Bemutatkozik az Avantier, a Cenntro zöld rendszámos minije
Kategóriateremtő elektromos városi kisautó
Megérkezett a Cenntro Avantier elektromos kisautó az európai piacra, amelyet magyarországi importőre mutat be. A frissen debütáló autó új kategóriát teremtve megváltoztatja a városi közlekedés bennünk élő képét. Az amerikai székhelyű Cenntro autómárka időtálló formavilággal rendelkező zöld rendszámos városi autóit a balatonfőkajári Balaton Park Circuiten láthatták és vezethették először a magyar sajtó munkatársai.
A teljesen elektromos hajtású, városi szállítójárművek globális piacán vezető Cenntro autómárka bemutatta az Avantiert, egy szemtelenül fesztelen extravagáns elektromos minit. A kétüléses Avantier a szélsőségek találkozása egy elektromos nagyvárosi kisautóban, egyben az E-dgy kategória első modellje is. Egy autó azoknak, akik szeretnek kilógni sorból.
Az Avantier minden, csak nem hétköznapi. Meghökkentő színárnyalataival (Coconut White, Violet Purple, Mint Green, Ocean Blue) szinte leugrik a jelenlegi városi utcakép szürke vásznáról. Egyedi, különc jellege miatt hozta létre a Cenntro az E-dgy kategóriát, amely az extravagáns elektromos autókat foglalja magába. A modell olyan stílusjegyekkel rendelkezik, amelyeken aligha fog az idő.
A döbbenetesen kompakt Avantier a városi mezőny egyik legkisebb szereplője lesz, ennek minden előnyével. A 2980 milliméteres hosszúság, az 1480 milliméteres szélesség és az 1637 milliméteres magasság lehetővé teszi, hogy tulajdonosa akár olyan helyekre is beférjen, ahová más autókkal nemigen sikerülne. Kompaktsága annak tükrében válik kifejezetten nagy előnnyé a városban, hogy sokaknak nehézséget okoz a precíz parkolás, ezért gyakran előfordul, hogy van ugyan szabad hely, de a belógó járművek miatt használhatatlan, vagy nagy kihívást jelent a leparkolás. De – ahogy a sajtó munkatársai is megtapasztalhatták – nem ezzel az autóval.
A 100%-ban elektromos kisautó nemcsak a benzinárak ingadozása okozta stressztől szabadít meg, de csökkenti az ökológiai lábnyomot is. A különc dizájn és a végtelenül praktikus méret mellé meglepően magas hatótáv társul. Időjárástól és vezetési stílustól függően akár 182 kilométert is megtehetünk egyetlen töltéssel, amely városi használat esetén több napra is elengedő lehet. Ez különösen annak fényében impresszív adat, hogy a 14 kWh-s akkumulátor 6-8 óra alatt tölthető fel 0-ról 100%-ra, azaz egy éjszaka vagy egy napnyi munkaidő kényelmesen elég, hogy újra napokig autózhassunk.
Az utasteret letisztult dizájn jellemzi. A Cenntro tervezőinek humorát a gyorsító pedálra elhelyezett ”+” és a fékpedálra elhelyezett ”-” szimbólumok jelzik, melyek egyben tükrözik is a jármű szórakoztató pimaszságát. Az ergonomikus kialakítású multikormányon és a mögötte megbújó fedélzeti computeren minden hasznos funkcióhoz, információhoz hozzáférünk, amire a városi közlekedés során szükségünk lehet. A középkonzolon található fizikai gombok nemcsak költséghatékonysági szempontból előnyösek, hanem a használatot is egyszerűbbé és biztonságosabbá teszik azzal, hogy nem vonják el a sofőr figyelmét a vezetésről.
A Cenntro a megfizethető elektromos autók piacát veszi célba az Avantierrel, azonban a jármű egyáltalán nem nevezhető fapadosnak. Alapértelmezetten többek között légkondicionálót, elektromos ablakemelőt, tolatóradart, tolatókamerát, Bluetooth-t, EPS-t, ABS-t, EBD-t, HSA-t (visszagurulás-gátló rendszer), fékenergia-visszanyerést, illetve ECO és sport vezetési módot is kapunk a pénzünkért. A 30 lóerős (22,3 KW) motor maximális sebessége 90 km/h, ami városi környezetben több mint elégséges. Az autó méreteit tekintve a csomagtér dimenziói meglepőek, a 1150x700x900 milliméteres raktérnek köszönhetően nemcsak a személy, de a teherszállításban is forradalmi újítást hoz. A dinamikus vezetést a 724 kilogrammos saját tömeg teszi lehetővé.
A Cenntro Avantier listaára 12.500 EUR+ÁFA de az importőr az első 50 autót a készlet erejéig 10.900 EUR + ÁFA promóciós áron kínálja. Az értékesítés november 30-án indul, további részletek a https://edgybycenntro.hu/ weboldalon.