BMW R 18 Aurora

A Garage 221 elhatározása, hogy a BMW R 18 alapján egyedi motorkerékpárt készítsen, az annak az 2019-es EICMA kiállításon tartott bemutatóján született meg. Az új BMW cruiser innovatív és ugyanakkor a hagyományokhoz hű vonalvezetése „hozzá illő kiegészítő elemekért és még több Heritage szellemiségért kiáltott, kezdve a tank lágy vonalvezetésétől a boxer jellegzetes formájáig” – vélekedett Pier Francesco Marchio, a Garage 221 munkatársa.

A projekt kezdetben a motorkerékpár különböző részeinek tanulmányozására összpontosított, szem előtt tartva annak szükségességét, hogy az új elemeket a vonalak egyedülálló harmóniájába kapcsolják össze – inspirációt merítve az 1970-es évek cruisereiből, amelyek mindig is különösen vonzották Pier Francescót „lenyűgöző esztétikai rugalmasságuk miatt”. A Garage 221 által készített BMW R 18 Aurora megkülönböztető elemei a hátsó keréknél csonkolt, körbeburkolt kipufogók és a „denevérszárnyhoz” hasonló, tágas „batwing” burkolati elem, amely külön hangsúlyt ad a motorkerékpár első traktusának.

Custom építés, amelynek középpontjában a BMW hagyományai állnak.

Az R 18 Aurorához vezető módosítások a Garage 221 BMW világában szerzett tapasztalataiból származnak, és valójában minden felhasznált elem a BMW Motorrad egyéb modelljeiből származik. A nyereg egy 2005-ös BMW 1200 C-ből származik, a Batwing-burkolat egy 1982-es BMW R 100-as első-, és egy 1991-es BMW K 75-ös hátsó burkolati elemeinek felhasználásával készült. Még a karosszéria színénél is egy 1983-as BMW RT 100-as színkódját vették alapul, a grafikát annak színárnyalatára és intenzitására szabva. Az első és hátsó sárvédők tartói, a nyeregtartók és a rendszámtábla keret teljes egészében kézzel készültek.

A kipufogócsövek a Leo Vince-szel együttműködve készültek, különös gondot fordítva a hangzásra, hogy az még testesebb és magával ragadóbb legyen. Kialakításuk során külön gondot fordítottak arra, hogy nagyon egyedi és erőt sugárzó jelleget kölcsönözzön az R 18-nak. Az R 18 Aurora olajhűtő rácsa elegáns, természetes hatást kelt, amelyet a BMW 1960-as évekbeli autóinak hűtőrácsa ihletett. „Rengeteg munka volt – mondta Pier Francesco – de az eredmény valóban lenyűgöző. A hengerfej-, és befecskendezés burkolatok, a központi forgattyúház és az olajhűtő azonos mintázatú festése egységbe kovácsolja a koncepciót, teljesen egyedi együttes hatást nyújtva a hengerblokkal és a kúpos fogaskerékkel kiegészülve.”

R 18 Aurora bemutató videó: https://vimeo.com/659041855/66c1c7b29d

Garage 221 interjú: https://vimeo.com/661183408/b1caa1fcfa