Citroën ë-C3 – merész design az új márkaidentitás jegyében

Mint arról a hét második napján már röviden beszámmoltunk, a Citroen bemutatta a vadonatúj ë-C3-at.

  • Az új Citroën ë-C3 lesz az első szériában gyártott Citroën jármű, amely már a márka új, karakteres márkaidentitását képviseli, orrán a jellegzetes fogaskerék-motívumot új megvilágításba helyező nagy méretű, ovális logóval.
  • Az elődöknél magasabb és egyénibb karakterű Citroën ë-C3 büszkén testesíti meg a márka új formanyelvét, amely első alkalommal 2022-ben, a Citroën Oli koncepcióautón mutatkozott be, a függőleges felületeket vízszintes vonalakkal és fegyelmezett formákkal szembeállító izgalmas megoldásaival.

A Citroën C3 modellcsalád vadonatúj ë-C3 fémjelezte negyedik generációja, amely elsősorban az európai piacot veszi célba, teljesen megújult, friss és határozott stílusjegyeivel már a Citroën merészen új designfelfogását képviseli.

Az elsőként a 2022-es Citroën Oli koncepcióautón bemutatott új formanyelv bátor és fegyelmezett megoldásokkal állítja szembe egymással a függőleges és vízszintes elemeket, és az autó egészén letisztult formákkal dolgozik. A függőleges első rész közepén büszkén foglal helyet az új, ovális logó a stilizált fogaskerekekkel, amelyeket minden oldalról fényes fekete, vízszintes vonalak határolnak. A fogaskerekek technikai jellegű, mégis játékos ábrázolását a parametrikus építészeti tervek ihlették.

Fontos elem az első és hátsó lámpák jellegzetes, újszerű kialakítása is, amely szintén a Citroën Oli koncepcióautón debütált. Az egyedi, „háromszintű” világítótestek egy függőleges és két vízszintes, pengeszerű lencsét foglalnak magukban.

A magasan és vízszintesen futó rövid motorháztető mérnöki fegyelemmel kialakított felületei szinte vonzzák magukba a fényt, és éles kontrasztban állnak a függőleges első profillal. A motorháztető meghosszabbításában a megszokottnál nagyobb és meredekebb szélvédő kapott helyet, amely tekintélyesebb méretet kölcsönöz az autónak, javítja a kilátást és a védettség érzetét.

Oldalnézetben az első és a hátsó sárvédőt az övvonalon át összekötő, egészen az új világítóegységekig, illetve az ajtópanelek finom éleiig futó formák és vonalak dominálnak, amelyek érdekes fénytörésükkel izgalmas vizuális összhatást eredményeznek.

A jellegzetes arculat hátul is folytatódik a csomagtérajtó alsó részének fegyelmezett kialakításával. Felette egy fényes fekete díszcsík fut vízszintes vonalban, rajta ugyanolyan, fogaskerekek ihlette technikai jellegű mintázattal, amelyet a függőleges első részen és a nagy méretű, középen elhelyezkedő új, ovális Citroën-logó körül is láthatunk. A hátsó világítóegységek az autó hátuljának két szélén, a sarkokon helyezkednek el, és két keskeny vízszintes és egy függőleges elemükkel az első lámpatesteket idézik. A hátsó ajtónyílás alatti vaskos lökhárító külső széleinek kialakítása kedvezőbb légellenállást és még magabiztosabb megjelenést kölcsönöz az autónak.

A nagy méretű, 16 és 17 colos lemez-, illetve (a Max változaton az alapfelszereltség részét képező) gyémántvágott könnyűfém felnikkel szerelt kerekek a sarkok közelében kaptak helyet, fokozva ezzel a stabilitás, a dinamizmus és a szilárdság érzetét. Az autó méretei mégis kompaktak: hossza mindössze 4,01, szélessége pedig 1,76 méter.

„Úgy gondoljuk, hogy a vadonatúj Citroën ë-C3 alapjaiban meg fogja változtatni a sokoldalúan kihasználható városi kisautók piacát. Figyelembe vettük, hogy az ügyfelek milyen tulajdonságokat értékelnek leginkább a SUV-kban, pl. a magasabb vezetői pozíciót, a tágas fedélzetet és a robusztus felépítést. Így bár az új modell hosszában és szélességében hasonló paraméretekkel rendelkezik, mint elődje, magasabbra terveztük, hogy erőteljesebb és tekintélyesebb benyomást keltsen az utakon. A nagyobb hasmagasság és a magasabb üléspozíció további előnyökkel is jár: a vezető és az utasok kényelmesebben át tudnak jutni a kátyúk, járdaszegélyek és egyéb akadályok felett a mai városi utakon” – nyilatkozta Pierre Leclercq, a Citroën formatervezési igazgatója.

A képgalériáért látogass el a Médiabirodalom weboldalra!