Bővebben az új IONIQ 9 modellről

A Hyundai Motor új korszakot nyit az elektromos mobilitásban az IONIQ 9 elektromos szabadidőjármű bevezetésével: rengeteg hely, még több innováció

  • A Hyundai Motor elismert IONIQ modellkínálata új zászlóshajóval bővül: a három üléssoros, tisztán elektromos szabadidőjármű a bőséges helykínálatot egyedi formavilággal és fejlett elektromos járműtechnológiákkal társítja.
  • Az IONIQ 9 világpremierjének a Los Angeles-i Goldstein-ház adott otthont. A múlt század derekának modern építészeti stílusát képviselő, ikonikus épület pontosan tükrözi a Hyundai Motor innováció iránti elkötelezettségét, illetve az IONIQ modellcsaládból adódó vezető szerepét az elektromos mobilitás terén
  • Lenyűgöző belső helykínálat fokozott ügyfélélményt biztosító, teljesen sík padlóval, pihenőülésekkel, elforgatható ülésekkel, valamint eltolható „univerzális sziget 2.0” padlókonzollal[1]
  • ‘Aerosztétikus’ formanyelv és futurisztikus stíluselemek teszik egyedülállóvá az IONIQ 9 megjelenését, az áramvonalas tetővonaltól kezdve a síkban illeszkedő felületekig
  • A 110,3 kWh kapacitású akkumulátorral elérhető, várható hatótávolság 620 kilométer (WLTP norma szerint); a fejlett elektromos, globális moduláris platform (E-GMP) architektúra jóvoltából 24 perc alatt tölthető 10-ről 80 százalékra[2][3]
  • A praktikus, jövőközpontú technológiák, az igény szerinti szolgáltatások (FoD) és a mesterséges intelligencia (MI) alapú hangfelismerés fejlett funkcionalitást biztosítanak[4]
  • Az IONIQ 9 először a Los Angeles-i Autószalonon lép a közönség elé. A modell 2025 első félévében kerül piaci forgalomba Koreában, illetve az Amerikai Egyesült Államokban; az európai és egyéb piacokon ezt követően várható a bevezetése

A Hyundai Motor Company a mai napon leleplezte az IONIQ 9-et: egy kivételesen tágas, három üléssoros, tisztán elektromos szabadidőjárművet, amely az élvonalbeli formai megoldásokat innovatív elektromosjármű-technológiákkal ötvözi.

Az IONIQ 9 világpremierjét a XX. század derekán uralkodó, modern építészeti stílus egyik meghatározó alkotásaként ünnepelt, Los Angeles-i Goldstein-házban rendezték meg. Ez a különleges helyszín pontosan tükrözi azt a jövőképet, amelyet szem előtt tartva a Hyundai Motor az innováció és a fejlődés jelképeként pozicionálja az IONIQ modellcsaládot az elektromos járművek (EV) piacán. Ez teszi lehetővé azt a vezető szerepet, amelyet a vállalat a mobilitás villamosítása terén elfoglal, illetve megvalósíthatóvá azt a célkitűzést, amelynek értelmében 2030-ra nem kevesebb mint huszonhárom EV modellel teszi teljessé globális portfólióját. A Világ Év Autója szavazáson 2022-ben hármas győzelmet arató IONIQ 5, majd ezt a kivételes sikert 2023-ban megismétlő IONIQ 6 után most az IONIQ 9-esen a sor, hogy méltó módon folytassa ezt a rangos hagyatékot.

A világpremieren José Muñoz, a Hyundai Motor Company elnöke és globális ügyvezető igazgatója tartott megnyitó beszédet. Az IONIQ 9 leleplezését követően a meghívottak informális beszélgetésen fedezhették fel a Hyundai márkát, valamint az IONIQ 9 formai részleteit és térkihasználását, míg egy kiállítási területen az IONIQ 9 fejlesztésének és tervezésének történetét ismerhették meg a résztvevők.

Az IONIQ 9 vonzó új alternatívát kínál azon ügyfelek számára, akik akár hét utas számára elegendő helyet kínáló, három üléssoros elektromos járművet keresnek. A modell lenyűgöző helykínálata mellett az egyéni igényeket is kielégítő szolgáltatásokkal nyűgözi le utasait, akik az együttlét örömét is átélhetik – hiszen az IONIQ 9-est „összetartozásra terveztük.” Az IONIQ 9 fejlesztésekor arra törekedtünk, hogy messzemenőkig kialakítsuk a legmagasabb szintű online kapcsolódást igénylő, ugyanakkor személyes térre és kikapcsolódásra is vágyó ügyfelek elvárásait.

