Biden adminisztrációja betiltja a kínai és az orosz összekapcsolt autótechnikát

WASHINGTON, DC - SEPTEMBER 17: U.S. President Joe Biden speaks to members of the news media while receiving a briefing about the ongoing wildfire season in the Oval Office at the White House on September 17, 2024 in Washington, DC. Biden heard from Interior Secretary Deb Haaland, Agriculture Secretary Tom Vilsack, Oregon Governor Tina Kotek, California Governor Gavin Newsom and others. (Photo by Chip Somodevilla/Getty Images)

  • Az Egyesült Államok azon dolgozik, hogy a kínai és orosz összekapcsolt autótechnológiát távol tartsa az országtól.
  • Egy újonnan javasolt szabály az automatizált vezetési technológiát és a csatlakozási rendszereket célozza meg, beleértve a Bluetooth-t, a mobil-, a műholdas és a Wi-Fi-t.
  • A kormány aggodalmát fejezi ki, hogy a technológiákat felhasználhatják az infrastruktúra kémkedésére, és potenciálisan fennakadásokat okozhatnak.

A Biden-adminisztráció továbbra is a kínai autógyártókat és technológiai cégeket veszi célba, legújabb akciójuk pedig a csatlakoztatott autókra összpontosít. Ahogy a Fehér Ház kifejtette:

„A kínai autógyártók az Egyesült Államokban és világszerte uralni kívánják az összekapcsolt járműtechnológiákat, új fenyegetést jelentve nemzetbiztonságunkra, beleértve az ellátási láncainkat is.”

Ennek a fenyegetésnek a leküzdésére a Kereskedelmi Minisztérium új szabályt javasolt, amely „megtiltja bizonyos technológiát alkalmazó, összekapcsolt járművek értékesítését vagy importját, valamint bizonyos alkatrészek behozatalát az érintett országokból, különösen a Kínai Népköztársaságból és Oroszországból. .” Kína az elsődleges célpont, és a kormányt aggasztják a potenciális biztonsági kockázatok, mivel az összekapcsolt járművek „érzékeny vezetői és utasadatokat gyűjtenek”, valamint kamerákkal és érzékelőkkel rendelkeznek, amelyek „részletes információkat rögzítenek az amerikai infrastruktúráról”.

A Fehér Ház szerint a csatlakoztatott autók által gyűjtött információkat rosszindulatú szereplők felhasználhatják az infrastruktúra vagy maguk a járművek megzavarására. A kormány hozzátette, már azonosítottak több olyan technológiát a Kínából és Oroszországból származó, összekapcsolt járművekben, amelyek „különösen akut fenyegetést jelentenek”.

A javasolt szabály a Kínával vagy Oroszországgal „kellő kapcsolattal” rendelkező entitások által tervezett, fejlesztett, gyártott vagy szállított összekapcsolt járműrendszereket célozza meg. Ezenkívül a csatlakozási lehetőségekre – beleértve a Bluetooth-t, a mobil-, a műholdas és a Wi-Fi-t – és az automatizált vezetési rendszerekre is összpontosít.

A szabály a tervek szerint „korlátozásokat fog tartalmazni a VCS [járműcsatlakozási rendszerek] és ADS [automatizált vezetési rendszerek] szoftvert használó csatlakoztatott járművek importjára vagy értékesítésére, valamint a VCS hardverberendezések importjára”. A javaslat ugyanakkor „kivételes alapon” mentességet kér a kis autógyártók számára.

Ha a szabályt a szándéknak megfelelően hajtják végre, a szoftverre vonatkozó tilalmak a 2027-es modellévre, míg a hardveres tilalmak a 2030-as modellévre vagy 2029. január 1-jétől a modellév nélküli egységekre lépnének hatályba.

Míg a pontos konkrétumok még véglegesítés alatt állnak, a kormány közölte, hogy a Kereskedelmi Minisztérium szorosan együttműködik „az iparággal, az Egyesült Államok szövetségeseivel és partnereivel, valamint más érdekelt felekkel a szabályozási folyamat során annak érdekében, hogy minden intézkedés maximálisan védje az Egyesült Államok nemzetbiztonságát, miközben minimalizálja a nem kívánt következményeket, ill. zavarok.”

Kapcsolódó podcastok a PodCars és a Begurulva youtube, valamint videa csatornákon!