Berlinben indítja e-mobilitási autómegosztó szolgáltatását a Volkswagen
- A Volkswagen kétezer tisztán elektromos gépkocsival lép be az autómegosztás piacára Berlinben
- A We Share szolgáltatás a tervek szerint 2019 második negyedévében indul
- 2020-tól a szolgáltatás Németország és Európa további városaiban, valamint Észak-Amerikában is megjelenik
We Share almárkája alatt a Volkswagen széles körű, tisztán elektromos autómegosztó szolgáltatással (Carsharing) jelentkezik egyes nagyvárosokban. Az első járműflotta a német fővárosban, Berlinben kezdi meg működését, s a szolgáltatás 2019 második negyedévi elindításakor eleinte 1500 e-Golf1 gépkocsiból áll majd, amelyeket a későbbiekben további 500 e-up!2 követ, 2020-tól pedig a flotta fokozatosan az új Volkswagen I.D. család első tagjaira áll át. Jürgen Stackmann, a Volkswagen márka igazgatótanácsának az értékesítés területért felelős tagja így fogalmazott: „Fiatal, nagyvárosi felhasználókat szeretnénk meghódítani az e-mobilitás számára. We Share járműmegosztó kínálatunkkal a berlinieket ’villanyozzuk fel’ elsőként”.
A We Share az új „Volkswagen We” ökoszisztéma első szolgáltatása, amely az autóval nem rendelkezőket kívánja megszólítani. Amint Jürgen Stackmann kiemelte: „Berlin jelentős népességével és nagy népsűrűségével ideális piac és a legnagyobb lehetőségeket rejti az autómegosztó szolgáltatások számára. Az itteniek közül már sokan kipróbálták a gépkocsik megosztásának gyakorlatát – s egyre többen lesznek.” A Volkswagen a We Share flotta kétezer gépkocsijával- mely a mindennapi forgalomban is jól látható – az e-mobilitás előnyeire is fel kívánja hívni a figyelmet. Jürgen Stackmann: „Célunk, hogy ’demokratizáljuk’ az elektromos mobilitást. A We Share 2020-tól új, tisztán elektromos hajtásrendszerű I.D. modelljeink piaci bevezetését is támogatja majd, jelentősen hozzájárulva a Volkswagen márka elektromos mobilitási offenzívájához.”
A We Share úgynevezett Free Floating Carsharing szolgáltatásként kezdi meg működését, oly sok elektromos járművet kínálva, hogy az ügyfelek szinte mindenkor találhassanak egyet a közelükben. Egy későbbi időpontban a We Share kisebb, az úgynevezett mikromobilitás területére készült járművekkel bővíti elektromos flottáját.
Philipp Reth, a Volkswagen UMI, Urban Mobility International leányvállalatának – amely a vállalaton belüli start-up cégként Berlinből irányítja az autómegosztás operatív tevékenységét – igazgatója szerint: „Nagyon jók a vehicle-on-demand szolgáltatások kilátásai, Európában a legkonzervatívabb előrejelzések szerint is 15 százalékos növekedés várható éves szinten. Tovább kívánjuk fejleszteni a piacot, még szélesebb felhasználói kör számára téve elérhetővé e mobilitási formát.”
A berlini indulást követően a We Share eleinte Németország további nagyvárosaiban, 2020-tól pedig a tervek szerint a legjelentősebb európai piacokon, illetve az Amerikai Egyesült Államok és Kanada bizonyos nagyvárosaiban is megjelenik. A középpontban a több mint egymillió lakosú nagyvárosok állnak.
1) e-Golf – elektromosáram-fogyasztás, kombinált (kWh/100 km): 12,7; szén-dioxid-kibocsátás, kombinált (g/km): 0; gazdaságossági besorolás: A+
2) e-up! – elektromosáram-fogyasztás, kombinált (kWh/100 km): 11,7; szén-dioxid-kibocsátás, kombinált (g/km): 0; gazdaságossági besorolás: A+