Buszlimuzinnal bővítené kínálatát a Lexus
Hamarosan bekövetkezhet, amire senki nem számított: a Lexus egyterű modellt dobhat piacra – igaz, nem az egész világon, csak az ázsiai régióban.
A buszlimuzinok az autóipar átalakulásának, a szabadidőjárművek térnyerésének legnagyobb vesztesei. Különösen látványos ez az Egyesült Államokban, a műfaj (egyik) szülőföldjén, ahol húsz éve nem látott mélységbe süllyedtek az egyterűek eladásai; ahogy a stílus szerzői jogait szintén magának követelő Európában is két számjegyű csökkenés tapasztalható évről évre. Ezzel szemben Ázsia extrém népsűrűségű országaiban ma is nagy a becsülete a sok személy költséghatékony, optimális helykihasználású szállítására ideális járműveknek.
Nem véletlen, hogy éppen a Fülöp-szigeteken merült fel az év talán legmeghökkentőbb ötlete: egy luxuskivitelű, rendkívül gazdagon felszerelt, gálánsan motorizált buszlimuzin bevezetésén töri a fejét a Lexus helyi vezetősége. „A kívánságlistámon előkelő helyen szerepel egy, a [Toyota] Alphard alapjaira épülő luxusegyterű” – válaszolta az AutoIndustriya nevű helyi autós szaklap kérdésére Raymond Rodriguez, a Lexus Manila ügyvezető igazgatója, foglalta össze a Carscoops online magazin.
A kifejezetten az ázsiai piacokra tervezett Alphard legújabb, 2015-ben bevezetett generációja igen fényűző modell. A 4,9 méteres autó első utasülése, illetve a második üléssorban elhelyezett, két különálló ülés motorosan állítható lábtámaszt kapott, a klímaberendezés háromzónás, alapfelszerelés a dupla napfénytető, a menetdinamikáról pedig egy 275 lóerős, 340 Nm forgatónyomatékú, változó szelepvezérléses 3.5 V6 szívó benzinmotor gondoskodik. A helyi tesztek beszámolója szerint kifejezetten hosszú távú, rendkívül kényelmes utazásra termett, sofőrös buszlimuzinról van szó, amely stílusában is tökéletesen illene a Lexus kínálatába – még a hatalmas, csupa króm hűtőmaszk orsó alakú kontúrjai is stimmelnek –, a helyi útviszonyokra hangolt, megbocsátóan kényelmes futómű mellett gyakorlatilag csak a hangszigetelésen kellene javítani ahhoz, hogy a modell megizzassza a régióban igen népszerű luxusbusz-szegmens jelenlegi szereplőit.
A Toyota Alphard legnagyobb baja egyébként az, hogy túlságosan népszerű, ezért az ügyfeleknek különösen hosszan kell várakozniuk megrendelt autójukra. A Lexus első embere szerint egy Lexus verzióval mindez kiküszöbölhető volna, hiszen az értelemszerűen magasabb ár miatt kevesebben állnának sorba az autóért. Így a privát vásárlók számára ez jelenthetné a megoldást, míg az Alphard vevőkörének jelentős részét adó limuzinszolgálatok megmaradhatnának a kedvezőbb árfekvésű, de még mindig kiváló felszereltségű és kidolgozású alapmodellnél.
Bármennyire csábító is egy Lexus minibusz gondolata, ha meg is valósul, két dolog miatt biztosan nem lesz kapható Európában a modell. Az egyik a hibrid hajtáslánc hiánya, amit legfeljebb egy generációváltás alkalmával lehetne költséghatékonyan orvosolni, ez azonban hamarosan várható. A másik az árazás: az Alphardért 18,5 millió forintnak megfelelő összeget kérnek el – és hol van még akkor a reménybeli Lexus kivitel?