BMW M340i xDrive hajtás

Az új BMW M340i xDrive limuzin és az új BMW M340i xDrive Touring intelligens összkerékhajtási rendszere az osztóműben dolgozó, elektronikusan vezérelt többtárcsás tengelykapcsolóval 0 és 100 százalék közötti arányban képes változtatni a motorból érkező erő első és a hátsó tengely közötti elosztásán. A BMW xDrive intelligens összkerékhajtás szorosan együttműködik a dinamikus menetstabilizáló rendszerrel (DSC – Dynamic Stability Control) és mérnöki pontossággal, a másodperc törtrésze alatt reagál a megváltozott vezetési szituációkra – a tapadás, az agilitás és a tökéletes vezethetőség maximalizálása mentén, a legmostohább időjárási körülmények közepette és még a legkedvezőtlenebb útviszonyokon is. A rendszert a hátsókerék-meghajtás preferenciái szerint fejlesztették ki és hangolták be a tervezők, hogy az új BMW M340i xDrive limuzin és az új BMW M340i xDrive Tournig párosa a vérbeli BMW M modellek vezetési élményét idézze – kiváltképp a vezetési élménykapcsolóról (Driving Experience Control) aktiválható SPORT és SPORT+ vezetési üzemmódokban. Azáltal, hogy a BMW xDrive intelligens összkerékhajtás a motorból érkező erő nagyobb részét a hátsó tengelyre továbbítja, sportosabb agilitás és jelentősen magasabb kanyarsebesség érhető el.


Az új BMW M340i xDrive limuzin és az új BMW M340i xDrive Touring széleskörű alapfelszereltségének a BMW M sport differenciálmű is része. A hátsó tengelyen dolgozó technológia elektronikusan vezérelt, 0 és 100 százalék közötti arányban változó záró funkciója mindkét modellt érezhetően jobb tapadáshoz, kanyarstabilitáshoz és agilitáshoz segíti. Kanyarodás közben egy elektromos motorral hajtott differenciálzár egyenlíti ki az ívbelső és az ívkülső kerekek eltérő forgási sebességét, hogy a bajor prémiumgyártó ügyfele azonnali tapadással és extrém menetdinamikával gyorsíthasson ki a kanyarból. A dinamikus menetstabilizáló rendszer (DSC – Dynamic Stability Control) által vezérelt technológia azonban nem csupán az épített utakon átélhető kiváló tapadást segíti, de egyenetlen útfelületen az eltérő oldali kerekek megcsúszását és kipörgését is szabályozza. A BMW M sport differenciálmű a BMW xDrive intelligens összkerékhajtással együttműködve gondoskodik róla, hogy a bajor prémiumgyártó ügyfele még laza felületű, építetlen utakon is maximális agilitás és a lehető legnagyobb menetdinamika mentén élje át a vezetés élményét.


