Ez, nem áprilisi tréfa! Bemutatkozott a TGR GR Corolla
A TOYOTA GAZOO Racing (TGR) március 31-én (helyi idő szerint), a Formula Drift1 szezon nyitófordulójának előestéjén tartotta a vadonatúj GR Corolla világpremierjét Long Beach-ben, Kaliforniában (USA). A GR Corolla Japánban a tervek szerint 2022 második felében kerül bemutatásra.
A GR Corolla bemutatkozása a következő oldalon tekinthető meg:
https://vimeo.com/event/1928953
Azáltal, hogy a TE25 Corolla megszerezte a Toyota Motor Corporation (Toyota) első WRC-győzelmét2 1973-ban, majd a Corolla Levin győzelmét az 1000 Lakes Rallyn3 1975-ben, a Corolla megalapozta a TGR „mindig tartó” koncepcióját. -jobb motorsportban tenyésztett autók és sokak által kedvelt modell vezetési teljesítménye miatt.
A GR Corolla a Toyota elnökének, Akio Toyodának, más néven Morizónak az erős vágya alapján kelt életre, hogy „visszahozzon egy olyan Corollat, amely elbűvöli ügyfeleinket”. Válaszul erre a vágyra a GR Corolla fejlesztése továbbvitte az egyre jobb, motorsportban tenyésztett autók gyártásának fáklyáját, amelynek középpontjában az autók versenygyőzelemre való csiszolása és kereskedelmi forgalomba hozatala áll. Konkrétan a jármű a verseny extrém környezetében teljes mértékben megújított, amikor részt vett a Super Taikyu sorozatban egy hidrogénmotorral felszerelt Corolla4 használatával, hogy egy új technológiákat tartalmazó hidrogénmotort is finomítson, maga a Toyota Master Driver Morizo. , a volán mögé ülve. Továbbá annak érdekében, hogy a járművet magabiztosan és élvezettel lehessen vezetni a legkülönbözőbb helyzetekben, a prototípusokat nemcsak versenypályákon, hanem nagy igénybevételt jelentő földutakon és havas utakon is végigvitték. A vezetést a kitörési ponton túl végezték, és olyan pilóták végezték az átfogó csiszolást, akiknek mindegyike egyedi perspektívával rendelkezik, köztük Morizo, Hiroaki Ishiura versenyző, az All Japan Rally Championship győztes Norihiko Katsuta és a házon belüli értékelők.
A GR Corolla a GR Yarisban található 1,6 literes soros, háromhengeres intercooler turbómotor megerősített változatával büszkélkedhet, ami 224 kW (304 LE) maximális teljesítményt eredményez. A GR-FOUR 4WD rendszerének – amely a GR Yarisban is megtalálható – optimalizálása a GR Corolla specifikációinak megfelelően a különböző kezdeményezések között szerepelt, hogy olyan autót hozzunk létre, amely még akkor is biztonságosan irányítható, ha a korlátokba ütközik.
Miközben a Toyota Corolla Sport alapvető karosszériavázát alkalmazza, hogy örökölje a hosszú tengelytáv nagy sebességű stabilitását, a GR Corolla elöl 60 mm-rel szélesebb, hátul pedig 85 mm-rel szélesebb nyomtávot alkalmaz a magas keréknyomozás érdekében. kanyarteljesítmény szintje. Az eredmény: sportos vezetés tetszés szerint, nyugodt lélekkel. A csomag teljessé tételeként a GR Corolla megtartja az ötajtós, ötszemélyes elrendezést a mindennapi életben való kivételes használhatóság és a vezetési élmény érdekében.
1966-os megszületése óta a Corolla generációkon keresztül számos szedán, kombi, ferdehátú és szabadidő-autóvá fejlődött, hogy megfeleljen a Toyota vásárlóinak idővel változó életmódjának. Mivel a GR Corolla vezetési teljesítménnyel és funkcionalitással teli sportkocsiként csatlakozik a sorhoz, és készen áll arra, hogy sok vásárló elfogadja, a Corolla sorozat tovább fog fejlődni.
