C3 Aircross – Egy erőteljes és robosztus kialakítású családi SUV

Copyright Anatol Gottfried @ Continental Productions

A 4,39 m hosszú új C3 Aircrossnak megváltoztak a méretei és a karaktere. Külső kialakítása egy erőtől duzzadó SUV-ról árulkodik. Megjelenésre magabiztosabb, acélosabb és robusztusabb, stílusára nézve pedig vertikálisabb és szögletesebb lett. Az új C3 Aircross a Citroën új formanyelvének SUV-ba oltott változatát testesíti meg.

„Kezdettől arra törekedtünk, hogy megszilárdítsuk az új C3 Aircross pozícióját az SUV-k között. Robusztus, magabiztos kialakítás mellett döntöttünk, amely sportos és erőteljes stílust képvisel. A 20 centimétert meghaladó hasmagasság, a megemelt vezetési helyzet és a fény finom játékát előtérbe állító design révén az új C3 Aircross igazi SUV-vá lépett elő.”
Boris Reinmoller, a C3 Aircross design projektmenedzsere

Tudtad?

A márkaarculat újraértelmezése

Karakteres, grafikus designjával az új C3 Aircross egy magabiztos SUV benyomását kelti. Nagy szerep jut ebben a széles, robusztus első lökhárítónak is, amelyet tetszés szerint cserélhető függőleges colour clip színfoltok díszítenek. Az orr-részen a 2021-es Oli tanulmányautón bemutatkozó és újabban az ë-C3 és a C3 modellen is alkalmazott új logó látható. A fényszórók szintén az Oli tanulmányon bevezetett, három részből álló lámpatesteket idézik. A magas, vízszintes motorháztető és az orr-rész függőleges vonalai az SUV-rokonságot erősítik meg.

Az 1,79 m széles modell 690 mm-es kerekeit masszív első doblemezek borítják. A kerékjárati íveknél az ë-C3, illetve C3 modelleken bevezetett jellegzetes forma köszön vissza. A modell két oldalán finom élvonalak húzódnak.

Profilból az új C3 Aircross hangsúlyos SUV-jegyeket és kiegyensúlyozott, harmonikus sziluettet mutat. Az egyenes tető és az 1,66 m-es magasság minden utas számára bőséges helyet biztosít. A több mint 20 cm-es hasmagasság nagyobb védelmet és könnyebb beszállást biztosít, a magas vezetési helyzet pedig fokozott biztonságérzetet nyújt. A hosszú, légterelő nélküli hátsó ablak is hozzájárul a kiváló fényviszonyokhoz, mögötte pedig a lökhárítón lévő színfolthoz hasonló, személyre szabható colour clip látható. A hátsó doblemezek az elsőkhöz hasonlóan robusztus érzetet keltenek, és részben a jellegzetes hátsó lámpáknak is helyt adnak. Az utóbbiak az Oli tanulmányon és az ë-C3, illetve C3 modellen bevezetett stílusban készültek. A hátsó negyed szintén az új C3 Aircross robusztus stílusát erősíti.

Az eltérő színű – fekete vagy fehér – tető (mely Max kiviteli szinten szériafelszerelés) megkönnyíti a személyre szabást, a harmadik oldalablak pedig szinte beleolvad a hátsó szélvédőbe, ami a tető különállását erősíti. Ahogy a jármű elején, úgy a széles csomagtérajtón is ott a fekete csík és az új logó. De az Aircross feliratról se feledkezzünk meg. A csomagtérajtó kivágása és az alacsony csomagtérküszöb megkönnyítik a csomagtartóba való bepakolást.

„Az új C3 Aircross kiforrottabb stílusú, és méretei már egy igazi SUV-t mutatnak, vízszintes motorháztetővel és hangsúlyosan függőleges orr-résszel. Kiegyensúlyozott arányok, tökéletesen eltalált túlnyúlások és erőt sugárzó sziluett jellemzik. Izgalmas síkokkal kísérleteztünk, és mindenekelőtt arra törekedtünk, hogy véletlenül se egy jellegtelen, megmagasított kombit tervezzünk. A design rendkívül egységes, mintha egyetlen ecsetvonással rajzolták
volna meg.”

Boris Reinmoller, a C3 Aircross design projektmenedzsere