Bemutattaák a 141 darabos hibrid-elektromos Iveco Urbanway buszok első darabjait

A hosszú távon fenntartható mobilitás és az innovatív tömegközlekedési megoldások európai piacának egyik meghatározó szereplőjeként az IVECO BUS hivatalosan átadta az első 15 hibrid-elektromos URBANWAY autóbuszt az STIB-MIVB (Brussels Intercommunal Transport Company) vállalatnak.
A járműátadásra az összesen 141 jármű 2020-ig esedékes szállításáról szóló, tavaly szeptemberben aláírt keretszerződés értelmében került sor.

Hivatalosan Stéphane Espinasse, az IVECO BUS márkavezetője adta át az összesen 141 darabos megrendelés első 15 hibrid-elektromos csuklós URBANWAY autóbuszát Brieuc de Meeûs-nek, az STIB-MIVB vezérigazgatójának. A szimbolikus eseményre egy tavaly szeptemberben aláírt, öt évre szóló keretszerződésnek megfelelően került sor és az új járművek forgalomba állítását ünnepelte. A járművek kiszállítása két éven belül történik, a tervek szerint a szeptemberig átadandó 75 darabos első kontingenst 2020 első felében követi majd a második tétel.

Különösen környezetkímélő üzemük mellett a hibrid hajtásrendszerű URBANWAY autóbuszok könnyű beszállással kombinálják nagy utaskapacitásukat, alacsonypadlózatú kialakításuk hatékonyan segíti az utasmozgást. Kényelmes belterük a különösen sérülékeny utasok számára is optimális, és modulrendszerű területei kerekesszék vagy babakocsi elhelyezésére is lehetőséget kínálnak. A szállítható személyek száma nagy, akár 130 fő.

Meghatározó gazdasági és környezetvédelmi előnyeik mentén e járművek drasztikusan mérséklik a károsanyag-kibocsátást és az üzemanyag-fogyasztást. Elektromos hajtásukat Euro 6 minősítésű belsőégésű motorral és a legújabb generációs energiatároló rendszerrel kombinálják a tisztább mobilitás szolgálatában, mégpedig a kellő teljesítményszint megőrzése mellett. A hajtásrendszer-menedzsment optimális üzemanyag-fogyasztásról és károsanyag-kibocsátásról gondoskodik, miközben a fékezési fázisok során részben visszatáplálja, illetve tárolja a jármű mozgási energiáját.

Mindemellett az Arrive & Go funkció a megállók és a közlekedési lámpák megközelítésekor, illetve elhagyásakor nulla károsanyag-kibocsátású, tisztán elektromos üzemet is lehetővé tesz. E járművek üzemanyag-fogyasztása 30 százalékkal, míg szén-dioxid-kibocsátása ugyancsak akár 30 százalékkal a dízel autóbuszoké alatt alakulhat, ami éves szinten mintegy 35 tonna – azaz két autóbusz tömegének megfelelő mennyiségű – szén-dioxid légkörbe jutását előzheti meg. A 286 lóerős Tector 7 belsőégésű motor a CNH Industrial hajtásrendszer-márkája, az FPT Industrial terméke, és paramétereit tovább javítva második generációs HVO-bioüzemanyaggal is kompatibilis, a hagyományos dízelmotorokhoz viszonyítva akár 90 százalékkal is mérsékelve szén-dioxid-kibocsátását. Mindezeken túl e modellek csendes üzeme egyaránt közvetlen előnyt jelent az utasok, a járművezető és a környékbeli lakók számára.

„Nagy örömmel tölt el minket az első példányok érkezése. E járműátadás az első állomás az STIB-MIVB a hosszú távon fenntartható mobilitás felé vezető átalakulásának útján. Az IVECO BUS büszke, hogy meghatározó partnerként vehet részt e folyamatban, és hogy szakértelmét és vezető szerepét Brüsszel szolgáltatói és lakói is elismerik, akik egyértelműen az elektromos mobilitás útját járják” – hangsúlyozta az eseményt követően Stéphane Espinasse, az IVECO BUS márka vezetője.

A Brussels Intercommunal Transport Company (STIB-MIVB) Belgium vezető városi tömegközlekedési vállalata, amely a brüsszeli régióban 19, a külső területeken pedig további 11 települést szolgál ki, összesen 241,5 négyzetkilométeren. Több mint 1,1 millió helyi lakos és ingázók ezrei számára nyújt személyszállítási szolgáltatást. Az STIB-MIVB hálózatát négy metró-, 17 villamos-, 50 autóbusz- és 11 éjszakai autóbuszvonal alkotja, és kezdeti becslések szerint 2018-ban mintegy 417 millió utazást bonyolított.