BMW X6 piaci bevezetés négy erőteljes motorral és két BMW M Performance modellel

2019 novemberében az új BMW X6 kétféle benzines és kétféle dízelüzemű erőforrással érkezik meg az utakra. A motorpaletta csúcsán a 390 kW / 530 lóerő maximális teljesítményre képes V8-as benzinmotorral szerelt BMW M Performance modell áll. A BMW X6 M50i (átlagos üzemanyag-fogyasztás: 10,4 – 10,7 liter / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás: 237 – 243 gramm / km)* oldalán a BMW X6 M50d (átlagos üzemanyag-fogyasztás: 6,9 – 7,2 liter / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás: 181 – 190 gramm / km)* trónol, amelynek motorházteteje alatt egy 294 kW / 400 lóerő maximális teljesítményű soros hathengeres dízelmotor dolgozik, négy turbófeltöltővel. A BMW X6 xDrive40i (átlagos üzemanyag-fogyasztás: 8,0 – 8,6 liter / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás: 181 – 197 gramm / km)* meghajtásáról egy 250 kW / 340 lóerő maximális teljesítményre képes soros hathengeres benzinmotor, a BMW X6 xDrive30d (átlagos üzemanyag-fogyasztás: 6,1 – 6,6 liter / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás: 159 – 172 gramm / km)* mozgatásáról pedig egy 195 kW / 265 lóerő maximális teljesítményű soros hathengeres dízelmotor gondoskodik. Az új BMW X6 mindegyik hajtáslánc-technológiája maradéktalanul teljesíti az Euro 6d-TEMP emissziós szabvány előírásait. A BMW M Performance modellek alapfelszereltségének a BMW M sport kipufogórendszer is része. Az összetéveszthetetlen, érzelmekben gazdag orgánumról gondoskodó technológia a többi modellhez az opcionális extrafelszereltség vagy az M Sport felszereltségi csomag részeként válik elérhetővé.

Az új BMW X6 mindegyik hajtáslánc-változatában nyolcfokozatú Steptronic automataváltó dolgozik, amelyhez már az alapfelszereltség részeként intelligens összkerékhajtás társul, a tapadást, az agilitást és az iránystabilitást egyaránt maximalizálva. A BMW xDrivetechnológia legújabb nemzedéke minden pillanatban a vezetési szituáció sajátosságai szerint osztja el az első és a hátsó tengely között a motorból érkező erőt, minden korábbinál pontosabban és gyorsabban. Azokban a vezetési szituációkban, amelyekben nincs szükség összkerékhajtásra, a technológia a hatékonyság fokozása érdekében az összes teljesítményt és forgatónyomatékot képes a hátsó tengelyre továbbítani. A BMW xDrive intelligens összkerékhajtás ugyancsak a hátsókerék-meghajtás preferenciái szerint váltja valóra a vezetés végtelenül dinamikus élményét. Az új BMW X6 sportos kvalitásait ráadásul elektronikusan vezérelt BMW M differenciálzár is támogathatja, a hátsó tengelybe épített technológiát az M Sport felszereltségi csomag részeként vagy az ugyancsak opcionális extrafelszereltségként megrendelhető xOffroad csomagrészeként érhetik el a bajor prémiumgyártó ügyfelei.

A sportos rendszerreakciókat, az utazás kényelmét és a terepjáró képességet tökéletesen finomhangolt futómű-technológia fokozza

A kettős keresztlengőkaros első- és ötkaros hátsó kerékfelfüggesztés együttműködésének köszönhetően az új BMW X6 kivételes menetdinamikát és fejedelmi menetkomfortot, az épített utakról letérve pedig kikezdhetetlen terepjáró képességeket garantál. Az újdonság alapfelszereltségének a dinamikus lengéscsillapítás-szabályzás (DDC – Dynamic Damper Control) is része, miközben az opcionális extrafelszereltségek palettáján az aktív stabilizátorokkal dolgozó BMW M Professional adaptív futómű, a kivételes agilitást és menetdinamikai tulajdonságokat ígérő aktív hátsókerék-kormányzás (Integral Active Steering) és az automata szintszabályozású légrugós futómű is megtalálható. Az új BMW X6 hasmagassága az utastérből egyetlen gombnyomással, 80 milliméteres intervallumban állítható. A BMW X6 M50i és a BMW X6 M50d modellpáros kivételével ráadásul mindegyik hajtáslánc-technológiához megrendelhető az Off-Road csomag is, amelynek köszönhetően a bajor prémiumgyártó ügyfelei egyetlen gombnyomással válthatnak az xSand, xGravel, xRocks és xSnow üzemmódok között. Sőt mi több, a jármű ideális hasmagasságát, a gázpedál érzékenységét, valamint a BMW xDrive intelligens összkerékhajtás, az automataváltó és a dinamikus menetstabilizáló rendszer (DSC – Dynamic Stability Control) karakterisztikáját is egyetlen gombnyomással állíthatják.

