BMW M850i xDrive Gran Coupé…
Karakteres V8-as benzinmotor és fényűző soros hathengeresek
A BMW M850i xDrive Gran Coupé 4.4 liter hengerűrtartalmú V8-as benzinmotorjának letaglózó teljesítmény-leadását a BMW M sport kipufogórendszer érzelmekben gazdag orgánuma kíséri. 390 kW / 530 lóerő maximális teljesítményével és 750 Nm csúcs forgatónyomatékával az új V8-as erőforrás 3,9 másodperc alatt gyorsítja fel a BMW M850i xDrive Gran Coupé modellt álló helyzetből 100 km/órás sebességre.
A BMW 840i Gran Coupé és a BMW 840i xDrive Gran Coupé meghajtásáról gondoskodó soros hathengeres benzinmotort azonnali gázreakció és kielégíthetetlen fordulatszám-éhség jellemzi. A motor maximális teljesítménye 250 kW / 340 lóerő, csúcs forgatónyomatéka pedig 500 Nm. Elődjéhez képest a BMW TwinPower Turbo technológiával dolgozó, 3.0 liter hengerűrtartalmú szív saját tömege mintegy hat kilogrammal csökkent és a teljes fordulatszám-tartományban érezhetően harapósabban pörög fel, amely a modell agilitását és sportautós irányíthatóságát is tovább fokozza. A BMW 840i Gran Coupé 5,2, míg a BMW 840i xDrive Gran Coupé 4,9 másodperc alatt gyorsul fel álló helyzetből 100 km/órás tempóra.
A dízelmotor luxusszegmensben szokatlan jelenléte lehetővé teszi, hogy a bajor prémiumgyártó ügyfelei még a kivételesen hosszú utazások alkalmával is megszakítások nélkül élvezzék a BMW 8-as Gran Coupé sportos kvalitásait. A BMW 840d xDrive Gran Coupé motorházteteje alatt dolgozó, 3.0 liter hengerűrtartalmú, soros hathengeres dízelmotor kiváló útitársnak bizonyul, amely 235 kW / 320 lóerő maximális teljesítményének és 680 Nm csúcs forgatónyomatékának köszönhetően alacsony fordulatszámnál és padlógáznál is kiegyensúlyozott magabiztossággal üzemel. A BMW 840d xDrive Gran Coupé 5,1 másodperc alatt teljesíti a 0-100 km/órás sprintet.
Nyolcfokozatú Steptronic sport automataváltó, BMW xDrive intelligens összkerékhajtás és BMW M sport differenciálmű
A BMW 8-as Gran Coupé összes hajtáslánc-változata maradéktalanul teljesíti az Euro 6d-TEMP emissziós szabvány előírásait. Az erőforrások mindegyike a nyolcfokozatú Steptronic sport automataváltóhoz kapcsolódik, amelyet a manuális sebességváltások lehetősége érdekében már az alapfelszereltség részeként kormány mögötti váltófülekkel kiegészítve kínál ügyfeleinek a gyártó. A BMW xDrive intelligens összkerékhajtás legkorszerűbb változata eközben garantálja, hogy a motorból érkező teljesítmény és forgatónyomaték minden vezetési szituációban a lehető legdinamikusabb tempó és a legnagyobb menetbiztonság követelményei szerint jut az úttestre. A hátsókerék-meghajtás preferenciái szerint működő rendszer sportautós agilitással és kivételesen precíz irányíthatósággal kecsegtet. A BMW 840i Gran Coupé esetében a soros hathengeres benzinmotor teljesítménye és forgatónyomatéka kizárólag a hátsó kerekeket hajtja, a modellhez alapfelszereltségként kínált BMW M sport differenciálmű hátsó tengelyen dolgozó aktív záró funkciója pedig a BMW legendás vezetési élményének klasszikus formáját váltja valóra. A BMW M sport differenciálmű a BMW M850i xDrive Gran Coupé opcionális extrafelszereltségeket egyesítő palettáján is megtalálható.