„Az IONIQ 9 a Hyundai Motor villamosításba vetett, megingathatatlan hitét és elhivatottságát testesíti meg.” – mondta Jaehoon Chang, a Hyundai Motor Company elnök-vezérigazgatója. „A Hyundai Motor Group széles körben elismert elektromos, globális moduláris platformjára (E-GMP) épülő, új IONIQ 9 kivételes helykínálata révén egyedülálló értékkel gazdagítja utasait, miközben megerősíti vállalatunk vezető szerepét az elektromos járművek globális piacán.”

Pihentető hangulatú, tágas belső tér biztosít utolérhetetlen elektromos mobilitási élményt

Az IONIQ 9 felülmúlhatatlanul tágas férőhelyet kínál a második és harmadik üléssorán utazóknak, akiknek így kivételes utazási élményben lehet részük. A belső kialakítást elliptikus formai elemek és megnyugtató árnyalatok jellemzik, pihentető, kényeztető hangulatot teremtve az utastérben. Az ebből fakadó derűs, természetes közérzetet még erőteljesebbé teszi a panoráma napfénytető, amely napfényben füröszti a belteret.

Az IONIQ 9 sík padlójának köszönhetően hat vagy hét utas számára kínál kényelmes elhelyezést. Az első és második sori pihenőülések teljesen hátradönthetők, a maximális kényelemről lábtámasz gondoskodik, így elrendezéstől függően akár négyen tölthetik pihenéssel az időt, miközben az akkumulátort töltik. Az IONIQ 9 emellett 1899 mm fejtérrel és 2050 mm lábtérrel büszkélkedhet (a második és harmadik üléssorokon együttvéve.)

Az IONIQ 9 pihenőülései első ízben alkalmazzák a Hyundai Motor által kifejlesztett Dynamic Body Care rendszert, amely többek között dinamikus masszázsfunkciót is kínál. A rendszer nyomás és rezgés alkalmazásával stimulálja a vérkeringést, ezzel csökkentve a fáradtságot a hosszú utazások alkalmával.[5][6]

Az IONIQ 9 másik újdonsága a második üléssorban elhelyezett elforgatható ülésrendszer, amely lehetővé teszi, hogy a második és harmadik soron utazók a jármű álló helyzetében egymás felé forduljanak. Ez a rugalmas üléselrendezés fokozott interakciót és kommunikációt tesz lehetővé az utasok között, egyben tovább fokozva a különleges kialakítású belső tér kihasználhatóságát.[7]

A szabadidőjármű eltolható „univerzális sziget 2.0” padlókonzolja nem csupán lenyűgözően célszerű tárolóhelyet kínál, de az első ülések közötti átjárhatóságot is biztosítja, ezzel még praktikusabbá és kényelmesebbé teszi az IONIQ 9 használatát. A kétirányú kartámasz elölről és hátulról egyaránt felnyitható, így a második soron utazók is könnyen hozzáférhetnek a könyöklő alatti rekesz tartalmához.

Az univerzális sziget 2.0 akár 190 mm-rel eltolható hosszirányban, tovább egyszerűsítve a használatát a második üléssorról. A konzol felső tálcáján 5,6 literes kapacitással rendelkezik, míg az alsó, kihúzható tálca 12,6 liternyi tárolóhelyet kínál.

A harmadik sori üléseket síkba fektetve a csomagtartó mérete akár 1323 literesre növelhető, míg ha az összes ülés a helyén van, az IONIQ 9 akár 620 liternyi teret kínál a csomagok elhelyezésére. Ezen kívül az orrban is rendelkezésre áll egy rekesz, amely a hátsókerék-hajtású kiviteleken 88, az összkerékhajtásúakon 52 literes.[8]

Az IONIQ 9 anyaghasználatában a fenntarthatóság alapelve érvényesül. Olyan nyersanyagokkal találkozhatunk az autóban, mint a környezetbarát módon feldolgozott bőr, az újrahasznosított polietilén-tereftalát (PET) alapú textília, a gyapjúszövet, a természetes forrásból származó termoplasztikus olefin (TPO) / poliuretán (PU), a természetes forrásból származó polietilén-tereftalát (PET) / velúrszövet, vagy a biofesték. Emellett a jármű festésénél újrahasznosított abroncshulladékból kinyert színezőanyagot használtak fel.[9][10]

