Búcsúznak a magas padlós járművek a 99-es busz vonaláról
Az utolsó magas padlós busz is nyugdíjba vonult a 99-es busz vonalán: október 28-án, pénteken Karácsony Gergely, Budapest főpolgármestere Gajda Péter, a XIX. kerület polgármestere és Pikó András, a VIII. kerület polgármestere jelentlétében búcsúztatta a több mint 30 éves Ikarus 260-as buszt. A rendkívül nehéz gazdasági helyzet ellenére is megvalósított járműbeszerzésnek köszönhetően rövid időn belül csak alacsony padlós buszok közlekednek majd Budapesten.
Az utolsó magas padlós busz is nyugdíjba vonul a 99-es busz vonaláról: október 28-tól csak kényelmes, alacsony padlós járművek közlekednek a Blaha Lujza tér és Pesterzsébet közötti járaton. A fejlesztés annak köszönhetően valósul meg, hogy a főváros nehéz anyagi helyzete ellenére folyamatosan zajlik a budapesti járműpark fiatalítása, a közeljövőben 135 új alacsony padlós, korszerű busz érkezik a BKV Zrt.-hez. A beruházásnak köszönhetően végleg elbúcsúzhatnak a budapestiek magas padlós buszoktól.
A 99-es vonalon is hosszú éveken át szolgáló Ikarus 260-as típusú autóbuszok a hetvenes évek óta szolgálják a budapestiek kényelmét. A járműtípus évtizedeken keresztül volt meghatározó szereplője a fővárosi utcaképnek, mára azonban eljárt az idő felettük, és hamarosan csak nosztalgiajáratokon találkozhatunk a típussal. A hazai gyártású buszok annyira sikeres voltak, hogy nemcsak Magyarországon, hanem az egykori Szovjetunióban és az NDK-ban, valamint Lengyelországban, Törökországban, de még Madagaszkáron is szállították az utasokat.
A jelenleg is zajló fejlesztés a kilencvenes évek óta a legnagyobb egy ütemben végrehajtott autóbuszos járműparkfrissítés. A BKV Zrt. buszágazatában az új, korszerű alacsony padlós járművek forgalomba állásával teljesen eltűnnek Budapest útjairól a magas padlós buszok.
A fejlesztés eredményeként a BKK ügyfelei jelentősen kényelmesebb utazhatnak: az alacsony padlószintnek köszönhetően a babakocsival, illetve nagyobb csomaggal közlekedők, valamint a mozgásukban korlátozott ügyfelek is könnyebben szállnak fel a járművekre, a légkondicionált utastérben pedig még kánikulában is komfortosabbá vált az utazás.
A buszgyártásban is tapasztalható a világpiacon mutatkozó, az informatikai termékekkel kapcsolatos ellátási lánc akadozása, az ebből adódó monitorhiány miatt az utastájékoztató eszközök egy részét a gyártó később szereli fel a buszokra. Addig a megszokottnál kevesebb monitorral szállítják az utasokat az új, környezetkímélő járművek.
A Budapesti Közlekedési Központ és a Fővárosi Önkormányzat a nehéz gazdasági helyzet mellett is elkötelezett a budapesti járműpark korszerűsítése mellett: hamarosan újabb korszerű, alacsony padlós trolibuszok és autóbuszok állhatnak forgalomba, valamint a Fővárosi Közgyűlés döntésének megfelelően további 20 modern CAF villamos is érkezik majd Budapestre a jövőben.
Budapesti Közlekedési Központ
BKV Zrt.