A GR Corolla főbb jellemzői
- A motorsportok által kifejlesztett formatervezés funkcionális szépséggé finomítva
Külső
Míg a Corolla Sport alapvázát elfogadták, a 20 mm-rel szélesebb első sárvédők és 30 mm-rel szélesebb hátsó sárvédők szélesebb kiállást biztosítanak, amely lendületes vezetési élményt vetít előre.
Az 1,6 literes soros, háromhengeres intercooler turbómotor teljesítményének további növelésére kialakított kipufogódob háromszoros kipufogója kiemeli az egyedi, erőteljes és sportos hátsót.
A jármű hűtési és aerodinamikai teljesítményének javítása mindenféle úton, beleértve a versenypályákat, a földutakat és a hóval borított utakat, az első lökhárító légbeömlő nyílásait, valamint az első sárvédőt és a motorháztetőt kidudorodó levegőkimeneteket eredményezte.
belső
A természetes működés érdekében elhelyezett, rövid löketű váltókar egyszerűen leengedi a kart a kormánykerékről, gyors sebességváltást tesz lehetővé.
Kézi működtetésű rögzítőféket alkalmaztak, hogy jobb irányítást biztosítson a járműben, még akkor is, ha az autót a korlátok közé szorítja, például sodródáskor.
A kizárólag GR modellekhez kifejlesztett Full TFT Meter újonnan került bevezetésre. A versenyautók ihlette és a professzionális pilóták tapasztalatait tükröző új kijelző javítja a láthatóságot sportos vezetés közben. - A GR Yaris 1,6 literes soros háromhengeres intercooler turbómotor továbbfejlesztett változata
A motor kipufogógáz-hatékonyságát javították, hogy még nagyobb teljesítményt érjenek el ugyanazzal a kompakt, könnyű, nagy teljesítményű egységtől, amely a GR Yarist hajtja. A szeleppel felszerelt hármas kipufogógáz-tompító csökkenti a kipufogógáz nyomását és a zajt is. Összegezve, a motor elsöprő gyorsulást és kellemesebb fordulatszám-kiterjesztést biztosít. - Széles nyomtáv és hosszú tengelytáv a kiváló vezetési stabilitás és irányíthatóság érdekében
A Toyota Corolla Sport alapvető karosszériavázát átvették, és a hosszú tengelytáv által biztosított kiváló menetstabilitás megtartása mellett a nagysebességű kanyarteljesítmény javult azáltal, hogy elöl 60 mm-rel szélesítették a nyomtávot, és 85 mm-rel az autóban. hátulsó. A sportos vezetés során a stabilitás és az irányíthatóság nagymértékben megnövekedett, ami magabiztosságot és élvezetet tesz lehetővé vezetés közben, még akkor is, ha az autót a korlátok közé szorítja. - Választható üzemmódú GR-FOUR 4WD rendszer és nagy merevségű karosszéria
A kiemelt GR-FOUR 4WD rendszer elektronikus többtárcsás tengelykapcsolót használ, hogy változtatható első és hátsó hajtóerőt biztosítson, mint a GR Yarisban. Ezúttal azonban különválasztották a rendszer „4WD” üzemmódját, amely szabályozza a hajtóerő elosztását, és „Drive” üzemmódját, amely a gázpedál reakcióját, a kormányzást és egyebeket szabályozza, hogy lehetővé tegye a vezetői preferenciák és a vezetési környezet szerinti választást. Ezenkívül a párnagolyós perselyek használata, valamint a rugók, lengéscsillapítók és a kerékbeállítás optimalizálása együttesen teljes mértékben közvetíti a GR-FOUR optimális hajtóerejének eloszlását az útfelületre. Ez elsöprő kanyarteljesítményt eredményezett.