Az IONIQ 9 ívelt panoráma kijelzője, lebegő műszerfala, keskeny légbeömlő rostélyai és utastéri hangulatvilágítása még futurisztikusabbá teszik a belső környezetet.[11]

Az ‘aerosztétikus’ formanyelv kecses és kifinomult képet mutat

Az IONIQ 9 kecses ‘aerosztétikus’ külseje jól példázza a Hyundai Motor azon filozófiáját, hogy az innovatív aerodinamikai megoldásokat kifinomult, futurisztikus formajegyekkel társítsa. Az IONIQ 9 orrkialakítását a LED-es lámpatestekbe, illetve a lökhárítóba integrált parametrikus pixelek határozzák meg, különleges, kifinomult összhatást teremtve.

Az IONIQ 9 sziluettjének uralkodó stíluseleme az egységes, ívelt tetővonal, amely áramvonalas profilt eredményez: a közegellenállási együttható (Cw) mindössze 0,259, amennyiben az autót digitális külső tükrökkel szerelik fel.[12][13]

Szintén az energia-felhasználást csökkenti, hogy a tervezők elsimították a jármű hasa alatti légörvényeket, valamint mérsékelték a kerekeknél és az abroncsoknál jelentkező légellenállást. Mindezek érdekében a Hyundai mérnökei most először alkalmazták az új, kettős mozgatású aktív légterelő csappantyúkat (AAF.) Az IONIQ 9 áramlástani jellemzőit optimalizáló, további megoldások között említést érdemel a 3D kialakítású fenéklemez-bukolat, az aero keréktárcsák, valamint a rejtett antennák.

Az IONIQ 9 a Hyundai kínálatának legnagyobb tengelytávval (3130 mm) rendelkező tagja, ami kivételesen tágas belső teret és nagyvonalú karosszéria-arányokat eredményez. A karosszéria korpusza és a speciális kerékívek lenyűgöző benyomást keltenek, míg a gondosan megformált részletek térbeliséget kölcsönöznek a felületeknek. A hátsó kerékív lendületes karaktervonala kihangsúlyozza a modell egyedülálló arányait, egyben még dinamikusabbá téve annak formatervét.

A hajók tatját idéző farkialakításában is meghatározó stíluselem a pixelfények integrálása; a formavilág fontos szerepet játszik az IONIQ 9 kiemelkedően kedvező alaktényezőjében. Az áramvonalas tetővonal és a hátrafelé emelkedő alsó karaktervonal vizuális egyensúlyt teremt, és kecses, dinamikus megjelenést kölcsönöz a sziluettnek.

Az IONIQ 9 az első olyan Hyundai modell, amelyen nem találunk tetőantennát: ennek feladatát a szélvédő borításába (GPS és műholdas rádió), a műszerfalba (Connected Car online szolgáltatások), valamint a hátsó szélvédőbe (FM/AM rádió, valamint digitális multimédiás adások) integrált vevők látják el; a megoldás minimalista, előremutató formavilágot eredményez.

A külső világítás harmonizál a Hyundai többi elektromos típusánál megismert megoldásokkal. Jelen van az IONIQ modellcsaládra jellemző parametrikus pixel világítás, az elsődleges lámpatestek apró, négyzet alakú projektorokat alkalmaznak, míg az intelligens fényszóró-rendszer (IFS) a közlekedés többi résztvevőjének elvakítása nélkül biztosít még jobb látási viszonyokat, ezzel fokozva a menetbiztonságot. Hátul teljes LED-es zárófényeket találunk. A láthatóságot a külső kilincsek közvetett megvilágítása is javítja[14]

Az IONIQ 9 magabiztos kiállását erősítő keréktárcsák széles választékban állnak rendelkezésre, az alapkivitelű 19 colos daraboktól kezdve a 20 és 21 colos méretben választható, opciós keréktárcsákon át egészen a kínálat csúcsát jelentő, 21 colos Calligraphy dizájnig. Az ügyfelek így még pontosabban ízlésükhöz igazíthatják autójuk megjelenését.

