CB1000R motorelektronika
- Elektronikus gázmarkolat (TBW) háromállású üzemmódkapcsolóval és személyre szabható USER beállítással
- A teljesítmény (Power), a motorfék intenzitása (EB) és a kipörgésgátló (HSTC) szintén három fokozatban szabályozható
A TBW alkalmazásával még biztonságosabban kiaknázható a négyhengeres ereje, már csak azért is, mert – kormányon elhelyezett – üzemmódkapcsolóval egészítette ki a Honda. Ezzel három gyári program és egy negyedik, felhasználó által beállítható karakterisztika „hívható elő” a körülmények függvényében. Ez az elődmodellen is így volt, ám a 2021-es CB1000R-en már a TFT-kijelzőn is kiválaszthatjuk, illetve beállíthatjuk a nekünk tetsző teljesítményleadást.
A teljesítmény (P), a motorfék intenzitása (EB) és a kipörgésgátló (HSTC) szintén három fokozatban szabályozható, sőt utóbbi ki is kapcsolható. Az alábbi paraméterek változtathatóak a három gyári menetprogrammal:
ESŐ (RAIN) üzemmódban visszafogott, közepes motorfék és szigorú kipörgésgátló (HSTC) jellemzi a modellt, a csökkentett teljesítmény az első három fokozatban érhető tetten.
ÁLTALÁNOS (STANDARD) programnál a teljesítmény, a motorfék és a HSTC egyaránt közepes szinten áll. Az első és a második fokozatban visszafogott a motorerő, a teljesítmény, a forgatónyomaték pedig a teljes fordulatszám-tartományban alatta marad valamicskével a Sport fokozatban tapasztalhatónál.
SPORT üzemmódban maximális a teljesítmény, minimális a motorfék és a teljesítmény, valamint a nyomaték 100 százalékát kiélvezheti a pilóta, függetlenül attól, hogy melyik fokozatban halad éppen. Ilyenkor a HSTC csak a legszélsőségesebb esetben avatkozik be, hogy semmi ne zavarja az élményt, mindazonáltal a biztonság is garantált legyen.
A FELHASZNÁLÓ (USER) üzemmód révén a vezető maga határozhatja meg – három lépcsőben – a teljesítmény-leadás jellegét, csakúgy, mint a motorfék és a kipörgésgátló intenzitását.