A BMW Group már több mint kétmillió gépkocsit adott el idén
2017 október végén a vállalatcsoport egész éves, globális értékesítési mutatója 2 008 849 darabon állt, amely a történelmi rekordként elkönyvelt tavalyi esztendő tükrében újabb 3,4 százalékos abszolút fejlődést jelent. Miközben a tisztán elektromos meghajtású és plug-in hibrid hajtáslánccal szerelt gépkocsik osztatlan népszerűsége egy év leforgása alatt nem kevesebb, mint 63,7 százalékkal nőtt, a BMW, a MINI és a BMW Motorrad is új havi csúcson zárt.
2017 októberében a BMW Group globális értékesítési mutatója történelmi mérföldkőhöz érkezett: több mint százéves fennállása során most először fordult elő, hogy átfogó modellpalettájának négykerekű tagjaival a vállalatcsoport már az év tizedik hónapjában átlépi a kétmilliós eladási darabszámot. A BMW Group idén január és október között világszerte összesen 2 008 849 darab autót adott át ügyfeleinek, amely az előző esztendő értékesítési eredményének tükrében 3,4 százalékos abszolút fejlődésnek felel meg. A márkakereskedésekbe novemberben megérkező új BMW X3 aktuális generációváltása ellenére az októberi hónap ezen kimagasló eredményből a tavalyi tizedik hónaphoz hasonló mutatóval, szám szerint 197 601 darab eladott járművel vette ki a részét, amely 0,8 százalékos javulást jelent.
„Az idei év első tíz hónapjában produkált értékesítési eredményünk rendkívül széles modellportfóliónk létjogosultságát és magával ragadó varázsát igazolja” – nyilatkozta Dr. Ian Robertson, a BMW AG igazgatótanácsának BMW-értékesítésért és márkamarketingért felelős tagja. „Néhány jelentős modellünk aktuális generációváltása és a legnagyobb értékesítési régióinkban zajló piaci nehézségek ellenére már az év tizedik hónapjában átléptük a kétmilliós értékesítési darabszámot, amelyhez lélegzetelállító modellpalettánk megannyi tagja, így például a BMW X1, a BMW 5-ös sorozat, a BMW 7-es sorozat és a BMW i3 is jelentős mértékben hozzájárult” – fogalmazott Dr. Ian Robertson.
2017 első tíz hónapjában a BMW Group egyedülálló, kilenctagú hálózatról tölthető modellpalettája világszerte 78 096 ügyfél tetszését nyerte el, amely 63,7 százalékos növekedés. Független piackutató intézetek felmérései szerint a bajor prémiumgyártó abszolút első helyen áll a tisztán elektromos meghajtású és plug-in hibrid hajtáslánccal szerelt gépkocsik világméretű értékesítési rangsorán, miközben Németországban és egész Európában toronymagas piacvezetőként szerepel. A vállalatcsoport 2017. októberi értékesítési eredményei alapján az Egyesült Államokban, Franciaországban, Nagy-Britanniában és Hollandiában a BMW abszolút eladásainak mintegy 8 százalékát a BMW i divízió modelljei és a BMW iPerformance modellek tették ki, miközben az észak-európai skandináv országokban ez az arány már 30 százalék fölött jár. A BMW i3 tisztán elektromos kisautót, a BMW i8 plug-in hibrid élsportolót, a megannyi BMW iPerformance modellt és a MINI Cooper S E Countryman ALL4 plug-in hibrid modellt egyesítő, hálózatról tölthető portfólió csak októberben 9 405 darabos eladást produkált, amely az előző esztendő hasonló időszakához viszonyítva 60,3 százalékos emelkedést jelent. A BMW i3 mindebből 2 851 példányban kelt el, amely önmagában is 20,3 százalékos javulásnak felel meg.
A BMW idén január és október között globális szinten 1 706 020 darab gépkocsit értékesített, amely 3,6 százalékos abszolút gyarapodás. A látványos fejlődés hátterében a bajor prémiumgyártó átfogó modellpalettájának folyamatos fejlesztése és bővítése áll. A portfólió népszerűségi listáját továbbra is a BMW X modellcsalád tagjai vezetik, annak ellenére is, hogy az új BMW X3 novemberi érkezésének köszönhetően október végén számos régióban enyhült a modell átadásainak száma. Az idei év első tíz hónapjában a BMW X modellcsalád tagjaira a tavalyi esztendő hasonló időszakához viszonyítva 11,3 százalékkal több, szám szerint 578 336 darab rendelés érkezett, miközben a kimagasló értékesítési fejlődésből az ez idő alatt 161 804 példányban elkelt BMW 1-es sorozat (12,5 százalékos javulás) és az 53 043 eladást produkáló BMW 7-es sorozat (11,9 százalékos fejlődés) is nagymértékben kivette a részét. 2017 októberében 29 370 ügyfelünk vette át új 5-ös BMW-jét, amely az egy évvel korábbi értékhez képest 8,5 százalékkal magasabb szám, ráadásul a modell legnépszerűbb piacának számító Kínában az új generáció jelenleg még felfutási szakaszban van. Mindez azt jelenti, hogy az új BMW 5-ös sorozat idén októberben már azelőtt a világ legnépszerűbb üzleti limuzinjává vált, hogy a bajor prémiumgyártó összes piacára teljes mellszélességgel megérkezett volna. Az 5-ös BMW azonban csak egy a BMW Group idén bemutatott megannyi újdonsága közül: a 4 689 darabban elkelt BMW 2-es Coupé és Cabrio (5 százalékos gyarapodás), valamint a 6 001 példányban gazdára talált BMW 4-es Gran Coupé (21,6 százalékos fejlődés) ugyancsak kivette a részét az októberi fejlődésből.