A szabadidőjármű 16 karosszériaszínben rendelhető; ezek között olyan új árnyalatok is megtalálhatók, mint a matt Celadon Gray, a Celadon Gray metálfény, az Ionosphere Green gyöngyház, a Sunset Brown gyöngyház, vagy a Cosmic Blue gyöngyház.[15]

A belső tér az Obsidian Black mellett hat egyedülálló, kéttónusú kivitelben rendelhető (részletek a műszaki táblázatban.)[16]

A továbbfejlesztett teljesítmény-elektronika fokozott elektromosjármű-képességeket eredményezett

Az IONIQ 9 a Hyundai Motor innovatív elektromos, globális moduláris platformjára (E-GMP) épül. Olyan, továbbfejlesztett teljesítmény-elektronikát alkalmaz, amelynek áttételezése a meredek emelkedők leküzdésére is optimális, kétfázisú invertere pedig fokozott energia-takarékosságot eredményez.

A teljes egészében zárt teljesítmény-elektronika mérsékli a villanymotor hangját, míg az út- és szélzaj csillapításáról továbbfejlesztett zajzáró laminált üvegfelületek, általánosan alkalmazott, tripla tömítés, továbbá az A-oszlop megerősített alaplemeze gondoskodik, távol tartva a zajt és a rezgéseket (NVH) az utastértől.

Az architektúra nagy kapacitású, nagyfeszültségű akkumulátora részint kiemelkedő elektromos hatótávolságot, részint az utazási kényelmet és a csomagtér-kapacitást egyaránt kedvezően befolyásoló, sík padlót eredményez. A konstrukció ütközésbiztonságát és tartósságát az optimális energiaelnyelő és -elvezető képességgel bíró, robusztus karosszéria-szerkezet fokozza.

Az IONIQ 9 az első olyan Hyundai modell, amelyen alumínium sárvédőket találunk: ezek a tömeg csökkentése révén még takarékosabbá teszik az elektromos hajtásláncot. Az új, kettős mozgatású aktív légbevezető csappantyú (AAF) síkba záródó paneljei révén az áramlástani jellemzőket és az autó megjelenését egyaránt javítja.

A hátsó ajtó innovatív forgópántja pontosabb illeszkedést tesz lehetővé, míg az elülső csomagtartó újonnan kifejlesztett, elektromos reteszelése nem csak a dizájnt, de a termékminőséget is javítja.

A nagy kapacitású akkumulátor elismerésre méltó hatótávolságot és teljesítményt kínál

A fejlett teljesítmény-elektronikai rendszer nagyfeszültségű, padlóba integrált NCM lítium-ion akkumulátora összesen 110,3 kWh-nyi energiát biztosít. Az IONIQ 9 hosszú hatótávolságú, hátsókerék-hajtású, 19 colos kerekekkel szerelt kivitele a várakozások szerint kiemelkedően jó, 620 kilométeres tisztán elektromos hatótávolságot és 194 Wh/km energia-felhasználást (WLTP szabvány szerinti értékek) kínál majd, köszönhetően a modell kedvező közegellenállási együtthatójának, fejlett platformjának és előremutató akkumulátor-technológiájának.[17]

Az IONIQ 9 350 kW teljesítményű gyorstöltő segítségével mindössze 24 perc alatt tölthető 10-ről 80 százalékra, míg a platform járműből-a-fogyasztóra (V2L) funkciója és 400V/800V kettős töltési rendszere jelentős mértékben támogatja az elektromos átállást.

A hosszú hatótávolságú, hátsókerék-hajtású modellváltozat hátsó villanymotorjának csúcsteljesítménye 160 kW; a hosszú hatótávolságú, összkerékhajtású variáns egy további, 70 kW-os (elülső) villanymotort is kapott; míg a nagy teljesítményű, összkerékhajtású modellváltozat mindkét tengelyén 160 kW-os villanymotor dolgozik.[18]

A nagy teljesítményű modell álló helyzetből mindössze 5,2 mp alatt gyorsul 100 km/órára; a hosszú hatótávolságú variánsnak összkerékhajtással 6,7, hátsókerék-hajtással pedig 9,4 másodpercre van szüksége ugyanehhez. Ami a rugalmasságot (pl. előzéskor) illeti, a Performance modellnek 3,4 másodpercre van szüksége, hogy 80 km/óráról 120-ra gyorsítson. Ugyanezt a nagy hatótávolságú, összkerékhajtású modellváltozat 4,8 másodperc alatt teljesíti, míg a hosszú hatótávolságú, egymotoros IONIQ 9 esetében 6,8 másodperc a vonatkozó időigény.[19][20][21]

A cikknek még nincs vége!
Lapozz a következő oldalakra!