Megerősítették a karosszéria merevségét, hogy olyan menetteljesítményt érjenek el, amely agilisan reagál a vezető működésére. A Toyota Motomachi gyárában található GR-gyár gyártása révén lehetővé tett nagy szilárdságú alapvázon kívül merevítőket helyeztek el a hátsó kerékjáratok között, a padló alatti alagútban és a padló alatt az üzemanyagtartály előtt. javítja a kezelési stabilitást. Emellett a GR Yarishoz hasonlóan a tetőpanel SMC6 eljárással öntött CFRP5-ből készül, ami nagyfokú alakszabadságot biztosít, és nemcsak a merevség növeléséhez, hanem a súlycsökkentéshez is hozzájárul.
Az ellentétes féknyereg tárcsafékek stabil fékerőt és irányíthatóságot biztosítanak, ami magabiztos és élvezetes vezetést tesz lehetővé még versenypályákon is. - Fejlett biztonság és biztonság akár egy sportautó számára is
A legújabb aktív biztonsági csomag, a Toyota Safety Sense alapfelszereltség, amely lehetővé teszi a biztonság és a biztonság kombinációját a mindennapi vezetés során, valamint a sportautó vezetési élményét.
A vadonatúj GR Corolla főbb specifikációi (fejlesztési célértékek az észak-amerikai piacra)
Hossz [mm]: 4410
Szélesség [mm]: 1850
Magasság [mm]: 1480 mm antennával együtt; a tető magassága 1455 mm
Tengelytáv [mm]: 2640
Vágány
Elöl [mm]: 1590
Hátsó [mm]: 1,620
Ülőképesség: 5
A jármű tömege [kg]: 1,475
Motor 1,6 literes soros háromhengeres intercooler turbómotor
Típus: G16E-GTS
Furat x löket [mm]: 87,5 x 89,7
Teljes lökettérfogat [liter]: 1,618
Tömörítési arány: 10,5
Maximális teljesítmény [kW(PS)/rpm]: 224(304)/6500
Maximális nyomaték [N・m (kgf・m)/rpm]: 370(37,7)/3000-5550
Sebességváltó: iMT (6 sebességes kézi sebességváltó)
Hajtáslánc: GR-FOUR 4WD rendszer Elektronikus többtárcsás tengelykapcsoló 4WD (3 választható üzemmóddal)
Áttétel 1/2/3/4/5/6/hátramenet: 3,538, 2,238, 1,535, 1,162, 1,081, 0,902, 3,831
Csökkentési arány 1-4/5,6, fordított: 4,058/3,45
Differenciálok
Elülső: Torsen®7LSD Hátsó: Torsen®7LSD
Felfüggesztés
Elöl: MacPherson rugóstag
Hátsó: Dupla lengőkar
Fékek
Elülső: Szellőztetett tárcsa (18 hüvelykes alumínium ellentétes 4-edényes féknyereg)
Hátsó: Szellőztetett tárcsa (16 hüvelykes alumínium, ellentétes 2-edényes féknyereg)
Kerekek: 18 hüvelykes, fényes fekete, 15 küllős, öntött ötvözet
Gumiabroncsok (elöl/hátul): 235/40R18 Michelin Pilot Sport 4
Üzemanyagtartály térfogata [liter]: 50
*1 Szériaautó-alapú drift-sorozat, amelyet az Egyesült Államok különböző helyszínein tartanak. A 2022-es sorozatban a TGR összesen négy autóval versenyez: a GR Corolla (egy darab), a GR86 (két darab) és a GR Supra (egy darab).
*2 A Press On Regardless tüntetés az Egyesült Államokban
*3 A jelenlegi Finn Rally
*4 A szén-dioxid-semleges és fenntartható motorsportok megvalósítása érdekében a jármű a motorsportokon keresztül a hidrogénmotor-technológiák csiszolására törekszik, amelyek egy új energiaforrás-lehetőséget jelentenek. A hidrogénmotorral felszerelt Corolla részvétele a Super Taikyu sorozatban 2021-ben kezdődött a 3. fordulóval a ROOKIE Racing zászlaja alatt.
*5 Szénszál erősítésű műanyag
*6 Lemezformázó keverék
*7 A Torsen a JTEKT Corporation bejegyzett védjegye.