Citroen AMI – Sikertörténet határok nélkül (4.)

  1. POZITÍV SZAKMAI VISSZHANG

Első piaci megjelenése óta az AMI számos elismerésben részesült merészségéért és az általa képviselt értékekért. Május 18-án Marco Antonini, a Citroën olaszországi vezérigazgatója „CEOforLIFE” díjat kapott az „AMI-gëneráció – az elektromos mobilitás iskolája” elnevezésű programért, amely egy középiskoláknak szóló ismeretterjesztő kampány a mobilitásról és a környezeti fenntarthatóságról. Ez a projekt, amelyet az ökológiai átállásért, valamint az infrastruktúráért és a fenntartható mobilitásért felelős minisztérium is támogatott, összhangban áll az ENSZ 2030-ra szóló fenntartható fejlődési menetrendjének célkitűzéseivel.

Portugáliában az AMI-t a ConsumerChoice és a Netsonda, a legnagyobb közvélemény-kutató és szolgáltató cég éves felmérésén 6600 fogyasztó választotta „Az év termékének” az elektromos járművek kategóriájában. A díj egyrészt az innováció elismerése, másrészt a Citroën AMI növekvő sikerét jelzi. Az AMI az Exame Informática megmérettetésén „Az év terméke” díjat is elnyerte az „Intelligens mobilitás” kategóriában. Az innovációval, tudománnyal és technológiával kapcsolatos tartalmairól ismert portugál szaklap leginkább a városközpontokban kihasználható mikromobilitási megoldás eredetiségét értékelte.

Az Egyesült Királyságban az AMI már néhány héttel a bevezetése előtt bezsebelt egy elismerést, mégpedig „Az év innovációja” díjat a Move Electric magazin első alkalommal megrendezett díjkiosztóján, ahol azokat a gépeket, vállalkozásokat és magánszemélyeket díjazták, amelyek számottevő változást hoznak az elektromos mobilitás terén az Egyesült Királyságban. James Attwood, a Move Electric szerkesztője szerint „a Citroën AMI mindenkit levesz a lábáról übercuki dizájnjával – ugyanakkor egy hihetetlenül okos és nagy hatású masina. Bár már előtte is léteztek négykerekű mopedek, a Citroën továbbfejlesztette a formatervet, és egy olyan terméket hozott létre, amely rendkívül vonzó a városi területeken – sőt azon túl is – megfizethető közlekedési lehetőséget kereső emberek és vállalkozások számára. Az innováció kiterjed az AMI hihetetlenül okos tervezési elemeire is, amelyeknek köszönhetően fenntarthatóbbá válhat a gyártás és költséghatékonyabbá az üzemeltetés.”

A Citroën AMI feltűnő jelenség lesz mindenütt, ahol csak forgalomba kerül. Jelen pillanatban már 11 európai és afrikai/közel-keleti országban megrendelhető, de valószínűleg nem fog itt megállni, és a jövőben még sok meglepetést tartogat számunkra.