Bemutatkozik a Hyundai RN22e, a leendő tisztán elektromos N modellek előfutára
Az RN22e a Hyundai piacvezető E-GMP platformjának finomhangolása és optimalizálása révén biztosít hiánytalan versenypálya-alkalmasságot, mindezt a frissen bemutatott IONIQ 6 dizájnjára épülő, áramvonalas karosszériába csomagolva. Az RN22e a Hyundai N márka első olyan négykerekű laboratóriuma, amely a vállalat elektromos globális moduláris platformjára (E-GMP) épül, és mint ilyen, az N márka villamosított jövőképét, illetve fejlődési irányát jelöli ki, egyben megteremtve egy jövőbeli nagyteljesítményű elektromos modell megvalósulásának a lehetőségét. A tanulmányautó neve arra utal, hogy azt az N márka 2022-ben fejlesztette ki sportos hangolású, elektromos hajtású négykerekű laboratóriumként.
Az RN22e tesztprogramjának célja, hogy a lehető legteljesebb mértékben megvalósulhasson a Hyundai N három fő értéke, mindenekelőtt a ‘kanyarbetyár’ karakter. Az N márka születése óta tökéletesíti típusainak kanyarvételi képességeit, és ennek érdekében a legtöbb N modellt Corner Carving differenciálművel (azaz elektronikus részlegesen önzáró differenciálművel) szereli fel. Hogy az RN22e hajtástechnológiájából adódó, elkerülhetetlenül nagyobb menetkész tömegével együtt is fokozott ívmeneti képességet kínáljon, az N márka mérnökei egy dupla tengelykapcsolóval megvalósított nyomatékvektor-szabályozási rendszert dolgoztak ki. Ezen túlmenően olyan, 3D nyomtatási eljárással létrehozott alkatrészeket alkalmaztak, amelyek kisebb tömeg mellett biztosítják a precízebb kanyarvételi képességekhez elengedhetetlen szerkezeti merevséget. Az összkerékhajtású RN22e a különböző üzemmódoknak megfelelően optimalizálja a nyomatékelosztást, így a vezető meghatározhatja az első, illetve hátsó tengelyre jutó hajtóerő mértékét.
Az RN22e fokozott versenypálya-alkalmassága érdekében az N márka mérnökei kiemelt figyelmet fordítottak a hűtés, illetve a fékrendszer teljesítményének fokozására. Az RN22e motorsport-centrikus beállításai jóvoltából ezek a rendszerek a versenypályán jellemző, fokozott igénybevétel mellett sem veszítenek teljesítményükből, így csorbítatlan vezetési élményt kínálnak. Az RN22e négydugattyús monoblokk féknyergei és 400 mm átmérőjű hibrid féktárcsái a nagyteljesítményű elektromos hajtási rendszer extra tömegével is megbirkóznak. Ezen túlmenően a Hyundai N márka az RN22e tanulmányautón keresztül tanulmányozza, hogy milyen módon használható a regeneratív fékrendszer a perdületi erők és a kanyar bejáratánál tanúsított viselkedés pontos szabályozására, és ezáltal a dinamikus vezethetőség biztosítására.
A Hyundai N folyamatosan dolgozik az olyan ultramodern technológiák fejlesztésén és verifikációján, amelyeket azután a márka sorozatgyártású modelljeiben láthatunk viszont. Az RN22e négykerekű laboratóriumként kulcsfontosságú szerepet játszik a jövőben megjelenő, elektromos N sportmodellek megvalósításában. Az N márka pontosan tisztában van azzal, hogy mi lelkesíti a vezetés szerelmeseit, és ennek tudatában fejleszti járműveinek új funkcióit és jellemzőit – így például a villamosított modellek által biztosított, magával ragadó, érzelmektől telített vezetési élményt. Az RN22e technológiai koncepciójárművet egyedi N Sound+ hangzással vértezték fel, a rendszer külső és belső hangszórókon keresztül erősíti a sportos vezetési érzetet. Ezen túlmenően az N e-shift váltóvezérlés az N Sound+ hangzással összehangolva biztosítja a szükséges rezgéseket és váltási érzetet. Négykerekű laboratóriumként, amelyen keresztül a Hyundai N mérnökei folyamatosan fejlesztik előremutató technológiáikat, az RN22e fedélzetén kidolgozott, magával ragadó vezetési élmény a későbbiekben továbbfejlesztett formában jelenik meg a különböző sorozatgyártású típusokban. A pilóták így maguk határozhatják meg, hogy mi teszi élvezetessé számukra a vezetést.
Azáltal, hogy az IONIQ 6 Streamliner formavilágát alkalmazza, az RN22e az új akkumulátoros elektromos modell kedvező aerodinamikai jellemzőit is megörökölte. Ezt a maximális menetteljesítmények érdekében a Hyundai N tervezői a motorsportból átemelt részletekkel gazdagították. A csekély szabad hasmagasság és a hangsúlyos, erőtől duzzadó kerékívek széles, robusztus kiállást eredményeztek. A tervezők megőrizték az IONIQ 6 alapvető formavilágát, ugyanakkor a lökhárító alsó része olyan sportos kialakítást kapott, amely váratlanul elbűvölővé teszi az autó megjelenését. Ezek a határozott funkcionalitással bíró esztétikai megoldások egyben az RN22e hűtési és aerodinamikai teljesítményét is javították.
A 4915 mm hosszú, 2023 mm széles, 1479 mm magas RN22e 2950 mm-es tengelytávon nyugszik. A Hyundai motorsport-tapasztalatait felhasználva folyamatosan fejleszteni és tökéletesíteni kívánja a koncepciójárműben testet öltő fejlett technológiákat, hogy aztán azokat egy olyan, sorozatgyártású, tisztán elektromos N modellben hasznosíthassa, amely a legteljesebb mértékben kiaknázza az E-GMP platform adottságait.
RN22e műszaki adatok:
Jármű | Méret | H / Sz / M // Tengelytáv (㎜) | 4915 / 2023 / 1479 // 2950 |
Elektromos hajtáslánc | Villanymotor | Max. rendszerteljesítmény (kW) | 430 kW (első és hátsó villanymotor együtt) |
Max. kombinált forgatónyomaték (Nm) | 740 Nm (első és hátsó villanymotor együtt) | ||
Akkumulátor | Kapacitás (kWh) | 77,4 kWh 400V / 800V gyorstöltés | |
Töltés időtartama | <18 perc (10 → 80%) | ||
Menet-teljesítmények | Végsebesség (km/óra) | >250 |