekintetében – csak egy célt tartottak a szemük előtt egy „nyerő gépet” adni a versenyzők alá, amivel el tudják hódítani az MX2-trófeát.

Mr. Mikio Uchiyama, a 2018-as CRF250R projektvezetője:

Teljesen átterveztük a CRF250R-t, így dinamikusabbá és erősebbé vált. Páratlan gyorsulása révén már az első kanyar előtt az élre törhet és könnyedén megtartja pozícióját a teljes verseny során. Kimagasló teljesítményét a vadonatúj, DOHC-vezérlésű Unicam motornak köszönheti, ami nemcsak erősebb lett a korábbi hajtóműnél, hanem maximális fordulatszáma is magasabb. Ehhez társul a CRF450R váza és futóműve, biztos irányítást és tapadást garantálva mindig, minden körülmények között. A típus kidolgozásában a HRC szakemberei is aktívan részt vettek, nélkülük aligha lehetett volna ilyen tartós, kezes és versenyképes a CRF250R 2018-as változata.”