BMW Motorrad Definition CE 04 dizájn
Innovatív architektúra és merészen újszerű dizájn.
A Definition CE 04 dizájnja, amely teljesen új irányvonalat jelöl ki a kategóriában, az újszerű, urbánus esztétikum iskolapéldája. Míg a BMW Motorrad Concept Link 2017-ben még a távoli jövő hírnökének tűnt, addig a most, 2020-ban bemutatott BMW Motorrad Definition CE 04 a Concept Link radikális dizájnját ölti magára – úgyszólván változtatások nélkül, sorozatgyártásra érett formában.
„A koncepció számos innovatív elemét sikerrel emeltük át a szériaközeli változatra. Az elektromos meghajtás műszaki sajátosságainak – például a padló alatt elhelyezett, lapos energiatároló egységeknek és a kompakt hajtásláncnak – köszönhetően a dizájn megalkotásakor szabadjára engedhettük a fantáziánkat, aminek eredményeként egy merőben újszerű, urbánus, a konvencióktól határozottan elszakadó jelenség született meg. A formatervben a lényegre törő funkcionalitás, a letisztult esztétikum, valamint az a digitális valóság találkozik egymással, amelyben a ma motorosa a mindennapjait éli.
A valóságos vizuális forradalmat jelentő, új architektúra a különféle dizájntémák egész sora előtt nyitotta meg az utat. Lehetséges, hogy a modell megosztja majd a közvéleményt, ugyanakkor elvitathatatlan, hogy kiemelkedik a tömegből” – folytatja az iménti gondolatmenetet Alexander Buckan, a BMW Motorrad járműdizájnért felelős vezetője.
Vizuális értelemben a BMW Motorrad Definition CE 04 merészen hátat fordít az általunk eddig ismert robogóknak. A nyúlánk, alacsony felépítmény és az átlós vonalak által határolt orr-rész modern, letisztult sziluettel ruházza fel a járművet. Markáns vonalak által tagolt, nagyvonalú, homogén felületeivel a modell tökéletesen simul bele a modern városi miliőbe. A padló alá rejtett, lapos kialakítású akkumulátor jóvoltából a tervezők nagyobb szabadságot élveztek, amelynek egyik gyümölcse az új, oldalra nyíló, megvilágított tárolórekesz, amelyben könnyen hozzáférhetően helyezhető el például a bukósisak. A lapos akkumulátor további előnye, hogy lejjebb helyezi a súlypontot, amely jóvoltából a motort játékosan agilis és élvezetesen dinamikus viselkedés jellemzi.
FOTÓK: https://www.facebook.com/egyszermarlattamautot/posts/2461989717429657
Letisztult formák és modern technológia – időtlen interpretációban.
Az arányok által sugallt modernség benyomását a biztos kézzel megrajzolt vonalak, a nagyvonalúan méretezett felületek és a markánsan egyedi dizájn erősítik fel. Ugyanezt a hatást gyakorolja a kétféle szín használata is: a modern, fehér (Mineral white metallic) fényezésű felületek alatt fekete rész látható, amely a jármű magját, a műszaki értelemben vett szívét jelöli. Az orrtól egészen a farig húzódó fekete rész a gumikon és az első fényszórókon kívül magában foglalja a hajtóművet és a felfüggesztés elemeit is. A BMW Motorrad Definition CE 04 esetében a technológia általában véve is a dizájn szerves része. Többek között ez a magyarázata annak, hogy az oldalpanelek miért is nem takarják el teljesen jármű hátsó oldalszekcióját. Ehelyett azok kecses szárnyakként húzódnak végig a jármű oldalán, láttatni engedve a hajtóművet, a hűtőbordákat, az egyoldali lengőkart, a rugóstagot és a fogasszíjat.
A lámpák dizájnja egyszerre visszafogott és nagyon modern. A két U-alakú, LED-es első lámpa karakterét a minimalista formaterv határozza meg. A fényszórók világos elrendezésükkel és karcsú kontúrjaikkal még hangsúlyosabbá teszik az orr-rész modern, a megszokottól eltérő látványát. A hátsó lámpák szerepét betöltő két darab, C-alakú világító elemet a hátsó oldalpanelekbe integrálták.
VIDEÓ: https://www.facebook.com/watch/?v=994311251067780
Gyakorlatias dizájn és ergonómia.
„A robogó nem egy „élménymotor”, amellyel az ember jó időben, csak úgy kiruccan egyet a hegyekbe. Sokkal inkább egy praktikus jármű, amely reggel a munkahelyre, este pedig a baráti találkozóra visz el – vagyis egyszerűen egy hétköznapi városi közlekedési eszközről van szó” – mondja Alexander Buckan. „Különösen nagy figyelmet fordítottunk tehát a hajtáslánc és az energiatároló rendszer kialakítására annak érdekében, hogy teljesüljenek a tényleges felhasználók által támasztott igények. A városi célcsoport jellemzően rövidebb utakat tesz meg, amelyekből naponta nagyjából 12 kilométer jön össze. A hosszú távú kényelmet, mint szempontot ily módon hátrább sorolta a testhez álló ergonómia, valamint az egyszerű fel- és leszállás. A fentiek szellemében „lebegő” nyerget alakítottunk ki, amelyre akár hátulról is rácsúszhat az ember. A robogó minden eddiginél tökéletesebb ergonómiát kínál az egyedül motorozók számára, függetlenül attól, hogy milyen hosszú a lábuk, illetve, hogy milyen magasak.”