Bugatti Type 35 – Időtlen inspiráció
A Type 35 Ettore Bugatti egyedülálló víziója nyomán született, hogy egy élvonalbeli technológiával, páratlan menettulajdonságokkal és tartós formával rendelkező autót hozzon létre. Mint minden idők legsikeresebb versenyautója, a Type 35 ma is erőteljes inspirációt jelent a Molsheim márka számára, DNS-e egyértelműen megmutatkozik az új Bugatti Tourbillon hipersportkocsiban.
A művészcsaládból származó, nem meglepő, hogy Ettore Bugatti ragaszkodott ahhoz, hogy minden tevékenységében az esztétika alapvető fontosságú. De tehetséges mérnökként azt is nagyon világosan megértette, hogy a formának a funkciót kell követnie, és a tervezési elvek veleszületett megértése biztosította, hogy az általa megalkotott autók semmihez sem hasonlíthatók – valóban összehasonlíthatatlanok.
Az 1924-ben debütált Type 35 tökéletes megtestesítője Ettore aprólékos megközelítésének. Az áramvonalas nyolchengeres gép részben az elülső aerodinamika igényének köszönheti szépen arányos formáját. Az autó azért is kitűnt, mert az alkotója minden apró részletre odafigyelt.
„Ettore Bugatti gondolkodásmódja a Type 35 minden elemén meglátszik. És miközben természetesen a technológia halad előre, a 35-ös típust megszülető – céltudatos és teljesen hiteles – értékek továbbra is előtérben maradnak az alkotásban. ma minden kortárs Bugatti, beleértve az új Tourbillon hipersportkocsinkat is.
„Ettore Bugatti mestere volt az innovatív, élvonalbeli technológia megalkotásának, amely bizonyos esztétikával rendelkezik. A munkapadon lévő satutól a tésztagépen át a tésztagépen át a vevővacsorákhoz (mindkettő saját készítésű) a vendéglátó sátorig a versenypályán, ez a holisztikus megközelítés, amelynek a Type 35 is nagyon is része volt, máig él. tovább. És ezt az örökséget büszkén és tisztelettel ápoljuk.” – nyilatkozta Frank Heyl, a Bugatti formatervezési igazgatója
Amellett, hogy könnyű volt, a Type 35-re szerelt üreges első tengely is gyönyörűen kidolgozott, és olyan fényű, mint a mára ikonikussá vált patkós hűtőburkolaté. A fém műszerfalat a „motorfordulat”-nak nevezett eljárással fejezték be, amely nemcsak javította a megjelenését, hanem megakadályozta a feszültségrepedések kialakulását is. Még a hosszú, zsalugáteres motorháztető alatt is olyan alkatrészeket terveztek, amelyeket sok vásárló soha nem lát, úgy, hogy olyan jól nézzenek ki, mint ahogyan teljesítettek – a 8 hengeres motor kitűnő formájú kipufogócsonkja csak egy példa. Ezek a tulajdonságok nem vesztek el a sajtóban, a Type 35 debütáló lyoni nagydíját figyelő riporterek megjegyezték, hogy az autó azonnal megragadta azok képzeletét, akik látták.
Egy évszázaddal később a Type 35 öröksége, hírneve és befolyása csak erősödött. Ezt bizonyítja a „Type 35 100 Anniversaire” motívumok, amelyek büszkén díszelegtek a Bugatti Bolide első sárvédőin¹, a „Bleu de Lyon” színnel kiegészítve, amely nagyon hasonlít az idei Goodwoodi Fesztivál sztárjaira. a sebesség. A szépség, az innováció és a technológia átalakuló kombinációja még ma is a Bugatti DNS-ének központi eleme. Így nem meglepő, hogy a Bugatti saját kollekciójában található Type 35B állandó ihletforrásként szolgál a márka tervezőcsapatának. A törzs alakú test tökéletes arányai ihlették a Veyront, a Chiron²-t és most a Tourbillon³-t. A márka legújabb modelljének patkórácsa, bár egyértelműen az eredeti evolúciója, azonnal felismerhető, és megőrzi ugyanazt az abszolút formatisztaságot, és ebből származik az autó minden vonala és térfogata.
A hatás egyéb elemei finomabbak, de nem kevésbé fontosak. A Type 35 első fékjeit egy kifinomult rudazat vezérli. Működés közben a vezetőülésből is látható, és határozott mechanikai kapcsolatot biztosít az autó és a vezető között: valódi ember-gép interfészt. Hasonló elv vezérelte a Tourbillon utasterében található bonyolult motorindító kar fejlesztését is. A vadonatúj szívó V16 életre keltésére használt mechanizmust is céltudatosan úgy alakították ki, hogy fizikai élményt nyújtson – egyértelmű kapcsolatot a múlt dicsőséges gépeivel.
A hipersportkocsi tökéletesen kidolgozott szénszálas külseje alatt elrejtett Tourbillon olyan újításokat tartalmaz, mint a 3D-nyomtatott alumínium első felfüggesztő karok és támasztékok. Ez az innováció 45 százalékkal csökkenti a tömeget, és egy olyan élvonalbeli fejlesztés, amely tükrözi Ettore Bugatti áttöréseit az alumínium kerekekkel és üreges tengelyekkel, amelyek a Type 35-nél úttörő szerepet játszottak.
Frank Heyl, a Bugatti formatervezési igazgatója így folytatta: „Amikor egy ügyfél eljön a Molsheim Atelier-be, és látja, hogy az autóját építik, még a külső karosszériaelemek nélkül is azonnal Bugattiként ismeri fel, mert az egész autónak van egy bizonyos esztétikuma. és minden alkatrészt úgy terveztek, hogy szép legyen. A Bugatti időtlen, és ahhoz, hogy valami időtlen legyen, hitelesnek kell lennie, és ez azt jelenti, hogy mindennek – az utolsó csavarig – célirányosnak kell lennie, és el kell mesélnie a maga történetét. Ez Ettore Bugatti műszaki szépség filozófiájának folytatása a legújabb technológiával kombinálva – ez a filozófia, amely a Type 35-öt verhetetlenné tette, és amely a mai napig él a Bugattinál, és mindenre hatással van, amit csinálunk.”
Minden Molsheimben készült autót úgy terveztek, hogy ne csak évtizedekig, hanem évszázadokig is kitartson, és az új Tourbillon büszkén folytatja ezt a hagyományt. Az előtte lévő Type 35-höz hasonlóan a Tourbillon is a „Pour l’éternité” autóikon – az örökkévalóságnak.
https://miazablogger.hu/parizs-2024
Tudtad?
- A Mi az a blogger pont hu, az Egyszer már láttam autót pont hu, a Teszt a lelke mindennek pont hu, a GaszTROLL pont hu és a Trollverda pont hu honlapok, valamint a Begurulva – autó és kütyümustra és a podCARs pont hu podcast csatornák a Médiabirodalom lapcsoporthoz tartoznak!