2017 októberében a MINI is értékesítési mérföldkőhöz érkezett: a brit prémiumgyártó fennállása során most először fordult elő, hogy globális eladási mutatója már októberben átlépte a 300 000 darabos értéket. Idén január és október között a MINI világszerte 300 212 darab új autót adott át ügyfeleinek, amely 2,5 százalékos abszolút növekedést jelent. 19,3 százalékos fejlődésével és 64 339 darabon álló eladási mutatójával a MINI Countryman egyértelműen a paletta legkelendőbb tagja. Októberben a modell 7 503 példányban talált gazdára (45 százalékos havi fejlődés), az eladások tíz százalékát pedig a márka történetének első plug-in hibrid modellje, a MINI Cooper S E Countryman ALL4 tette ki (átlagos üzemanyag-fogyasztás a legmodernebb autók menetteljesítményét vizsgáló EU-ciklus tesztkörének mérései szerint: 2,1 – 2,3 liter / 100 km; kombinált energiafogyasztás: 14 kWh / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás: 49 – 52 gramm / km).
Az idei októbert a BMW Motorrad is történelmi rekorddal zárta, a 12 451 darab robogó és motorkerékpár az előző október tükrében 13,5 százalékos fejlődésnek felel meg. A BMW Group kétkerekű divíziója január és október között 140 269 darab járművet értékesített, amely 10,4 százalékos abszolút gyarapodás.
A BMW és a MINI értékesítési eredményei a legfőbb régiókban
Miközben az autóipar számos régióban értékesítési nehézségekkel küzd, a BMW Group a hosszú távon fenntartható, nyereséges növekedés érdekében tovább folytatja globálisan kiegyensúlyozott vállalati stratégiáját.
A Nagy-Britanniában jelentkező gazdasági nehézségek ellenére Európában a BMW és a MINI is tartja a tavalyi esztendőben elért kimagasló értékesítési szintet, amely a január és október között eltelt tíz hónap viszonylatában 901 718 darab új autóban érhető tetten (0,5 százalékos fejlődés).
Ázsia továbbra is a BMW Group legeredményesebb régiója, amelyből Kína kimagasló értékesítési mutatókkal veszi ki a részét. A vállalatcsoport a kontinensen idén 691 319 darab BMW és MINI modellt adott el, amely a tavalyi évhez viszonyítva 13,1 százalékos fejlődés.
Az egyesült államokbeli gazdasági nehézségek a BMW Group tengerentúli értékesítési eredményeiben is visszaköszönnek, a vállalatcsoport eladási mutatói a jelenleg 361 135 darab eladott gépkocsival 3,4 százalékkal a tavalyi érték alatt állnak.
2017. október | Egy évvel ezelőtthöz képest | 2017. január – október | Egy évvel ezelőtthöz képest | |
Európa | 86 023 | -5,0% | 901 718 | +0,5% |
– Németország | 22 457 | -6,4% | 255 821 | +0,0% |
– Nagy-Britannia | 15 677 | -19,8% | 202 207 | -3,2% |
Ázsia | 71 032 | +12,7% | 691 319 | +13,1% |
– Kína | 50 412 | +14,2% | 487 069 | +15,1% |
– Japán | 5 663 | +8,1% | 64 311 | +6,3% |
Amerikai kontinens | 35 328 | -3,9% | 361 135 | -3,4% |
– USA | 26 877 | -3,9% | 281 839 | -5,1% |
– Latin-Amerika | 4 187 | -8,6% | 40 708 | +5,8% |
A BMW Group értékesítési eredményei 2017 októberében és az év első tíz hónapjában
2017. október | Egy évvel ezelőtthöz képest | 2017. január – október | Egy évvel ezelőtthöz képest | |
BMW Group autók | 197 601 | +0,8% | 2 008 849 | +3,4% |
BMW | 168 509 | +1,0% | 1 706 020 | +3,6% |
MINI | 28 818 | +0,2% | 300 212 | +2,5% |
Hálózatról tölthető* | 9 405 | +60,3% | 78 096 | +63,7% |
BMW Motorrad | 12 451 | +13,5% | 140 269 | +10,4% |
*A BMW i3 tisztán elektromos kisautót, a BMW i8 plug-in hirbid sportautót, a MINI Cooper S E Countryman ALL4 plug-in hibrid modellt és a különböző BMW iPerformance modelleket egyesítő paletta