Bűnüldözés takarékosan és megbízhatóan
A Toyota UK bemutatta a Corolla Touring Sports speciális, rendőrségi kivitelét. A fényhidas kombi különlegessége, hogy közvetlenül a Toyota burnastoni üzemében fogják gyártani.
Exkluzív autós, motoros és közlekedési podcastok a Begurulva (spotify + youtube) és a podCARs (spotify + youtube) csatornáinkon!
Hallgass ránk!
Kétévnyi szoros együttműködés és egyeztetés előzte meg annak a különleges kivitelű Corolla Touring Sports modellnek a létrejöttét, amelyet a napokban mutatott be a potenciális vásárlóknak a Toyota Manufacturing UK (TMUK), a japán autógyártó nagy-britanniai leányvállalata. A leleplezés alighanem a régió legbiztonságosabb eseménye volt, hiszen a modellt rendőrségi használatra tervezték, a premieren több tucat egyenruhás vett részt.
A feladat, amelyet a burnastoni SVO (Special Vehicles Operations) részleg gondjaira bíztak, jóval többről szólt néhány sziréna, villogó és hangszóró felszerelésénél: ahhoz, hogy egy jármű megfeleljen a rendőrségi követelményeknek, és elnyerhesse a Police Authority Specification (azaz rendőrségi kivitel) címet, szigorú hatósági teszteken kell átesnie. A Toyota Corolla Touring Sports könnyedén teljesítette az elvárásokat, így a szigetország körzetei mostantól megkötések nélkül rendelhetnek ebből az autóból, amikor esedékessé válik járműflottájuk frissítése vagy bővítése.
A burnastoni gyár a tervek szerint hamarosan képes lesz akár heti 15 darabot gyártani a különleges kivitelű és felszereltségű járműből, méghozzá gazdaságosabban, mintha egy független specialista alakítana át civil járműveket rendőrségi használatra. A gyári átépítés további, nem elhanyagolható előnye a legmagasabb szintű garanciális védelem és a megkérdőjelezhetetlen gyártási minőség.
A rendőrségi Toyota Corollák ugyanúgy kétféle motorizáltsággal készülnek, mint a polgári változatok: az alapmodellt az 1,8 literes, 140 lóerős hibrid hajtáslánc mozgatja, míg a csúcsverziókban a nagyteljesítményű, 196 lóerős, 2,0 literes hibrid dolgozik.
Az átalakítás során szirénát, kommunikációs rendszert (rádiót és hangosbeszélőt), tetőre szerelt fényhidat, valamint a hűtőmaszkba, a csomagtérajtó peremébe, illetve a hátsó rendszámtábla-keretbe integrált, kiegészítő jelzőfényeket építenek be. A fényvisszaverő matricázás színei, illetve elhelyezése terén természetesen az adott rendőrségnél rendszeresített megoldásokat alkalmazzák.
A rendőrségi Corollák kiegészítő akkumulátort, elektromos és elektronikus rendszereket, valamint vezérlő egységet kapnak; ezek méretezésénél és elhelyezésénél elsődleges szempont volt, hogy erőteljes fizikai behatás (ütközés) esetén is megbízhatóan működőképesek maradjanak.
Az autókat a gyári navigációs rendszerrel, valamint körkörös parkolóradarokkal szerelik fel, a csomagtartót pedig ráccsal választják le az utastértől, így rendőrkutyák szállítására is alkalmasak lesznek.
Nem a 2024-es Corolla Touring Sports az első Toyota, amely elnyeri a brit rendőrség tetszését és jóváhagyását. A bZ4X elektromos szabadidőjárműből tavaly ősszel építettek olyan járőrautókat, amelyeket emissziómentes üzemüknek köszönhetően kifejezetten közparkok felügyeletére szántak; 2018-ben pedig a londoni Metropolitan Police Service kötelékében állt szolgálatba a világ legnagyobb hidrogéntüzelőanyag-cellás rendőrségi flottája, amikor tizenegy darab Mirai szedánt vettek át a Toyotától.
Fotók: Toyota.co.UK