Biden adminisztrációja betiltja a kínai és az orosz összekapcsolt autótechnikát
- Az Egyesült Államok azon dolgozik, hogy a kínai és orosz összekapcsolt autótechnológiát távol tartsa az országtól.
- Egy újonnan javasolt szabály az automatizált vezetési technológiát és a csatlakozási rendszereket célozza meg, beleértve a Bluetooth-t, a mobil-, a műholdas és a Wi-Fi-t.
- A kormány aggodalmát fejezi ki, hogy a technológiákat felhasználhatják az infrastruktúra kémkedésére, és potenciálisan fennakadásokat okozhatnak.
A Biden-adminisztráció továbbra is a kínai autógyártókat és technológiai cégeket veszi célba, legújabb akciójuk pedig a csatlakoztatott autókra összpontosít. Ahogy a Fehér Ház kifejtette:
„A kínai autógyártók az Egyesült Államokban és világszerte uralni kívánják az összekapcsolt járműtechnológiákat, új fenyegetést jelentve nemzetbiztonságunkra, beleértve az ellátási láncainkat is.”
Ennek a fenyegetésnek a leküzdésére a Kereskedelmi Minisztérium új szabályt javasolt, amely „megtiltja bizonyos technológiát alkalmazó, összekapcsolt járművek értékesítését vagy importját, valamint bizonyos alkatrészek behozatalát az érintett országokból, különösen a Kínai Népköztársaságból és Oroszországból. .” Kína az elsődleges célpont, és a kormányt aggasztják a potenciális biztonsági kockázatok, mivel az összekapcsolt járművek „érzékeny vezetői és utasadatokat gyűjtenek”, valamint kamerákkal és érzékelőkkel rendelkeznek, amelyek „részletes információkat rögzítenek az amerikai infrastruktúráról”.
A Fehér Ház szerint a csatlakoztatott autók által gyűjtött információkat rosszindulatú szereplők felhasználhatják az infrastruktúra vagy maguk a járművek megzavarására. A kormány hozzátette, már azonosítottak több olyan technológiát a Kínából és Oroszországból származó, összekapcsolt járművekben, amelyek „különösen akut fenyegetést jelentenek”.
A javasolt szabály a Kínával vagy Oroszországgal „kellő kapcsolattal” rendelkező entitások által tervezett, fejlesztett, gyártott vagy szállított összekapcsolt járműrendszereket célozza meg. Ezenkívül a csatlakozási lehetőségekre – beleértve a Bluetooth-t, a mobil-, a műholdas és a Wi-Fi-t – és az automatizált vezetési rendszerekre is összpontosít.
A szabály a tervek szerint „korlátozásokat fog tartalmazni a VCS [járműcsatlakozási rendszerek] és ADS [automatizált vezetési rendszerek] szoftvert használó csatlakoztatott járművek importjára vagy értékesítésére, valamint a VCS hardverberendezések importjára”. A javaslat ugyanakkor „kivételes alapon” mentességet kér a kis autógyártók számára.
Ha a szabályt a szándéknak megfelelően hajtják végre, a szoftverre vonatkozó tilalmak a 2027-es modellévre, míg a hardveres tilalmak a 2030-as modellévre vagy 2029. január 1-jétől a modellév nélküli egységekre lépnének hatályba.
Míg a pontos konkrétumok még véglegesítés alatt állnak, a kormány közölte, hogy a Kereskedelmi Minisztérium szorosan együttműködik „az iparággal, az Egyesült Államok szövetségeseivel és partnereivel, valamint más érdekelt felekkel a szabályozási folyamat során annak érdekében, hogy minden intézkedés maximálisan védje az Egyesült Államok nemzetbiztonságát, miközben minimalizálja a nem kívánt következményeket, ill. zavarok.”