BMW M sport futómű és változó áttételű sport kormánymű


Az új BMW 3-as sorozathoz kifejlesztett futómű-technológiában minden adott az extrém sportos vezethetőséghez. A kettős keresztlengőkaros első- és az ötkaros hátsó kerékfelfüggesztés minimalizált saját tömegű és maximalizált feszességű alkatrészei nem csupán a kanyarodás dinamikáját, de a kormányzás pontosságát is fokozzák – ahogyan a széles nyomtávok és az optimális kerékdőlés-beállítások is. Az új BMW M340i xDrive limuzin és az új BMW M340i xDrive Touring alapfelszereltségébe tartozó BMW M sport futómű 10 milliméterrel csökkenti a modellpáros hasmagasságát, miközben BMW M-specifikus elasztokinematikai hangolással és rugóút-szinkronizált aktív lengéscsillapítókkal dolgozik. Az új 3-as BMW-ben debütáló, rugóút-szinkronizált aktív lengéscsillapítók haladás közben mindvégig figyelik az egyes kerekek spirálrugójának aktuális rugóútját és eszerint hangolják át karakterisztikájukat, így kivételesen lágy és pontos lengéscsillapítással képesek kiegyenlíteni az útfelület egyenetlenségeit és a lendületes kanyarvételek közben fellépő karosszéria-kilengéseket. A végeredmény összehasonlíthatatlanul pontos, sportos irányíthatóság. A technológia ráadásul a visszalengés feszességét is képes mindkét tengelyen állítani, a rugóút változásával párhuzamosan.
A bajor prémiumgyártó ügyfelei az opcionális extrafelszereltség részeként az elektronikusan vezérelt lengéscsillapítókkal dolgozó adaptív M futóművet is megrendelhetik az újdonságok alá. A nem kívánt karosszéria-kilengések megelőzése érdekében a technológia lengéscsillapítói adaptívan alkalmazkodnak a folyamatosan változó útfelület adottságaihoz és a vezetési stílus sajátosságaihoz, a lengéscsillapítás és a visszalengés feszessége így egymástól függetlenül fokozza az élményt. Mindez kivételesen precíz rugó- és lengéscsillapító-reakciókat garantál, amely az útfelületről csupán a legfontosabb információkat továbbítja a vezető felé. A lengéscsillapítás karakterisztikáját a bajor prémiumgyártó ügyfele a vezetési élménykapcsolón keresztül (Driving Experience Control) szabhatja személyre: a SPORT és SPORT+ üzemmód a dinamikus vezethetőség szempontjai szerint optimalizálja a futómű tulajdonságait, amellyel a COMFORT és ECO PRO üzemmódok kényelemre hangolt beállítása alkot látványos kontrasztot.


A BMW M sport futóműhöz és az adaptív M futóműhöz egyaránt változó áttételű sport kormánymű társul, amelynek sebességfüggő Servotronic funkciója minden vezetési szituációban az autó sebességéhez igazítja a kormányszervo rásegítésének mértékét és a kormányzás szögét. A technológia így egyszerre ígér végtelenül pontos egyenesfutást, a szűk parkolóhelyek között pedig játszi könnyedségű manőverezhetőséget. A változó áttételű sport kormánymű az új BMW M340i xDrive limuzin és az új BMW M340i xDrive Touring kanyarodási agilitását is jelentős mértékben fokozza.
BMW M sport fékrendszer és eltérő méretű gumiabroncsokkal szerelt BMW M könnyűfém keréktárcsák
A két újdonság széleskörű alapfelszereltségébe tartozó BMW M sport fékrendszer kimagasló erejű lassulást garantál, extrém sportos beállításai mentén rövid pedálúttal és határozott nyomásponttal. A BMW M sport fékrendszer hidraulikus vezérléséhez rendkívül direkt fékpedál-működés társul, amely már a pedál legenyhébb érintésére is működésbe hozza az első tengely végeire erősített, 348 milliméter átmérőjű féktárcsákat szorító négydugattyús- és a hátsó tengely végein dolgozó, 345 milliméter átmérőjű féktárcsákat szorító egydugattyús nyergeket. A kékre fényezett elemek büszkén viselik a BMW M divízió logóját.


Az új BMW M340i xDrive limuzin és az új BMW M340i xDrive Touring alapfelszereltségként 18” méretű BMW M könnyűfém keréktárcsákon gurul le a gyártósorról, eltérő méretű gumiabroncsokkal szerelve. Az első tengelyen 225/45 R18, míg a hátsó kerekeken 255/40 R18 méretű gumiabroncsok feszülnek. Az opcionális extrafelszereltségek palettáján eközben háromféle küllődizájnú, 19” méretű BMW M könnyűfém keréktárcsa és egy 19” méretű BMW Individual könnyűfém felnigarnitúra is megtalálható, ugyancsak eltérő méretű gumiabroncsokkal. A versenyautósan dinamikus vezethetőség érdekében a 19” méretű BMW M könnyűfém keréktárcsákhoz nagyteljesítményű gumiabroncsok is megrendelhetők.