Benyó Máté: „Pilótaként teljesítettem életem első Mikulás Raliját”
A Korda Racing két versenyzővel vett részt az idei Mikulás Rallye-n, és amíg a tereprallye-ban most bemutatkozó Benyó Máté az abszolút 20., míg kategóriája 4. helyén végzett, addig csapattársa, Hevesi István technikai gondok miatt feladni kényszerült a versenyt.
Az idei Mikulás Rallye végül bekerült a Korda Racing „versenynaptárába”, ugyanis Benyó Máté a szinte tökéletesen sikerült szezonját – megnyerte élete első felnőtt bajnoki címét a Rallycross Supercar kategóriában, míg az Európa-bajnokságon újoncként a 9. helyen zárt – egy számára ismeretlen szakágban, a tereprallye-ban zárta le. A viadalon Máté egy Can-Am Maverick Side-by-side géppel indult, és az itinert a korábbi többszörös magyar bajnok navigátor, Csató Attila diktálta neki. A páros végül leküzdött minden akadályt, és újoncként az abszolút 20., míg kategóriája 4. helyén végzett.
„Nagyon trükkös és nehéz körülmények voltak, de azt gondolom, hogy zöldfülűként sikeresen alkalmazkodtunk! Megküzdöttünk hóval, jéggel, sárral, vízzel. A harmadik szakaszt követően még abszolút 17. helyen és a Side-by-side kategória 3. helyén álltunk, egyre jobban felvéve a ritmust a komoly versenyautók között a széria Can-Ammel. Ekkor jött az a fordulat, ami megpecsételte számunkra a versenyünk eredményességét. A 4. szakaszon csak 1 perccel indítottak a korábbi 2 perces különbség helyett Fazekas Károly vezette kamion után. A 20 km-es szakasz első harmadában utolértük, de egészen a célig nem engedett el. Többször próbálkoztam és igyekeztem mellé menni és mutatni magam a tükrében, de minket figyelembe sem véve közlekedett a pályán. Sajnos ezen a szakaszon több, mint 2 percet hagytunk ott, amellyel elúszott a dobogós helyünk, de próbáltuk az utolsó köddel borított szakaszon menteni a menthetőt. Ez részben sikerült is, így az abszolút 20. kategória 4. helyén végeztünk. Összességében nagyon élveztem a versenyt és talán a vártnál hamarabban tudtam otthonosan mozogni ezeken a rally pályákon” – jelentette ki Benyó Máté.
Hevesi István ugyanakkor nem járt szerencsével. Az ORC-ben versenyző pilóta ugyanis a Mitsubishi Lancer Evo VI volánja mögött rengeteg gonddal küszködött a viadal első pillanatától kezdve. Volt probléma a gumikkal – a második körre teljesen elfogytak –, az autó benzinnyomásával, és amikor úgy tűnt, hogy elkezdhetik élvezni is a versenyt, tönkre ment az egyik kuplungtárcsa. A Korda Racing versenyzője így kiállni kényszerült.
„Vártuk a Mikulás Rallye-t, hiszen ez az egyik kedvenc versenyem. Az autó rendben volt, tudtunk kicsit tesztelni is előtte. Reggelre esett a hó, de szerencsére felkészültünk arra is, hiszen volt nálunk 6db új téligumi. Végül arra jutottunk, hogy marad inkább a murva KM6 nyitott abroncsa. Jó döntés volt, hiszen sok helyen elolvadt a hó. Első gyors végére nem volt benzinnyomás az autóba, így szinte gurultunk a célig.. Volt nálam minden alkatrész, de semmi etap időt nem hagytak a cserére, így is éppen beértünk a beíróba. Gyakorlatilag a második gyorson végig gurultunk. Nagyon köszönöm a szervíznek, hiszen hamar kivették a szűrőt, és jó lett az autó. A második körre teljesen elfogytak a gumik a kocsi alatt, amit persze nem értek, hiszen nem is tudtuk a tempónkat autózni. A harmadik gyorsra rendben volt az autó, de annyira rossz volt most a két lőtér állapota – rengeteg gödör és persze nagyon nagy víztócsák –, és az egyik ilyen vízbe belementünk padló gázon, és ahogy vissza fogta a motort a lassulás, eltépte az egyik kuplung tárcsát. Nem jártam még így, hiszen ez egy méreg drága HKS duplatárcsás kuplung volt. Kiállni kényszerültünk, nem szerettünk volna itt is végig gurulni. Talán nem meglepő, de egyelőre nem tervezünk folytatást…” – elevenítette fel a viadalon történteket Hevesi István.