Concept R18.
A BMW boxer hagyománya új látványosságot teremt.
A BMW Motorrad Concept R18 szíve egy nagy, újonnan tervezett, kéthengeres, 1800 cm3-es boxermotor. Külsőre tudatosan utal azokra a kéthengeres boxerekre, amelyeket a BMW Motorrad az 1960-es évek végéig épített – csak jelentősen megnövelt lökettérfogatot és modern levegő/olaj hűtést kapott. A nagy prototípus boxer a legapróbb részletekig megtervezett: a motorblokk és a sebességváltó üvegporral fújt alumíniumból készültek, ami ideális alapot teremt a kézzel polírozott alumínium elemeknek, valamint a szíjvédőnek és a szelepfedeleknek. A motor logója a koncepciómotor nevét viseli és kihangsúlyozza a magas minőséget. A Solex dupla karburátorok – hasonlóan a BMW 2002-ben használtakhoz – a márka építési történetére utalnak vissza, és egy újabb részletettel gazdagítják a motorkerékpár eredeti megjelenését. Egy másik látványos elem a fedetlen, krómozott főtengely, ami a hátsó kereket köti össze a meghajtással. A motorkerékpáron nincsenek további takaróelemek, így a műszaki megoldások jól láthatók. A koncepciómotor elektronikája sem áll többől, mint az indítómotorból és a lámpákból, szintén kihangsúlyozva a letisztult dizájnt. A BMW Motorrad Concept R18 a nagy boxermotor harmadik, a BMW Motorrad által házon belül kivitelezett értelmezése. Múlt decemberben a prototípus erőforrás köré a japán CUSTOM WORKS ZON által épített motor mutatkozott be a Yokohama Hot Rod Shown. A „Departed” az esemény legrangosabb díját, a „Best of Show Motorcycle’ elismerést nyerte el, és a motorozás rajongóit klasszikus formáival, modern gyártási technológiáival és részletekbe menő kézi megmunkálásával hódította meg. A második kört a Revival Cycles értelmezése jelentette. A texasi Austinból származó építők a „Revival Birdcage” látványos modellel rukkoltak elő, ami ideális platformot jelentett a nagy boxer blokk bemutatására. A speciális tervezésű titán váz minden szögből akadálytalan betekintést enged a motorra és a meghajtásra. Az amerikai dizájn elsöprő népszerűséget szerzett a múlt havi Handbuilt Show-n is, amelyet Texasban rendeztek meg.
Minőségi részletek kifinomult custom formában.
Színét tekintve a BMW Motorrad Concept R18 igazi klasszikus. A fényezési séma tipikus BMW: a villa és a tank fehér, kézzel festett vonalai a fekete alapszínnel a BMW klasszikus fényezését idézik. A diszkrét sárga/arany árnyalat exkluzív felhangot kölcsönöz a világos dupla vonalaknak, míg a tank és a villák speciális fekete fényezése a legjobb custom stílusnak megfelelően szokatlan mélységekben pompázik, ahogy a Nap fénye a nagy fém részecskékre esik a fényezés különböző rétegeiben. A dombornyomott, egyszermélyes bőrülés stílusa az 1950-es évekre utal. Az újraértelmezett és még kényelmesebben kialakított ülés minőségi dombornyomása tökéletesen illik a purista és minőségi dizájnba. A fényszóró dizájnjának grafikái szintén az 1950-es éveket idézik. Az eredeti üveg elemek klasszikus U alakja ezúttal LED-es elemekként köszön vissza. A részletek mindegyike hozzájárul a koncepciómotor egyedi karakteréhez és kiemeli annak mondanivalóját. A BMW Motorrad Concept R18 a hagyományos és történelmi dizájnnyelvet ötvözi a BMW Motorrad modern funkcionalitásával, egyetlen koherens és következetes egészben. Az exkluzív és stílusos dizájnt kapott lóbőr kabát – amely szintén a kor esztétikumát idézi –, kifejezetten a koncepciómotor bemutatójára, a Concorso d’Eleganza Villa d’Este-re készült. A bőrkabát igen sima felületű, az integrált protektorok pedig szinte láthatatlanok.
A modern idők ellenpontja.
„Számomra egy, a BMW Motorrad Concept R18-hoz hasonló motorkerékpár a motoros közösség egyre fokozódó igényére adott válasz: a technológia helyett a fókusz az egyszerűségen, az eredetiségen és az átláthatóságon van. Szinte romantikus rajongás figyelhető meg a valódi mechanikai mérnöki megoldások iránt. A koncepciómotorral a célunk ezen igény kielégítése, egy analóg kinyilatkoztatás a digitális korban. Gazdag történetünk tele van ikonikus motorkerékpárokkal, amelyek mind azonos dizájnkaraktert képviselnek. Hiszünk abban, hogy ezek ma, a mai technológia mellett is működnek” –mondta Edgar Heinrich lezárásként.