Carlos Tavares az új Alfa Romeo Junior 280 Veloce volánja mögött vett részt a Caramulo Motorfestival rendezvényen

  • A Caramulo Motorfestival – amelynek az Alfa Romeo a hivatalos támogatója – az autós kultúra legnagyobb, leghíresebb eseménye Portugáliában.
  • Carlos Tavares, a Stellantis-csoport vezérigazgatója egyben igen tapasztalt pilóta is, így ő ült be az új, 280 lóerős Junior Veloce volánja mögé, hogy az Alfa Romeo által fejlesztett, kifejezetten a márka számára kidolgozott megoldásokban bővelkedő, tisztán elektromos modellel végighajtson a legendás Michelin Historic hegyi felfutó versenyen.
  • A modellcsaládon belül a sportosság fogalmát megtestesítő, kompakt sportautó számára olyan, egyedi megjelenést tervezett erre a különleges alkalomra az Alfa Romeo Centro Stile, amely egyszerre tiszteleg a márka múltja és a portugál nemzeti lobogó előtt.
  • Az Alfa Romeo standján ezen felül megtalálható a Tonale Tributo Italiano: egy olyan világelső limitált kiadás, amely a márka gyökereinek, sportos és stiláris hagyományainak állít emléket.
  • Az olasz márka ezeken túl tizenkét veterán autóval vonul fel a kiállításra. A tucatnyi klasszikus közül három fokozott figyelmet érdemel. A Caramulo múzeumból kölcsönzött, 1956-os 1900C SS, 1961-es Giulietta Spider Veloce és 1970-es Giulia GT 1300 Junior modelleket nőkből álló csapatok vezetik a fesztiválon.

A jelenleg is zajló Caramulo Motorfestival 2024 az egyik legnagyobb jelentőségű autóipari rendezvény Portugáliában, amelyen modern és veterán járművek egyaránt részt vesznek. 

A Caramulo múzeum és az Automóvel Club de Portugal közös rendezésében megvalósuló fesztivál a Serra do Caramulo hegység szívében zajlik. A rangos rendezvény 2024-es kiadásán hivatalos támogatóként vesz részt az Alfa Romeo, amely ezt a csodálatos környezetet választotta ki arra, hogy Európában első ízben egy nyilvánosan látogatható országos rendezvény közönségének mutassa meg az új Junior modellt, amellyel a márka hivatalosan is visszatér az európai újautó-piac legnagyobb méretosztályába, a B-szegmensbe. 

Az esemény legrangosabb vendége Carlos Tavares, a Stellantis-csoport vezérigazgatója volt. Tavares úr maga is portugál, ráadásul rendkívül tapasztalt pilóta, ezért őrá esett a választás, hogy az új Junior 280 Velocéval részt vegyen a legendás Michelin Historic hegyi felfutó versenyen, demonstrálva a modell lenyűgöző teljesítményét.

A futam elsősorban a modell kiemelkedő menetdinamikai jellemzőit hangsúlyozta ki, amelyek fejlesztését ugyanarra az olasz mérnökcsapatra bízta az Alfa Romeo, akik korábban olyan különleges programok megvalósításán dolgoztak, mint a 4C, a 8C, a Giulia és Stelvio Quadrifoglio, vagy a Giulia GTA.

A kompakt sportautó különleges versenyszínekben állt fel a rajtvonalhoz. Az Alfa Romeo Centro Stile által tervezett megjelenés egyszerre tiszteleg a márka hagyatéka és az ikonikus portugál nemzeti lobogó előtt.

A hegyi felfutón az 510 lóerős Giulia Quadrifoglio Super Sport volt az első induló. Ez a limitált széria az Alfa Romeo első, 1928-as 1000 Miglia győzelmére, és az azt elérő 6C 1500 Super Sport versenyautóra emlékezik, így ünnepelve a márka motorsport-hagyományait.

A Caramulo Motorfestival főtámogatójaként más modelleket is elhozott a rendezvényre az Alfa Romeo: a látogatók a márka standján megcsodálhatták az új Juniort, valamint a Tonale Tributo Italiano különkiadást. Ez utóbbi a modellcsalád első globális limitált szériájaként az olasz szakértelem és az Alfa Romeo sportos szellemisége előtt tiszteleg. A rendezvény látogatói emellett az Alfa Romeo Clube Portugal jóvoltából a márka számos veterán és sportmodelljével találkozhattak. Lehetőségük nyílt továbbá utasként megtapasztalni a 280 lóerős Junior Veloce képességeit, valamint izgalmas szimulátor-versenyen részt venni, ahol értékes Alfa Romeo ajándéktárgyakat nyerhettek. A rendezvény zárásaként nem kevesebb mint tizenkettő Alfa Romeo modell vett részt az izgalmas „Michelin Historic” hegyi felfutó versenyen, köztük három olyan jármű – egy 1956-os 1900C SS, egy 1961-es Giulietta Spider Veloce, és egy 1970-es Giulia GT 1300 Junior –, amelyeket a Caramulo múzeum bocsátott a fesztivál rendelkezésére, és amelyekkel női csapatok versenyeztek a futamon.

Egy semmihez sem fogható, kompakt személyautó a kizárólag Alfa Romeo modellekre jellemző színtiszta, összetéveszthetetlen sportossággal

Az Alfa Romeo Junior 280 Veloce kompakt méretekben testesíti meg a márkára jellemző, sportos szemléletet. Megalkotásakor az Alfa Romeo szokásos receptjét követtük, és a márka közmondásos kiválóságát (tökéletes tömegeloszlás, első osztályú menetdinamika, élvonalbeli technológiai és motortechnológiai megoldások) az Alfa Romeo formanyelvére régóta jellemző „időtlen szépséggel” társítottuk. A 280 lóerős Veloce modellváltozat a legmagasabb szintre emeli ezeket a jellemzőket, méghozzá oly mértékben, hogy egyenesen a kategória legkiválóbb dinamizmusát és vezethetőségét kínálja.

Mindez két olyan világújdonságnak köszönhető, amelyek egyaránt a Junior VELOCE fedélzetén debütáltak: az egyik az új, 280 lóerős (207 kW) villanymotor, a másik a negyedik generációs, D típusú Torsen mechanikus részlegesen önzáró differenciálmű. Az új modellváltozat emellett egy sor olyan, kifejezetten a számára kifejlesztett, exkluzív műszaki megoldást is felvonultat, mint például a kategória legközvetlenebb (14,6) kormányműve, amely egyedi hangolásának köszönhetően még magasabb szintre emeli a Junior VELOCE eleve kivételes úttartását. Szintén ide sorolható, hogy a futóművet 25 mm-rel leültették, a kanyarstabilizátorok pedig olyan, különösen sportos hangolást kaptak, ami gyors, pontos kanyarvételt tesz lehetővé. A fékrendszer elöl 380 mm-es tárcsákat alkalmaz, négydugattyús monoblokk féknyergekkel, míg a 20 colos sportabroncsokat kifejezetten nagy teljesítményű elektromos járművekhez fejlesztették.


Tudtad?

Mi az a blogger pont hu, az Egyszer már láttam autót pont hu, a Teszt a lelke mindennek pont hu, a GaszTROLL pont hu és a Trollverda pont hu honlapok, valamint a Begurulva – autó és kütyümustra és a podCARs pont hu podcast csatornák a Médiabirodalom lapcsoporthoz tartoznak!