Bugatti Type 35 – A verseny, ahol pontosan 100 éve minden elkezdődött

Egy évszázaddal ezelőtt, 1924. augusztus 3-án mutatták be először a világnak a Bugatti Type 35-öt, amikor Ettore Bugatti új versenyautójának öt példánya rajtolt a lyoni Grand Prix-en. Miután egyet tartalékban tartottak, hogy bemutassák a médiának, azonnal felértékelődött a Type 35 eleganciája és szépsége, de senki sem tudta volna elképzelni, milyen gyorsan és milyen messzire nő ennek a könnyűsúlyú Grand Prix versenyzőnek a legendája. . Még 100 évvel később is továbbra is inspirálja az új Bugatti hipersportkocsik irányát, és a Bugatti rajongói szerte a világon ünneplik a hatását.

Az 1922 és 1925 közötti Grand Prix versenysorozat a nagy innováció időszaka volt az autóiparban, amely megkövetelte, hogy az autóknak legfeljebb 2 literes űrtartalommal rendelkezzenek, legalább 650 kg tömegűek és legalább 80 cm szélesek legyenek. kötelező utasszerelők. Valójában ez vezérelte a közúti sportautók fejlődését, és megkövetelte a gyártóktól, hogy a motortechnológia új találmányaival több teljesítményt nyerjenek ki, ahelyett, hogy egyszerűen növelnék a kapacitást. Ettore Bugatti legutóbbi belépője a motorsport ezen elit szintjére a Type 35 volt.

Maga a Lyon-Givors futam világszerte ismert volt, és több mint 100 000 nézőt vonzott, így ideális kiindulópont a Bugatti legújabb versenyautójához. Több mint 500 mérföldön és 35 körön keresztül a versenyek rendszeresen több mint hét órán át tartottak, így a verseny nem csak a sebesség, hanem a megbízhatóság bizonyítása is volt. És mintha hét óra teljes gázzal száguldó verseny nem lenne elég próbatétel, Ettore Bugatti azt kérte, hogy a molsheimi gyárból hajtsák be a Type 35-ösöket a versenyre, közutakon, majd vissza – egyenként öt órás útra. módon még ma is.

A forradalmi autók gond nélkül tették meg az utat Lyonba, de a verseny nem lesz olyan egyszerű. A 35-ös típus fő problémáját azonban debütáló versenye során egy olyan alkatrész okozta, amely felett a Bugatti nem tudott befolyást gyakorolni: a vulkanizált gumik. A Bugatti aprólékos, részletekre való odafigyelésére jellemző, hogy a mechanikai hibák ritkán fordultak elő, de a gumiabroncsokon belüli gyártási hiba miatt sok autó kiállt, de nem előbb, mint az egyikük az egész futam leggyorsabb körét.

Az olyan motorversenyek intenzitásán belüli tesztelés, mint a Grand Prix, lehetővé tette Ettore Bugatti számára, hogy azonosítsa a Type 35s gyengeségeit, és következetesen javítsa azokat; egy képlet, amelyet továbbra is alkalmazott, miközben a Type 35 fejlődött a hat éves gyártás során. Aktív időszaka alatt a gyönyörű arányú, fenséges tervezésű versenyautó mintegy 2500 győzelmet aratott több szakágban, beleértve az országúti versenyeket, rallykat, gyorsasági versenyeket és hegymászókat. A kor legigényesebb országúti versenyén – az olaszországi Targa Florión – a Bugatti Type 35 csillaga ragyogott a legfényesebben és égett a legtovább, öt egymást követő győzelemmel 1925 és 1929 között, ami egészen az utolsó Targa Florioig, 1977-ig tartott. Ez olyan elképesztő motorsport-eredmény volt, hogy a mai napig megünnepeljük a 2024-es Nemzetközi Bugatti Találkozóval, amelynek Szicíliában ad otthont, és számos történelmi Bugatti modellt üdvözölnek, hogy részt vegyenek a Type 35 születésének 100. évfordulóján. .

Az ehhez hasonló eredmények jól példázzák, hogy az ikonikus Bugatti modell innovációs időszakot indított el a verseny- és közúti autótervezésben, miközben a gyártók siettek gyorsabb autók kifejlesztésére, hogy aztán Molsheimből további találékonyság szülessen, beleértve a Type 35 kompresszoros változatait.

„A Type 35 minden idők egyik legnagyobbja, nemcsak versenyautóként, hanem formatervezési és mérnöki darabként is. Csak ebben az évben, a századik évforduló alkalmából láthattuk, hogy a Bugatti lelkes klubjai a világ minden tájáról ünneplik ezt a legendás autót és debütálását a Lyoni Grand Prix-en. És ez nem azért van, mert ez a 35-ös típus egyik legnagyobb győzelmének helyszíne, hanem annak elismeréseként, hogy ez volt az a pillanat, amikor a motorsport világa megváltozott; A következő öt évben a Type 35 szinte verhetetlen lesz, mivel eredendően gyors alapjai még fejlettebbé és még erősebbé váltak.” LUIGI GALLI
BUGATTI ÖRÖKSÉG ÉS TANÚSÍTÁSI SZAKEMBER

Az év elején a Bugatti Club France számos Type 35-ös és Bugatti Grand Prix autóval követte vissza az autók útvonalát Molsheimből Lyonba. És éppen a közelmúltban, a centenárium pontos évfordulójának dátumával, augusztus 3-ával, a Bugatti Owners Club UK Angliából indult útnak számos történelmi jelentőségű régi Bugatti modellel, köztük a 35-ös típusok választékával, amelyek az eredeti modellre állítottak. az 1924-es lyoni körút útvonala. Útban Angliából Lyonba tisztelegtek Hellé Nice előtt azzal, hogy meglátogatták Saint-Mesme-i sírját. Nice – csakúgy, mint Elisabeth Junek – a Type 35 két ikonikus női versenyzőjévé vált, tovább építve globális hírnevét.

2024. augusztus 3-tól a Bugatti pályája örökre megváltozott. A világ legsikeresebb versenyautóinak hatása még ma is végiggyűrűzik a márkán. A csak lánctalpas Bugatti Bolide¹ – amelyet jelenleg az Atelierben szerelnek össze – közvetlenül a Type 35 könnyű, fókuszált kialakításából merített ihletet. A Mistral², egy kétüléses, nyitott tetős autó, amelynek középpontjában a mozgékonyság áll, szintén a Type 35-ből merített ihletet, és ugyanígy a Bugatti egy másik, vadonatúj korszakát, a Tourbillont is bevezető autó. A Type 35 elegáns és keskeny törzse nagyszerű ihletforrásként szolgált a Tourbillon elülső kialakításához, miközben híres mozgékonysága és verhetetlen teljesítménye beleivódik a Tourbillon karakterébe.

Két autó, amelyeket több mint 100 év választ el egymástól, de egyesít ugyanaz az innováció és a folyamatos fejlesztés szelleme, amely mindig is meghatározta a Bugattit.

Tudtad?