Innovatív vezetést támogató rendszerek vadonatúj funkciókkal

Az új BMW X6 alapfelszereltségeként és opcionális extrafelszereltségeként egyaránt intelligens vezetést támogató rendszerek végtelenül széles palettája gondoskodik arról, hogy az újdonság kivételesen innovatív Sports Activity Coupé (SAC) modellként ünnepelhesse világpremierjét. Megannyi új funkcióval felvértezve, ezen intelligens rendszerek nem csupán az utazás kényelmét, de biztonságát is nagymértékben fokozzák. Az új BMW X6 alapfelszereltségének része többek között az automata fékező funkcióval dolgozó tempomat (Cruise Control with braking function) és az automata fékező funkcióval dolgozó, ütközésre és gyalogosokra figyelmeztető rendszer (Collision and Pedestrian Warning with City Braking), amely már a közelben közlekedő kerékpárosokra is figyelmezteti a vezetőt. A Stop & Go funkcióval dolgozó aktív tempomat (Active Cruise Control with Stop & Go) az opcionális extrafelszereltség része. A kényelem- és biztonságfokozó opciókkal érkező Driving Assistant Professionalcsomagban olyan innovatív technológiák találhatók, mint a torlódás-asszisztenssel (Traffic Jam Assistant) kiegészített kormányzó- és sávtartó asszisztens (Steering and Lane Control Assistant), vagy az oldalirányú ütközést megelőző rendszerrel együttműködő sávtartó asszisztens (Lane Keeping Assistant with Side Collision Protection). A kikerülési segédlet (Evasion Aid) ugyancsak a Driving Assistant Professional csomag része, ahogyan a hátsó ütközésvédelem (Rear Collision Warning), az elsőbbségadásra figyelmeztető rendszer (Priority Warning), a rossz haladási irányra figyelmeztető rendszer (Wrong-Way Warning), a keresztirányú forgalomra figyelmeztető rendszer (Crossing Traffic Warning), a sávváltásra figyelmeztető rendszer (Lane Change Warning) és a vészfékezési asszisztens (Emergency Stop Assistant) is. Az innovatív tolatási segédlet (Reversing Assistant), amely akár 50 méter távolságból is képes a teljes mértékben automatizált párhuzamos parkolás kivitelezésére, eközben újabb mérföldkövet képvisel az automatizált járművezetés korszaka felé vezető úton.

BMW Intelligens Személyi Asszisztens az átfogó segítségért

Az új BMW X6 utasterében dolgozó BMW Live Cockpit Professional műszerfal-elrendezés páratlan járműkapcsolati megoldásokat garantáló kijelző- és járművezérlő koncepciót hív életre. A technológia egy nagyfelbontású, teljes mértékben digitális műszeregység és egy központi kijelző párosából áll, egyaránt 12,3” képernyő-átmérővel. Az új BMW X6 modellben már a BMW Intelligens Személyi Asszisztens (BMW Intelligent Personal Assistant) is megtalálható, amely egy önmagát fejlesztő, digitális személyiséggé érő mesterséges intelligencia képében válaszol a vezető „Helló BMW!” („Hey BMW”) kezdetű mondataira. Az okos technológia egyik legkülönlegesebb funkciója, hogy a BMW ügyfelei itt tetszésük szerint nevet is adhatnak a digitális személyiségnek. A BMW Intelligens Személyi Asszisztens érkezésével a gépkocsiban egy digitális BMW-szakértő is helyet foglal, amely mindenféle műszaki megoldást ismer, minden pillanatban aktuális állapotinformációkkal szolgál és bármilyen kérdésre kimerítő választ ad. A technológia megtanulja a bajor prémiumgyártó ügyfeleinek napi rutinját és elsajátítja szokásaikat, hogy az adott helyzetekben és környezetekben egyre közvetlenebb és készségesebb módon biztosíthassa szolgáltatásait. A távolról is feltelepíthető rendszeres szoftverfrissítéseknek (Remote Software Upgrade) köszönhetően ráadásul a BMW Intelligens Személyi Asszisztens hangutasításokkal és élőbeszéd útján vezérelhető funkcióinak sora folyamatosan bővül.

*Az üzemanyag-fogyasztási és károsanyag-kibocsátási értékeket a legmodernebb autók menetteljesítményét vizsgáló EU-ciklus (NEDC – New European Driving Cycle) tesztkörének mérései szerint, valamint a valós körülmények közötti legdinamikusabb járműhasználat eredményeit vizsgáló, globális szabvány szerint működő tesztciklus (WLTP – Worldwide Harmonized Light Vehicle Test Procedure) mérései szerint számolták ki. Az adatok a gumiabroncs-típusoktól és a felszereltségi szintektől is függnek.

A menetteljesítményre, átlagos üzemanyag-fogyasztásra és kombinált károsanyag-kibocsátásra vonatkozó adatok előzetes értékek.