Páratlan futómű-adottságok a dinamikus vezethetőségtől a legkomfortosabb utazásokig
A BMW 8-as Gran Coupé futómű-technológiájának kivételes agilitása, precizitása és teljesítménye a részletekbe menően kidolgozott tervezési vezérelvek és a BMW M GmbH motorsport-tapasztalatára épülő finomhangolási folyamatok végeredménye. A négyajtós sportautó tengelytávolsága 201 milliméterrel hosszabb, mint a kétajtós testvérmodellé, amely anélkül képes fokozni az újdonság menetkomfortját, hogy a sportosság terén bármiféle kompromisszumot is kötne.
A tervezőmérnökök az alapfelszereltségbe tartozó és az opcionális extrafelszereltség részeként elérhető összes futómű-technológiai megoldást – a műszaki alapot kínáló futómű-technológiai alkatrészekkel párhuzamosan – a BMW 8-as Gran Coupé sajátosságai, méretei és tengelyterhelés-elosztása szerint állították be. Ezen átfogó, típus-specifikus továbbfejlesztési folyamatok vezettek odáig, hogy a négyajtós sportautó egy az egyben az új BMW 8-as Coupé rendkívüli menetteljesítményét örökölje. Az újdonság alapfelszereltségének része az elektronikusan vezérelt lengéscsillapítókkal dolgozó, BMW M-specifikus adaptív futómű, amelynek spirálrugó- és lengéscsillapító-reakcióit úgy hangolták be a mérnökök, hogy azok minden vezetési szituációban releváns információkkal szolgáljanak az adott útviszonyokról. Az összkerékhajtású hajtáslánc-technológiákhoz a bajor prémiumgyártó már alapfelszereltségként aktív hátsókerék-kormányzást (Integral Active Steering) társít. A könnyebb manőverezhetőséget, minden sebességtartományban intenzívebb agilitást, gyorsabb sávváltásokat és precízebb nagysebességű kanyarvételeket garantáló technológia a BMW 840i Gran Coupé modellhez az opcionális extrafelszereltség részeként válik elérhetővé. Az ugyancsak opcionális extrafelszereltségként megrendelhető BMW M Professional adaptív futómű aktív stabilizátorokkal dolgozik, amelynek elektromos forgómotorjai még a legdinamikusabban vett kanyarodásokkor is gyors és precíz kiegyenlítésekkel ellensúlyozzák a futóműre nehezedő oldalirányú erőhatásokat és az útegyenetlenségek kiegyenlítésével az egyenesfutás menetkomfortját is fokozzák.
A BMW 8-as Gran Coupé fékrendszereit a lélegzetelállító erejű fékhatás, a kimagasló hőálló képesség, a gyors rendszerreakció és a kiváló adagolhatóság jellemzi. Bármelyik fékrendszerről legyen is szó, a féktárcsákat az első tengely végein négydugattyús, míg a hátsó kerekek mögött egydugattyús úszónyergek szorítják. A BMW M850i xDrive Gran Coupé alapfelszereltségének az erőteljes BMW M sport fékrendszer is része, amelyet a többi hajtáslánc-technológiához a BMW M Technic Sport csomag részeként rendelhetnek meg a bajor prémiumgyártó ügyfelei.
A BMW M850i xDrive Gran Coupé esetében 20” méretű BMW M könnyűfém keréktárcsák zárják az abszolút menetteljesítményre összpontosító futómű-technológiai innovációk sorát, kifejezetten az új BMW 8-as sorozat számára kifejlesztett, elöl 245/35 R20, hátul 275/30 R20 méretű, nagyteljesítményű gumiabroncsokkal szerelve. A BMW 8-as Gran Coupé többi hajtáslánc-technológiája alapfelszereltségként 18” méretű könnyűfém keréktárcsákon gurul le a gyártósorról, ugyancsak eltérő méretű gumiabroncsokkal.